Essen - Hvad er der på radaren?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9191
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Stony »

Flybilletten er købt. Hotellet er booket. Så er der overskud til at piske lidt stemning op.

Jeg er begyndt at kigge på hvad der skal undersøges nærmere. Ting der skal prøves. Ting der skal købes. Osv osv osv...

Mik var så venlig at gøre opmærksom på Dominion. Det vil være at finde på Rio Grande's stand, og skal absolut undersøges nærmere.

Battlestar Galactica er nok også et must-have.

Ud fra Boardgamenews' preview listes snublede jeg over Dog. Det er basalt set Ludo, men terningen er erstattet med kort, hvor du sidder med nogle stykker på hånden, og derfra kan vælge hvad du gerne vil "slå". Jeg overvejer som et spil der kan spilles med non-gamers.

Så er der selvfølgelig Senji. Men det skal helt afgjort også prøves før et eventuelt køb.

Confucius er et spil jeg ikke havde hørt noget om før for nylig, og ud fra BGG's side, virker det som et spil der som minimum skal undersøges nærmere.

Så er der Habitat fra Valley Games. Jeg aner intet om designeren eller om spillets gameplay, men alene tema og artwork gør det til et potentielt kærestespil, så det skal undersøges nærmere.

Master Builder er en titel fra Wolfgrang Kramer og Hartmutt Witt. Ja, Kramer er en af de designere, hvor det ikke nødvendigvis er noget for mig, men det kan meget vel være det. Så det skal også undersøges nærmere.

Axiom bliver (gen-)udgivet i en opdateret udgave. Det ligner noget jeg bliver nødt til at prøve.

After the Flood samt Steel Driver. Hvad kan jeg sige. Martin Wallace. Jeg bliver nødt til at besøge Warfrog's stand og prøve dem af, såfremt jeg ikke får mulighed for det om aftenen på Hotel Jung.

Sylla lyder lige som et spil for mig, og da designeren før har vist gode takter, har jeg her vovet skindet og lavet en pre-order, for at få fingre i den ekstra læderpung, som man kan bestille i den sammenhæng. Så dette spil er allerede så godt som købt.

Sushizock im Gockelwok er endnu et lille Knizia-spil, som fører tankerne over på Heckmeck. Det er ikke sikkert at det er noget særligt, men jeg kunne godt lide Heckmeck, så denne må nok også prøves.

Ghost Stories skulle være en mere gamer-agtig udgave af Pandemic, og med noget mere gennemarbejdet artwork. Det er nok et must at få prøvet, så man kan skabe sig et billede af om spillet holder vand.

Til sidst men ikke mindst, har jeg haft mange gode timer i selskab med Carcassonne, så jeg bliver nødt til at kigge nærmere på New World / Mayflower.

Jeg håber der er titler der kan interessere andre og/eller at I selv har noget at bidrage med.
Last edited by Stony on Sat Aug 23, 2008 8:03 pm, edited 2 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Jens_Hoppe »

Se også denne tråd (den korte opsummering: Wallace spil, Winsome spil, Sylla, The Name of the Rose ;)).
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Sylla lyder lige som et spil fra mig, og da designeren før har vist gode takter, har jeg her vovet skindet og lavet en pre-order, for at få fingre i den ekstra læderpung, som man kan bestille i den sammenhæng. Så dette spil er allerede så godt som købt.
Ups, jeg havde misset preorder-tilbudet. Det er der rådet bod på. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Jens_Hoppe »

Her er et par spil mere:

Ascendency - rumspil fra JKLM.

Cavum - et Kramer/Kiesling spil om minearbejde.

Endeavor - koloniseringsspipl fra Z-Man.

Le Havre - Uwe Rosenberg / Lookout Games. W00t! ;)

(Det er så langt jeg lige har tid til at kigge i Essen 2008 Canonical List pt. ;)).
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9191
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Stony »

Det ser også ud til at Queen Games vil (gen-) udgive Wabash Cannonball. Så hvis man har prøvet spillet, og synes om det, kan det være at man vil synes endnu bedre om det, når komponenterne er udarbejdet.... knapt så spartansk. :D

Constantinopolis ser også interessant ud, og skal prøves såfremt chancen byder sig.

Mac Gerdts (designer af bl.a. Antike og Imperium) er på banen igen i år med The Princes of Machu Picchu.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9191
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Stony »

Hmmm. Indtil videre 16 forskellige spil jeg skal have prøvet og vurderet.... Der skal vist lægges en slagplan. :D
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14647
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 464 times
Been thanked: 668 times
Contact:

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Frouvne »

Stony wrote:Hmmm. Indtil videre 16 forskellige spil jeg skal have prøvet og vurderet.... Der skal vist lægges en slagplan. :D
Men mon ikke du kan reducere listen en smule, hvis du gør et ordentligt hjemmearbejde. Eksempelvis må der vel efterhånden findes så mange informationer om spil som Senji og Sushizock im Gockelwok, at du kan foretage et kvalificeret bud på om det er noget du må eje på forhånd. Og Martin Wallaces spil køber du jo nok under alle omstændigheder... og så er listen pludselig nede på 12 spil. Så det ender måske med, at du via grundige forberedelser og en smule selvindsigt ender ud med at måtte arbejde på at gøre listen endnu længere, så du har noget at lave i Essen! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9191
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Stony »

Frouvne wrote:Så det ender måske med, at du via grundige forberedelser og en smule selvindsigt ender ud med at måtte arbejde på at gøre listen endnu længere, så du har noget at lave i Essen! :wink:
Jeg kan ikke lige svare, før jeg har slået det ord op. Og så kan jeg jo lige slå "mådehold" og "planlægning" op mens jeg allerede har fat i ordbogen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by akwlinka »

Stony wrote:Det ser også ud til at Queen Games vil (gen-) udgive Wabash Cannonball. Så hvis man har prøvet spillet, og synes om det, kan det være at man vil synes endnu bedre om det, når komponenterne er udarbejdet.... knapt så spartansk. :D
Mon ikke man også kan forvente en kraftig gennemarbejtning af spillet, så udover bedre komponenter, tror jeg også på en endnu bedre spiloplevelse.

Jeg har altid været ret begejstret for Queen Games, og det er kun få spil fra deres program som jeg har fravalgt.
Queen Games stand er altid den første hvor vi prøver at få spillet alle deres spil.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9191
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Stony »

Da jeg i år ikke bare kan fylde bilen op, vil det være meget sparsomt hvad jeg kan hjælpe med, hvis der er folk der gerne vil have noget med hjem. Men hvis der er folk der er på udkig efter Lookout Games animeeples, der mig bekendt skulle være til at købe på Essen, så kan jeg nok godt overtales til et købe et par poser ekstra. Jeg har dog endnu ikke kunne se prisen nogetsteds, men mon ikke vi snakker omkring €5... (Et rent gæt fra min side)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Men hvis der er folk der er på udkig efter Lookout Games animeeples, der mig bekendt skulle være til at købe på Essen, så kan jeg nok godt overtales til et købe et par poser ekstra.
Så skal du bare lade være med at lade dig friste til at sælge dem dyrt på Ebay! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Jens_Hoppe »

Her lidt mere fra den kanoniske liste:

Planet Steam - ressourceindsamling på Mars.

Sutter's Mill - Spil fra Phalanx om the California Gold Rush.

Yukatán - vær den første Maya-landsby der bygger en pyramide. Polsk spil, vist nok med et vist bluff-element. :?
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by akwlinka »

Planet Steam lyder interessant, men skulle det gå ud fra forsiden, så ville dette spil aldrig få mere end 1 sekunds opmærksomhed fra min side.

Nu vil jeg nok kigge lidt nærmere efter.

Det er super rart at I bringer disse titler, det gør mig nysgerrig. Det ender jo med at jeg må lave mig en liste til Essen.

Kunne I ikke også starte en liste med Limited edition spil? Det kunne være rart
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14647
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 464 times
Been thanked: 668 times
Contact:

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by Frouvne »

akwlinka wrote:[...] Kunne I ikke også starte en liste med Limited edition spil? Det kunne være rart
Tjo, men der er vel ikke noget til hinder for, at du selv starter den. Jeg går ud fra, at du tænker på sådan noget som Snow Tails fra Fragor Games og spillene fra Winsome Games. Inkluderer det du tænker på også specialtilbud som f.eks. Ystaris Sylla limited editon?
frouvne, administrator

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Essen - Hvad er der på radaren?

Post by akwlinka »

Frouvne wrote:
akwlinka wrote:[...] Kunne I ikke også starte en liste med Limited edition spil? Det kunne være rart
Tjo, men der er vel ikke noget til hinder for, at du selv starter den. Jeg går ud fra, at du tænker på sådan noget som Snow Tails fra Fragor Games og spillene fra Winsome Games. Inkluderer det du tænker på også specialtilbud som f.eks. Ystaris Sylla limited editon?

ja, alt det du nævner, og desværre har jeg lige nu ikke tid til at scanne alle de oplysninger der tilflyder os især på BGG.

jeg prøver at følge med, men... tiden...
Image
Post Reply