Civ IV - Alpha Centauri

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Civ IV - Alpha Centauri

Post by Stony »

For et par uger siden snakkede jeg med andre om, at det kunne være sjovt med en Alpha Centauri mod til Civilization IV. Der er andre der har haft en lignende idé, for på civ-fanatics kan man downloade Planetfall, som en en Alpha Centauri inspireret mod til Civ IV. Det kræver dog at man også har Civ IV expansion Beyond the Sword.

En anden mod jeg også skal have kigget på er The History of Three Kingdoms, som er inspireret af Romance of the Three Kingdoms, og forsøger at genskabe en af de mest berømte perioder i Kina's historie.

Når man tænker på, at det er udarbejdet af fans, og ikke professionelle spiludviklere, så synes jeg det ser ud til at være ualmindelig veludført.
Sidst spillet:
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Rune Petersen »

Wow, Planetfall ser brandgodt ud. Hvis det fanger AC's flavour skal jeg da helt klart prøve det!
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Robert »

Der er mange ualmindeligt veludførte "mods" til Civ4. Også til Civ3, men Civ4 giver mere spillerum for at lave "mods". Det er et stykke tid siden jeg brugte tid på Civ4, men jeg ville sikre mig at jeg havde disse hvis jeg tog Civ4 op igen:
Fall from Heaven er egentlig et helt nyt spil.
The Ancient Mediterranean (TAM) giver en god indføring i historien i det område.
Rise of Mankind er en mega opdatering af Civ4 selv - mere af det meste, også mere interessant efter min mening.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Kanzler »

Rune Petersen wrote:Wow, Planetfall ser brandgodt ud. Hvis det fanger AC's flavour skal jeg da helt klart prøve det!
Ja det ser sgu vildt ud! Glæder mig vildt til at få det prøvet!! 8)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Frouvne »

Kanzler wrote:
Rune Petersen wrote:Wow, Planetfall ser brandgodt ud. Hvis det fanger AC's flavour skal jeg da helt klart prøve det!
Ja det ser sgu vildt ud! Glæder mig vildt til at få det prøvet!! 8)
Det er da lige før, det kan få mig til at spille Civ igen! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Helle »

Hmmmmmm, er der potentiale for at koble nogle computere sammen og spille AC igen .... (eller noget der ligner?)...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Stony »

For folk der ikke fik gjort noget ved ovenstående, fordi man både skal have Civ IV og expansion, kan det være nu man eventuelt springer på. På Steam har de den komplette Civ IV samling (hovedspillet, 2 expansions samt Colonization varianten) til en samlet pris af knapt 27€. ~ ca. 200 kroner.
Sidst spillet:
Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by MesterLars »

Nå nu skal vi snart til det igen :)

http://www.civilization5.com/
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Sir William »

MesterLars wrote:Nå nu skal vi snart til det igen :)

http://www.civilization5.com/
Dejlig dejlig nyhed, er netop begyndt at spille Civ IV beyond the Sword - igen. Godt nok den serie - sammen med Heroes of might and Magic - som jeg brugt flest timer på gennem tiderne.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by akwlinka »

MesterLars wrote:Nå nu skal vi snart til det igen :)

http://www.civilization5.com/
pis, så skal jeg have ny putter igen. det slår aldrig fejl, ny civ kræver mere end min gamle kan klare.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Sir William »

akwlinka wrote: pis, så skal jeg have ny putter igen. det slår aldrig fejl, ny civ kræver mere end min gamle kan klare.
Står desværre i den samme situation, computere er bare ikke langtidsholdbare. Computere fra 2004 er bare så forældet :oops:
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Stony »

MesterLars wrote:Nå nu skal vi snart til det igen :)

http://www.civilization5.com/
En ny version af Civilization kan aldrig være en dårlig nyhed. Dobbelt op fordi det ser ud som om de rent faktisk forsøger at ryste posen. Jeg synes ikke der var de store tiltag fra Civ 3 til Civ 4, men ved 5'eren bliver der lavet nogle tiltag. Det er afgjort et spil der skal ejes. Fuldstændig som det var tilfældet med de fire forrige.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Robert »

Jeg købte Civ4 da det kom ud. Spillede det en del og lagde det på hylden. Efter de to udvidelser valgte jeg at investere i Civ4 Complete i stedet for at købe begge. Så nu speuklerer jeg på hvilken taktik jeg skal ægge for Civ5. Sandsynligheden for mindst 2 udvidelser grænser til 100%.

Nysgerrigheden vinder formentlig. Et spil som Civ5 er nu om dage sjældent helt godt i standardversionen - det er produceret til et stort salg og et bredt publikum. Det indebærer som regel nogle designvalg som ikke passer mig så godt. Men der er flere, som har investeret meget tid i at lave modifikationer til Civ4, som vil kaste sig over Civ5 så snart de kan - så der er håb for at der kommer nogle tilpasninger som jeg kan have fornøjelse af - med tiden.

So many games, so little time.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by Brichs »

Jeg har aldrig rigtig spillet Civ. Har købt Civ 4 complete, og spillet en enkelt kampagne eller to, og hygget mig storslået. Ved ikke hvorfor jeg aldrig kom videre.... gad vide om det snart er tid til at kigge på skiverne igen?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Civ IV - Alpha Centauri

Post by MesterLars »

Så har man ryddet aftenen og sat sig godt til rette -klar til at starte sit nyerhvervede Civ V op.
Og så får man denne her smidt i hovedet: "Sorry, but the following items are not avaliable for purchase in this country. Your purchase has been cancelled"

Det kan åbenbart først aktiveres fra i morgen. AAARRRGH!
Image
Post Reply