Forhandlerliste

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Michael_Olsen »

Larsine wrote:Kom lige I tanke om at vi har fået en (næsten) lokal spilforretning, som også sælger via nettet:

Andros
http://www.andros.dk/
Fragtpris 70,-, gratis ved køb over kr. 800,-
De tager Visa-dankort, Visa-kort, Maestro, Discovery og American Express via PayPal (uden konto).
De tager naturligvis også alm. PayPal, og dermed alle de kort man nu kan bruge som almindelig PayPal kunde.

På deres betalingside står der at de kommer til at tage alle betalingskort, samt bankoverførsler, men det virker ikke endnu.

Jeg har ikke undersøgt deres priser, så jeg ved ikke om de er billige eller dyre.
Og så er det forøvrigt en dejlig og relativt stor butik, skulle man komme forbi. Butik og net priser er de samme (i modsætning til for eksempel Kelzor / Hack 'n Slash).
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Andros, Snydepels, Spilrobotten og Webhallen er tilføjet
... og samtidig har jeg slettet Goodgames og Kelz0r. Listen er ved at blive for lang, og jeg famler lidt efter, hvor jeg kan skære.

Idéen med forhandlerlisten er, at den skal give overblik og være en nyttig genvej til at finde gode og/eller billige forhandlere. Ikke at det skal være en udtømmende liste. Input modtages gerne, da jeg typisk ikke selv bruger flertallet af forhandlerne på listen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Forhandlerliste

Post by DraX »

Kan tilføje til gunzone har Fragt 70 kr (Fragtfrit ved køb over 1500 kr).
Ellers synes jeg det er et godt initiativ, selvom jeg ikke selv bruger listen. Bruger oftest http://braetspilspriser.dk/ :)
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Forhandlerliste

Post by Bugge »

Gunness wrote: ... og samtidig har jeg slettet Goodgames og Kelz0r. Listen er ved at blive for lang, og jeg famler lidt efter, hvor jeg kan skære.
Hvad har Goodgames og Kelz0r gjort for at 'fortjene' dette. Jeg har ikke noget forhold til Goodgames, men jeg har handlet med Kelz0r et par gange, og de har en lang liste spil, herunder krigsspil, til fornuftige priser. Og så har de en fysisk forretning i Holbæk, så det er ikke bare en 'one-man-show' webshop.

Altså, som du kan forstå Jakob, mener jeg helt klart at Kelz0r hører hjemme på listen.

Søren
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by ozimek »

Bugge wrote:
Gunness wrote: ... og samtidig har jeg slettet Goodgames og Kelz0r. Listen er ved at blive for lang, og jeg famler lidt efter, hvor jeg kan skære.
Hvad har Goodgames og Kelz0r gjort for at 'fortjene' dette. Jeg har ikke noget forhold til Goodgames, men jeg har handlet med Kelz0r et par gange, og de har en lang liste spil, herunder krigsspil, til fornuftige priser. Og så har de en fysisk forretning i Holbæk, så det er ikke bare en 'one-man-show' webshop.

Altså, som du kan forstå Jakob, mener jeg helt klart at Kelz0r hører hjemme på listen.

Søren
Helt enig. Var lige inde og se på udvalget, og blev positivt overrasket.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Michael_Olsen »

Bugge wrote:
Gunness wrote: ... og samtidig har jeg slettet Goodgames og Kelz0r. Listen er ved at blive for lang, og jeg famler lidt efter, hvor jeg kan skære.
Hvad har Goodgames og Kelz0r gjort for at 'fortjene' dette. Jeg har ikke noget forhold til Goodgames, men jeg har handlet med Kelz0r et par gange, og de har en lang liste spil, herunder krigsspil, til fornuftige priser. Og så har de en fysisk forretning i Holbæk, så det er ikke bare en 'one-man-show' webshop.

Altså, som du kan forstå Jakob, mener jeg helt klart at Kelz0r hører hjemme på listen.

