Fallout 3

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Fallout 3

Post by Gunness »

Er der nogen, der har prøvet det og kan sige thumbs up/down? Bioshock blev nævnt et par gange i en omtale af spillet, og det gjorde mig bare endnu mere interesseret :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Fallout 3

Post by Rune Petersen »

Stort thumbs up hvis du kunne lide Oblivion. Jeg har spillet Fallout 3 ganske meget og synes det forbedrer Oblivion konceptet på rigtigt mange måder.

MEN...

Hvis du som mig har spillet Fallout 1 og 2 til CD'erne næsten var papirstynde af slitage skal du lige vide, at Fallout 3 ligger et godt stykke under det kvalitetsniveau som kendetegnede historien og dialogen i de to første spil. Det er bestemt ikke et dårligt spil. Jeg skulle bare lige indse at det var Oblivion i postapokalyptiske bukser og lægge nostalgien på hylden. :)

Jeg har XBox 360 versionen og den har været fornøjelig at spille. Hvis du derimod vil kigge på PC-udgaven har jeg hørt, at den skulle være en kende ustabil.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Fallout 3

Post by Andrea »

En af mine venner er frygtelig glad for det. Selv er jeg dog gået i Left 4 Dead-fælden (nuij, det er fedt!) og har umiddelbart planer om at låne mig frem til Fallout-spillet, når jeg engang får tid til at spille det, men jeg købte da Fallout 2 i sidste uge til 59 kr - så kan jeg da nusse lidt med det i juleferien, og hvornår jeg nu ellers får tid ;)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Fallout 3

Post by netsapiens »

Jeg melder mig under Left4Dead fanerne...

Er der andre der skal være med til at spille med open mic og spille: "OhshitOhShitOhShitOhSHITHEEEEEEELLLPPP!!!!"
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Fallout 3

Post by Gunness »

Hmmm.... selv om jeg var meget imponeret over Oblivion, fik jeg kun spillet det en smule, da det bare var alt, alt for stort. Det er Fallout 3 sgu nok desværre også, ved nærmere eftertanke. Pt. er det lettest at finde tid til et par numre på Guitar Hero, men det er jo i bund og grund ikke et rigtig spil.
Hmmmm..... hvornår kan man lokke børnene til at flytte hjemmefra, så der igen bliver tid til at grave sig ned ved computeren? ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Fallout 3

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Hmmm.... selv om jeg var meget imponeret over Oblivion, fik jeg kun spillet det en smule, da det bare var alt, alt for stort.
Hæhæ, nej, det var meget passende - der var lige til et års tid intensivt gaming. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Fallout 3

Post by netsapiens »

Gunness wrote:Hmmmm..... hvornår kan man lokke børnene til at flytte hjemmefra, så der igen bliver tid til at grave sig ned ved computeren? ;)
Guitar Hero: World Tour er svaret på dine problemer.. det releaser i denne uge, og så er der et instrument til dem hver, og et til far også :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Fallout 3

Post by Gunness »

Jens_Hoppe wrote:Hæhæ, nej, det var meget passende - der var lige til et års tid intensivt gaming. ;)
Argh.... bare TANKEN om et års intensiv gaming....:D [/savl]
netsapiens wrote:Guitar Hero: World Tour er svaret på dine problemer.. det releaser i denne uge, og så er der et instrument til dem hver, og et til far også
Arthur har ikke lært at styre sine arme endnu, så han ville sikkert gøre sig godt på trommer ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Fallout 3

Post by Jesper »

Det er jo mig - har spillet demoen et par gange og jeg sidder oppe under loftet halvdelen af tiden - regner med at købe det i december og spille det med sønnen - men er også klar på en left4dead klan... Superfedt med et spil man bare kan hoppe ind i, og så sidde og hoppe på stolen bagefter...
netsapiens wrote:Jeg melder mig under Left4Dead fanerne...

