Budget Crokinole

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Budget Crokinole

Post by Frouvne »

Crokinole er en af de titler, der dukker op igen og igen... uden at jeg endnu har haft held til at falde over et eksemplar. Det gør måske heller ikke så meget i første omgang, da det sikkert ville være et dyrt bekendtskab, men det er en titel, jeg er meget nysgerrig på!

Derfor pirrer spillet: Budget Crokinole naturligvis også mig! Reglerne til spiller, der er lavet af Mike Mayer, ligger på The Games Journals hjemmeside og ser interessant ud, hvis man er til den type spil.

Link:

http://www.thegamesjournal.com/rules/Bu ... nole.shtml

Nu mangler jeg blot et godt hint til, hvor jeg skal finde nogle små træ-skiver gerne lidt i stil med 'bilerne' i PitchCar på omkring 2 til 3 cm i diameter. Gode - og gerne meget konkrete - råd modtages gerne!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg har nogle skiver der måske er brugbare. Jeg tager dem med til vores spilleaften. Ellers kan det være en mulighed at søge på den tyske ebay (http://www.ebay.de) og søge på "holzteile".
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Budget Crokinole

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Nu mangler jeg blot et godt hint til, hvor jeg skal finde nogle små træ-skiver gerne lidt i stil med 'bilerne' i PitchCar på omkring 2 til 3 cm i diameter. Gode - og gerne meget konkrete - råd modtages gerne!
Ellers kan du vel låne komponenter fra et af dine utallige andre spil, eller hvad? :) Igel Ärgern, f.eks., lyder som om det kunne passe, og så har man endda den bonus at der er søde små pindsvin på brikkerne.

Men spillet selv lyder faktisk meget interessant. Jeg har selv kigget på nogle Crocinole-brædder et par gange, men det er unægtelig mange penge for hvad der i sidste ende måske bare er en lille bob-plade. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply