Charles Darwin - 200 år

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 923 times

Charles Darwin - 200 år

Post by Frouvne »

Til lykke til Charles Darwin med 200 års dagen. :)

I den anledning syntes jeg, vi skal prøve at opremse spil, der har med evolution og/eller naturlig selektion at gøre. Håber, at nogen har lyst til at være med på spøgen ikke mindst fordi jeg selv finder, at det er et ualmindelig interessant tema for spil! :D

Lad mig starte med en af perlerne:

Ursuppe (=Primordial Soup) af Doris Matthäus & Frank Nestel
frouvne, administrator

Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Re: Charles Darwin - 200 år

Post by Larsine »

Evo af Philippe Keyaerts var min første tanke, men ellers er der en lang række spil med Evolution i titlen hvis man søger på BGG, og nogen af dem ser da ud til at handle om udvikling.

Lars
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Re: Charles Darwin - 200 år

Post by Mik »

Har man sagt Ursuppe må man også sige Urland; og har man nævnt spil af Doris & Frank må man også nævne deres nærmeste vens: Trias.

Så er der Wolfgang Kramers Wildlife,
Phil Eklunds American Megafauna - en perfekt simulation, helt ned til sidste detalje - men hvor fedt er det lige at blive udryddet af en meteor i spillets sidste fase? samt naturligvis hans lidt bedre Origins: How we became Human.

Quirks er mere ovre i den muntre genre, ligesom Burp.

Evolution passer godt ind i sammenhængen, selvom spillet ikke er særlig godt. Så er Conquest of Pangea noget bedre! Extinction har jeg ikke prøvet.

Desuden er der jo mange spil om menneskets evolution. Om de helt passer ind i evolutionslæren ved jeg ikke, men de handler ihvertfald om menneskets udvikling så...

Klaus Teubers Settlers variant om Sterns TV-serie: Abendteuer Menschheit
History of the World, 7 Ages, Civilization, Through the Ages osv. osv.
Image
Post Reply