Er der andre der skal være med til at spille med open mic og spille: "OhshitOhShitOhShitOhSHITHEEEEEEELLLPPP!!!!"
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Fallout 3

Post by Andrea »

netsapiens wrote:Jeg melder mig under Left4Dead fanerne...
Er der andre der skal være med til at spille med open mic og spille: "OhshitOhShitOhShitOhSHITHEEEEEEELLLPPP!!!!"
Altså Claus - du kan da bare svare på beskeder over msn - jeg prikkede til dig for flere dage siden, for Jens og jeg kan godt bruge et par legekammerater ;)

Ps. Vi spillede første mission i går aftes - uha, det var godt!
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Fallout 3

Post by Rune Petersen »

Jeg er også hoppet på L4D vognen. Steam ID kan udleveres hvis I mangler nogen at spille med.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Fallout 3

Post by Jens_Hoppe »

Fallout 3 har også fundet vej til Chateau Hoppe og indtil nu er det underholdende nok. Ja, systemet/brugerinterfacet er næsten det samme som Oblivion, så jeg skal lige spole mig selv et par år tilbage i tiden, og forsøge at vænne mig til det igen.

Tiden vil vise, hvor meget spilletid det kan tage fra mit MMO. Det skal dog siges, at F3 blev købt fordi jeg var ved at føle mig lidt træt af MMO'eriet.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Re: Fallout 3

Post by Erik Mejer Hansen »

Gunness wrote:Er der nogen, der har prøvet det og kan sige thumbs up/down? Bioshock blev nævnt et par gange i en omtale af spillet, og det gjorde mig bare endnu mere interesseret :)

Jeg har spillet mig igennem Fallout 3 på playstation. Alt i alt blev det til ca 50 timer.
Og det var så men ganske underholdende. Til forskel for Oblivion er det lidt mere besværligt at finde quests, og det er også mit intryk at antallet af quests er lavere.

Og så til sammenligningen med Bioshock.
Først vil jeg lige bemærke at jeg er meget, meget, meget glad for Bioshock.
Bioshock står for mig som et af de absolut bedste spil. Nogen sinde. Historien er god og godt fortalt.
Mulighederne for hvordan man takler de enkelte situationer er enorme og der er altid lige en ting til man skal prøve (som f.eks at sætte ild i en fjende så de løber over i noget vand, og så ellers give dem en gang electro shock).

Sammenlignet med Bioshock er historien i Fallout 3 noget flad. Jeg følte mig på intet tidspunkt engageret. Og den er specielt godt fortalt.

Det var min oplevelse at der var lagt meget vægt på kampene i fallout. Og de fungerede også fint nok. Lige ind til man når level 20, og så er der ikke rigtigt nogen pointe i dem mere.


Fallout 3 er på ingen måde noget dårligt spil. Men hamle op med Bioshock det kan det ikke.

Helt kort kan det siges: "Bioshock kommer jeg til at vende tilbage til. Fallout 3 ryger næppe i maskinen igen".
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Fallout 3

Post by VideoJakob »

Nu har Fallout 3 efterhånden fået 3 udvidelser og der er åbenbart 2 mere i vente. Er de noget værd? Gør de spillet bedre? Jeg har selv spillet mig igennem main questen i Fallout 3 og er nu igang med at vandre landet tyndt og finde små opgaver. Er vild med spillet og stemning og grafik.

Men er udvidelserne noget man burde invistere i? (spiller det på xbox360 )
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Fallout 3

Post by Jens_Hoppe »

Godt spørgsmål... (Jeg har ikke selv spillet nogen af udvidelserne).

Skal man tro anmeldelserne skulle den sidste udvidelse, Broken Steel, være rigtig god. Den lader både spillet køre videre efter main questens slutning, og øger level cap.

Min umiddelbare fornemmelse er nok, at hvis du stadig synes spillet er sjovt, er udvidelserne sikkert en god investering. Selv gik jeg lidt kold i det omkring level 17-18 stykker (næsten færdig med MQ...), men håber da at jeg kan tage mig sammen til at spille det færdigt på et tidspunkt.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply