ESSEN 2008

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: ESSEN 2008

Post by Helle »

stoffer wrote:Jeg har hørt steder fra, at der er fælles bustur i nogle foreninger rundt omkring, endda måske ConSim - men har ikke haft held med at kontakte dem.

Fly er nogenlunde billigt ja, tror det var 1200-1900 kr?
En bustur lyder da som en god idé, måske skulle man arbejde på sagen til næste år????
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Re: ESSEN 2008

Post by stoffer »

Ja, jeg tror man vil kunne gøre det billigere end de 1200kr det koster i tog, ihvertfald :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: ESSEN 2008

Post by akwlinka »

stoffer wrote:Jeg har hørt steder fra, at der er fælles bustur i nogle foreninger rundt omkring, endda måske ConSim - men har ikke haft held med at kontakte dem.

Fly er nogenlunde billigt ja, tror det var 1200-1900 kr?
Consim skal til Essen, men vi arrangere ikke længere fællesturer. For 5 år siden undersøgte vi hvad det ville koste og lege en bus for op til 15 mennesker, men det var alt for dyrt. vi startede ved 50.000 kr. pga. 2 chauffører der også skulle overnatte alle dagenen. måske kunne man havde fundet et andet selskab, men istedet gik vi over til biler istedet. Desværre for dig er alle 4 pladser i min bil optaget.

Fly burde kunne gøres billigere, og det er düsseldorf du skal flyve til.
Image
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Re: ESSEN 2008

Post by stoffer »

Wow, 50000 var en stak penge. Vi har fundet ud af at tog er forholdsvist billigt, og så er der ikke den ekstra tur fra Dussel til essen.

Din mail til consim virker forresten ikke :-)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
Technosmølf
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 232
Joined: Fri Nov 10, 2006 5:37 pm
Location: Randers SV (Vorup)

Re: ESSEN 2008

Post by Technosmølf »

Vi giver 1405 for 2 fra Århus til Essen og retur igen med tog. Dertil kommer godt 300 til liggepladser hver vej. Køb togbilleterne sammen, så er det noget billigere. Det er noget med at der er mere rabat jo flere biletter man køber. Ved at tage nattoget spare vi en nat på hotel. Toget er i Essen ved 6 tiden om morgen, og så er man næsten udsovet til første dag.
Hilsen Morten

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: ESSEN 2008

Post by Helle »

Og så er der vist noget med, at der er et kontor for DB i København, og at det er billigere at købe via de tyske baner.
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Re: ESSEN 2008

Post by stoffer »

Orv ja det er smart, det vil jeg forsøge mig med.

DSB kunne vist skaffe to personer fra København til Essen, for 2500 kr - i det tilbud vi fik. Men man kan jo blive godt og grundig tørret hvis man tager det første og bedste.

Sværre bliver det nok at få et Hostel der er ledig :P

EDIT: Efter et utal af forsøg på deres hjemmeside, kan jeg ikke få prisen under 372EUR for to personer, så det må blive noget med at besøge deres kontor. Fra København skal vi selvf. også "kæmpe" mod broafgifter og lidt længere rejse - det har jo nok også indflydelse på prisen :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Re: ESSEN 2008

Post by smold »

Det er altid noget kun billigere at køre selv. Det koster kun små 1300 kr mener jeg. Vi er 5 i år i en bil og inkl. hotel giver vi hver omkring 1100 kr. Så det må man jo sige er meget billigt.

Vi havde overvejet autocamper for at få mere spil i gang, men det blev ca. 1600 kr for 5. Havde også overvejet minibus (9 pers) men det faldt til jorden pga. det ikke var muligt at fylde bussen. Men kan I det er leje af minibus et hit til en meget god pris.
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Re: ESSEN 2008

Post by stoffer »

Det kigger vi lige på - fordelen ved tog er dog, at vi kan rejse stille og rolig frem og tilbage, uden at skulle bekymre os om alt for meget, skifte chauffør osv. (det kan være lidt trættende at køre hele vejen selv).

Har i booket Hostel eller Hotel?
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Re: ESSEN 2008

Post by smold »

Turen fra Aalborg til Essen er ca. 800 km. Vi regner med at køre kl. 7-ish og vil derfor være dernede omkring kl. 16. Det lykkedes i hvert fald sidste år. Og når man er nogle stykker er der selvfølgelig mulighed for at spille imens :D...

En af dem vi kørte med sidste år lavede et spontant Jeopardy omkring spil og Essen. Så var der jo mulighed for at alle kunne deltage, selv chaufføren. :)

Vi har booket hotel i år, ville have taget Fortuna, som jeg havde haft i 2 år, men fandt et 10km fra messen, og når motorvejen løber lige til messen er det jo en meget kort tur. Dog vil der jo komme lidt P-afgift (Sidste år 4 EUR) Men hva´ til de penge er det vel ok. Desuden skal man jo alligevel bruge penge på toget til messen fra midtbyen, så det går vel lige op.

Jeg kan ikke lige pt huske stedet, men det står vist i vores blog under Essen (er for doven til at kigge nu :))

Håber I finder en løsning der er holdbar og billig for jer
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Re: ESSEN 2008

Post by stoffer »

Ha det lyder sgu hyggeligt :)

Vores tur er indtil videre:
Tog fra København, torsdag kl. 18:53, fremme 06:20

Indloggere sig i et tripple-room ved Rauthaus (det ligger i Oberhausen) godt og vel 10km fra messen - google maps fortæller os det kun tager 14 minutter i bil, så jeg forventer ikke det vil komme til at koste så meget i taxa - sværre bliver det nok at finde ud af den offentlige trafik, men når vi er fremme allerede 06:20, har vi nok god tid til at finde ud af hvordan det fungerer.

Herfra går turen tilbage til København Søndag klokken 22:04, så er vi fremme 09:59, tidsnok til at komme på arbejde :D

Ialt koster transporten 408 EUR, og hotel får vi for 237 EUR, ialt 645 EUR - så det er effektivt 215 EUR pr. person, eller på dansk: 1612 DKK.

Tak til alle for gode tips og tricks indtil videre :-)

EDIT: for jer der tager tog, kan jeg tilføje, at man kan leje en lille VW for 87 EUR for torsdag til og med søndag - inkl. fri km. Dét vil jeg mene er rét billigt, da man kan tillade sig at gå på kompromis med hotellets beliggenhed til fordel for dets pris.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: ESSEN 2008

Post by APK »

Hvis der er en af jer der tager afsted til Essen, der ville have besværet med at sende mig et af de gratis postkort med Agricola-"miniudvidelsen" på engelsk, så ville jeg blive glad! :-) (Man skal dog betale 0,65 Euro for portoen)

http://www.boardgamegeek.com/thread/345602

Og så skal jeg nok lade være med at bede om flere tjenester.... :-)
Hvis en af jer er med på den, så sig til - så får du min adresse i en PM.

mvh
APK
/APK
Image
Post Reply