Ny version af forum?

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Ny version af forum?

Post by Frouvne »

Vort forum er p.t. baseret på phpBB2. Der har i nogen tid været tidlige version af phpBB3 og den er så nu kommet i en Gold-version, der vist i øvrigt også går under titlen Olympus. Er der nogen, der ligger inde med viden om denne? Jeg vil så småt teste den på et andet domæne for at vurdere, om det er ved at være på tide at opgradere og vil i den anledning meget gerne modtage gode råd! :)


Læs pressemeddelelsen:

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 4&t=615945


Sammenligning mellem phpBB2 og phpBBB3:

http://www.phpbb.com/about/features/?si ... b7e8cd6fb4
frouvne, administrator

Image
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Post by frostholm »

Hejsa Allan

Jeg har brugt betaen på 3-4 andre sites med stor success. det er et super fedt forum.
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

frostholm wrote:Hejsa Allan

Jeg har brugt betaen på 3-4 andre sites med stor success. det er et super fedt forum.
Jeg formoder, at når den nu kommer i Gold-version er det et signal om, at man regner den som værende stabil?

Nu må jeg så også se, om den er fuldkommen kompatibel med version 2, så vi kan få alle vores data med... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Jeg benytter en del fora, der er skiftet til phpbb3. Jeg synes de nye features er vældige gode, og der skulle også være bedre beskyttelse mod spammere. Frostholm, er der nogen problemer med at porte dataene fra bb2 til bb3?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Det kan "sagtens" gøres. PHPBB3 Gold har integreret porteringsværktøj fra BB2 -> BB3.

Det mest almindelige problem er vist en time-out fra converter-scriptet, der typisk skyldes begrænsede ressourcer fra hjemmeside-udbyderen, men det kan løses lokalt med en virtuel server.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det lyder som om, der vil være stemning for en opgradering. Jeg var nu heller ikke alvorligt nervøs for, at der skulle være problemer med at få dataene over. Det er jo traditionelt først, hvis man måtte ønske at gå den anden vej, der bliver problemer! :?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Men så vil vi da glæde os til en ny og mere moderne form af forum.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Husk backup! :wink:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

bah... en rigtig mand tager ikke backup :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

netsapiens wrote:bah... en rigtig mand tager ikke backup :)
Sådan én lyder ret dum - godt jeg ikke kender den slags mennesker! :D

Jeg synes, det er en god idé at opgradere forummet!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg er nu nået så langt i processen, at jeg er ved at installere dette forum på en anden hjemmeside jeg har. Ser det fornuftigt ud, vil jeg formentlig snart - hvilket kan vise sig at være en meget fleksibel term :wink: - installere det her.
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

netsapiens wrote:bah... en rigtig mand tager ikke backup :)
Men de græder ofte :P

Jeg har en folder som bliver sync'et over på en anden hd. Det virker bare.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

qute wrote: Men de græder ofte :P
.. og hjerteskærende :P
Og typisk efter et par dage i fosterstilling under skrivebordet mens man krammer en harddisk med fysisk defekt indser man at det ikke er det værd at være en "rigtig mand".
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:
qute wrote: Men de græder ofte :P
.. og hjerteskærende :P
Og typisk efter et par dage i fosterstilling under skrivebordet mens man krammer en harddisk med fysisk defekt indser man at det ikke er det værd at være en "rigtig mand".

... og rigtige mænd glemmer hurtigt igen! Når man først er kommet over tabet og det er gået godt igen i en periode, bliver man igen sløset med sikkerhedskopierne...

Lyder det som én, der taler af erfaring!? :oops:


Note:
Som administrator af dette site er jeg naturligvis meget professionel i min håndtering af sikkerheds-problematikken!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Har man noget der bare ikke gå tabt, p.g.a. en død harddisk el.lign, kan jeg varmt anbefale at kigge på f.eks. en NAS (Network Accessible Storage) fra Synology. DS207 (eller DS207+) kan rumme to harddiske på een gang, og de kan sættes op til at køre RAID 1, hvilket betyder at alle data bliver automatisk lagt på begge harddiske. Så hvis den ene harddisk står af, skynder man sig at udskifte den, og den vil blive bragt up-to-date, så den rummer alt fra den harddisk der så ikke var stået af.

En anden lille fordel man får ved det, er hvis man f.eks. har nogle billeder, som man er flere brugere i huset der gerne vil kunne tilgå, så dur det ikke at den slags ligger på een computer, som så laver deling af den mappe, for det vil kræve at vedkommendes computer står tændt. En NAS står bare for sig selv, og er koblet på netværket. Derved kan alle brugere tilgå data (billeder osv) som de lyster.

Endelig er der den sidegevinst, at man så til dels bliver tyveri sikret. Skulle der være indbrud, render de gerne med computer osv. Men ens NAS kan være gemt væk i et skab eller på loftet.

Det koster en sjat penge, men jeg synes selv det er givet godt ud.

Man må så tage backup på gammeldaws facon, hvis man også skal sikres mod at huset måske brænder ned. :)
Post Reply