Voksenspil til Nintendo DS?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Voksenspil til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

Vi er kommet i besiddelse af en Nintendo DS og jeg tænker, at det måske ikke kun familiens yngste dreng, der skal have glæde af det... :D Er der nogen, der har erfaringer med spil til Nintendo DS og ved, om der er noget, der kunne appellere til os i det lidt mere modne segment? :wink:
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg kan ikke selv hjælpe, men jeg ved at Rune lige har solgt en større samling DS, så hvis du kan vente en uges tid så er han garanteret manden for at skaffe dig svar :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:Jeg kan ikke selv hjælpe, men jeg ved at Rune lige har solgt en større samling DS, så hvis du kan vente en uges tid så er han garanteret manden for at skaffe dig svar :)

Det lyder godt! :D Måske jeg skulle have været lidt hurtigere ude, hvis han lige har sorteret ud i samlingen... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Altså, hvis nogen kan anbefale et par gode adventure spil med indbyggede puzzles ... eller bare noget med varierende puzzles, så vil jeg meget gerne høre det ...
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Jeg har selv købt en DS, stort set udelukkende for at spille Meteos. Det er et helt fantastisk Tetris-agtigt spil. Sørg bare for at gå en laaaang bue undenom Disney Meteos.

Mario vs Donkey Kong 2: March of the Minis kan også klart anbefales. Her er der tale om et Lemmings agtigt spil.

Og så skulle Panzer Tactics DS komme til europa inden så længe. Det kunne også være en mulighed
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Erik Mejer Hansen wrote:Jeg har selv købt en DS, stort set udelukkende for at spille Meteos. Det er et helt fantastisk Tetris-agtigt spil. Sørg bare for at gå en laaaang bue undenom Disney Meteos.

Mario vs Donkey Kong 2: March of the Minis kan også klart anbefales. Her er der tale om et Lemmings agtigt spil.

Og så skulle Panzer Tactics DS komme til europa inden så længe. Det kunne også være en mulighed
Ok, hmmmm altså lemmings lyder ikke lige som noget for mig .... måske sønnike? Meteos må tjekkes ud.

Panzer halløjet må være noget for Allan ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

Erik Mejer Hansen wrote:Jeg har selv købt en DS, stort set udelukkende for at spille Meteos. Det er et helt fantastisk Tetris-agtigt spil. Sørg bare for at gå en laaaang bue undenom Disney Meteos.

Mario vs Donkey Kong 2: March of the Minis kan også klart anbefales. Her er der tale om et Lemmings agtigt spil.

Og så skulle Panzer Tactics DS komme til europa inden så længe. Det kunne også være en mulighed

Panzer Tactics DS ligner jo i bund og grund et godt gammeldags hex-baseret krigsspil, hvor man til gengæld ikke behøver selv at holde rede i et kompliceret regelsæt. Det vil jeg bestemt holde øje med.

Meteos så jeg lige en kort video med uden at kunne finde hoved og hale i, hvad det egentlig gik ud på. Det må jeg lige researche lidt mere på...
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg har i øvrigt skam-spillet Puzzle Quest: Challenge of the Warlords på min psp, så det kan jeg kun anbefale. Jeg kender dog ikke DS versionen.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jeg har set følgende to titler, som jeg er blevet nysgerrig på, nogen der ved mere?

Professor Layton. The Curious village
Mystery detective (der er vist både en 1'er og en 2'er)

Helle
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Professor Layton får gode ord med i Penny Arcade:
Penny Arcade wrote:Unlike most "adventure" games, whose puzzle mechanics are heavily rooted in inventory management, Professor Layton's puzzles are more like... puzzles. It's more Myst than Maniac Mansion. It's true that I've only done about twenty puzzles, so I don't know the game in its entirety. Even so, I don't think you're ever going to be putting different fluids in balloons so you can put them in a mail tube so you can flood a communications room so you can etcetera.

