Sins of a Solar Empire

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Sins of a Solar Empire

Post by netsapiens »

Sins of a Solar Empire er et 4X spil, i stil med civilization og den slags, men for første gang er det i real-time. Men det foregår i en meget langsom realtime, så der er masser af strategi, og noget nær ingen stress.

Det er et ABSURD godt spil.... jeg kan kun give det mine varmeste anbefalinger til folk der kan lide strategispil til pc'en. Jeg tror faktisk det er det bedste strategispil jeg har prøvet til dato.

Og når dollaren nu er så lav som den er.. OG udgiveren ikke kan finde ud af at svare moms... så er det altså et vidunderligt spil at downloade til blot 230,- danske...
Hvis andre får glæden af spillet, så sig til. Et par timer i multiplayer kunne være gevaldig hyggeligt :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

At dømme ud fra traileren ligner det lidt en slags efterfølger til Homeworld, hvilket bestemt ikke ville være et dårligt træk. Er det skudt helt ved siden af?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

grafisk, ja. spilmæssigt.. ikke rigtigt. Det føles mere som Galactic Civilizations (i øvrigt også et fremragende spil), men det LIGNER homeworld mere end det føles som homeworld... homeworld på en større skala måske?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sins of a Solar Empire

Post by Stony »

Jeg har efterhånden fået nogle spil Sins of a Solar Empire under bæltet, og overordnet synes jeg spillets koncept er fint. Desværre lader spillets AI til at være programmeret af en otteårig. Selv på "Hard" lader AI'en noget at ønske. Hvis man starter tæt på en modstander, skal man bare skynde sig at bygge det første slagskib - hvilket i øvrigt næsten altid er anbefalelsesværdigt - og så gå direkte på hjemplaneten. Finito. Men selv senere, hvor der er mere reel kamp, kan den stort set aldrig finde ud af at udnytte muligheden for at angribe dybt bag fjendens linier, selv om der ikke er begrænsning på rækkevidde. Kampen står altid ved den nærmste planet, og hvis det ikke lykkes, trækker de sig. Spiller man over flere stjernesystemer bliver det ligefrem "bugged", for AI'en lader til at have problemer med langdistancespring. Enhederne bliver gradvist hægtet af i det ene stjernesystem, og der bliver de hængende. Langsomt bliver computerens slagstyrke decimeret, fordi næsten alle enhederne på denne måde er låst fast.

Jeg håber de får rettet op på en del af de problemer med den kommende patch.

Sammenligningen med Homeworld er ikke helt ved siden af. Men helt ens er spillene ikke. Jeg synes f.eks. der er mere taktik i Homeworld. Men jeg synes begge spil leverer fin underholdning.
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Sins of a Solar Empire

Post by netsapiens »

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Sins of a Solar Empire

Post by Gunness »

Hvis man ikke bor i England, insisterer Play på at regne priser i Euro, og så bliver tilbuddet lidt dyrere

... med mindre man er lidt kreativ :wink:
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply