Vi blev kun fire, da præsten havde travlt og guldsmeden stadig er i fjernøsten. Brian havde spurgt om ikke vi kunne prøve Betrayal at House on the Hill, som han aldrig havde spillet før. Det var lang tid siden så det blev pakket ud, og vi fik spillet to spil.
Det første var vi helt oppe på 9 tegn før der skete noget. Vi var naturligvis spredt vidt omkring i det gamle hus. Brian var i kælderne, Henrik var på stueetagen, og Rune og jeg var på første sal. Brian fandt en pige i køkkent, men hun blev pludselig snuppet af et monster som slæbte hende ned i den underjordisk sø. Vi skulle redde hende, og Rune skulle forhindre at det skete. Jeg nåede slet ikke ned til søen før Rune havde gjort det af med mig, men de to andre begav sig frygtløst ud i søen for at finde pigen. Vi var tæt på et par gange, men Rune og hans sømonster var bare for hurtig, for stærk og for heldig, så han fik os ned med nakken.
Andet spil skulle vi kun op på 7 tegn før der skete noget. Brian fandt en medallion i pentagram rummet, og det viste sig at han, sammen med 3 kultister, skulle fremmane deres onde gud. Til dette skulle han ofre ting og mennesker. Vi andre skulle desekrere deres uhellige symbol for at forhindre dette. Det største problem var at Brian var alene i kælderen, og vi havde ikke nogen vej derned. Men vi fik hurtigt fundet både kulslidsken og rummet med hul i gulvet, så det hjalp lidt. Det gik sådan set meget godt og vi havde da også fået ødelagt 3/4 af hans symbol, men til sidst fik han alligevel slæbt for meget ind og ofret til den onde gud. I kampens hede endte det såmænd med at Brian ofrede sig selv, så det kun var hans kultister der var tilbage til at fejre sejren. En omgang til og vi havde fået stoppet dem

Til sidste sluttede vi så af med at spille Colosseum. Brian skulle lige sættes ind i reglerne, men så gik det ellers derudaf. På trods af at jeg synes at jeg har spillet spillet mange gange, var det først gang at jeg oplevede at der virkelig var kamp. Både om hvilke show der skulle sættes op, og om hvad der skulle købes fra markedet. Jeg lavede en fej i næstsidste runde, hvor jeg tog en medalje til mig selv, i stede for at fjerne kejseren fra Runes cirkus. Det betød at Rune vandt med 86 point, Henrik kom anden med 82 point, jeg fik 79 point og Brian fik 66 point. Hvis jeg havde fjerne det 7 point fra Rune, havde jeg måske endda en potientiel mulighed for at få kejseren på besøg, hvilket havde betydet at jeg kunne have haft 7 point ekstra. Surt at være så tæt på, og så måske endda selv være skyld i at man ikke vinder.
I dag har jeg så spillet to gange The Reef. Den første gang med min mellemste datter, som vandt med 5 babyfisk mod mine 4 babyfisk. Bagefter spillede jeg mod min ældste datter og hendes veninde. Jeg tror ikke veninden helt fandt ud af hvad det gik ud på, men hun synes stadig at det var sjovt, lige indtil jeg afsluttede spillet og vandt med 5 babyfisk mod deres 3 baybfisk.
Lars