I submit that it is a "Logic Opera." The game is beautiful, things are happening, and let's not forget who made it - Level 5, The Jeanne D'Arc people, the Dark Cloud people, the White Knight Chronicles people. The game isn't making serious demands of the hardware, it's simply comfortable there - happy to be running on it. But every person you meet breaks into "puzzle" the way that viking ladies tend to break into song, out of nowhere, and now you're riddling out some jackhole's insane chicken scratches.

Playing the game in general was, at first, like starting a cold engine. I could feel my mind turn over, and over, and find no purchase. After copious notes were taken and a couple puzzles solved, the fluid in my mind gradually became less viscous. Tuning that system is tremendously satisfying: preparing, mentally, a state that is not blank, but clean - like those model garages they have at the home stores. All pegboards and fresh tools and drawers that glide open with no squeak.

Nok til at jeg ville ønske jeg havde en DS
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ifølge BoardgameNews er vi ikke de eneste, der har fået øje på Nintendo DS:
Knizia’s Brain Voyage – Coming for Nintendo DS

Not content to dominate the world of board games, Reiner Knizia has developed a title for Eidos Interactive: Brain Voyage for the Nintendo DS.

Brain Voyage features 16 puzzle types, each with five varieties, for a total of 80 puzzles with the difficulty ranging from “easy to elaborately ambitious,” according to the Eidos press release. (I’m not sure what that might mean; I’m viewed as ambitious because I tried to solve a puzzle?) Each of the puzzle types is located in a different city around the world, so you might be organizing dancers at Carnival in Rio or memorizing melodies at the Opera House in Syndey.
Kilde:

http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... ntendo_ds/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

Noget kunne tyde på, at flere brætspil begynder at dukke op på Nintendo DS:

Igel Argern is the latest Eurogame to be transformed into a video game. At the end of March 2008, Hurry Up Hedgehog! will appear for the Nintendo DS from Oxygen Games in the UK. The variety of the original is kept through five rule options that mix and match to allow for 32 different ways to play. You can play alone on one DS or through a network to compete against others, and the game supports 1-6 players, whether human or robot.

Image

Image Image

Kilde:
http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... /#comments
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

... i øvrigt har jeg f.eks. også set at et par af Teubers titler er blevet konverteret til dette format: Anno 1701 og The Settlers of Catan.
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Meteos er som nævnt fantastisk. Eneste problem er at det nogle gange er en valid taktik at "skrubbe" skærmen når man får problemer (dvs. køre stylus op og ned meget hurtigt på alle rækkerne for at sætte en tilfældig affyring i gang.)

Jeg har ladet mig fortælle at Anno 1701 skulle være ganske godt, men endte aldrig med at købe det.

Indenfor turbaseret strategi kan jeg også anbefale Advance Wars: Dual Strike samt den nye efterfølger Dark Conflict. Den manga-inspirerede grafik og lige lovligt fjollede historie kan ikke ødelægge disse to rigtigt gode letvægts-krigsspil. Man kan tilmed lave sine egne maps.

Puzzle Quest er også anbefalelsesværdigt. Jeg var håbløst afhængig af det i en lang periode. Det har sådan en "lige-5-minutter-mere" kvalitet og har rigeligt med dybde, selv om det på overfladen bare ligner en klon af Bejeweled.

Som decideret voksenspil skulle Hotel Dusk: Room 215 være et ret godt adventure spil med en god historie.

Til sidst vil jeg nævne et af mine favoritspil, Kirby: Canvas Curse (også kendt som Kirby: Power Paintbrush), som er noget af det mest charmerende og geniale platformspil nogensinde lavet til DS'en. Det var det første spil jeg købte til maskinen og jeg er aldrig blevet træt af det.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Nu har tre forskellige anbefalet puzzle quest, jeg har dog ikke kunnet finde det i DK, så hvis nogen ved, hvor det kan købes, så vil jeg gerne vide det :wink:
Post Reply