Søren
Personligt er jeg lidt træt af at bestille noget på Kelzors shop, for så 2-3 dage efter at få en mail om at de "ikke kan skaffe det alligevel", eller at de "ikke kan give en leveringsdato".

Men det er vel ulempen ved at handle et sted med så lave priser.

Sidst jeg lavede en ordre var det på Cuba Libre (som jeg selvfølgelig havde købt hos boardgamer.dk hvis den var på lager der : - )), og da kunne de ikke give en dato, på trods af at de næsten lige havde oprettet den som en nyhed. Ikke engang en "ballpark" dato, et par uger, et par måneder, eller noget.
Faktisk blev de lidt forundret (og måske fornærmet?) over at jeg påstod jeg kunne skaffe den et andet sted i stedet ("hvis vi ikke kan skaffe den, så kan andre heller ikke").

2 dage efter kom Post Danmark med den, sendt fra ugg.de. Det tyske postvæsen er effektivt!

Ikke at Kelzor ikke skal være på listen; jeg letter bare lige trykket lidt ; - )
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Forhandlerliste

Post by Bugge »

Jeg har regnet ud at Kelz0r har det system, at de for først bestiller et spil hjem, når nogen har lagt det i 'kurven'. Derfor kan man forvente en leveringstid på 2-3 uger.

Det er et valg man tager. Vil man have spillet her og nu, eller kan man leve med at vente nogen uger, og så spare 50-100kr på spillet.

Personligt kan jeg for det meste godt det.

S
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Goodgames røg ud, fordi der manglede basale informationer om det, og ingen tilsyneladende brugte butikken.
Kelz0r, fordi jeg flere gange havde set indlæg om, at de havde meget lange leveringstider. Men hvis folk bruger det og synes, at de kan stå inde for butikken, sætter jeg den gerne på igen.

Som sagt: listen skal ikke være udtømmende, men derimod gerne være anvendelig. Et eller andet sted er jeg nødt til at skære lidt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Forhandlerliste

Post by Logos32 »

Jeg handler rigtig meget hos Kelz0r og har primært positive oplevelser. Det er rigtigt at der kan være lang leveringstid, men der er altså også mange penge at spare :D Jeg synes de fortjener en plads på liste med en note om leveringstiden

Edit
Jeg har købt en del spil til julen og hvis de ikke når frem skal de selvfølgelig slettes igen :twisted: :twisted:
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Forhandlerliste

Post by jondifool »

Problemet med Kelz0r er ikke bare at det ikke fremgår at der for det meste er en lang leveringstid, men at du nogengange risikere at den vare du tror du har bestilt ikke mere kan fås hjem- og imens bliver udsolgt andre steder, hvor du kunne have nået at få den, hvis du var klar over vilkårene hos kelz0r.

jeg har fine erfaringer med de spil jeg har kunne få fra Kelz0r, men jeg synes at det burde fremgå meget tydeligere at forretnings konceptet online er - At bestille varen hjem for dig.

Jeg har haft den snak med Kevan fra brædtspilspriser.dk også, om at det burde fremgå at kelz0rs "Måske" faktisk næsten altid betyder bestiller hjem for dig! Han arbejder på sagen!

For en første gangs bestiller er det en meget vigtig information at have. Faktisk så vigtigt at jeg synes at Kelz0r bør stå på denne liste, med advarsel skrevet i Rødt udfor.
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Forhandlerliste

Post by glorn »

jeg var forbi webhallen.com's fysiske butik i københavn idag. Det er så bare en storefront for deres hjemmeside hvor man kan hente bestillinger. deres udstilling består af 0 brætspil og 10 computer-skærme sat lidt tilfældigt op.

dermed ikke sagt at det er en dårlig butik. hvis man kan finde rundt på deres hjemmeside er deres priser ok i min bog.
David.
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Forhandlerliste

Post by jondifool »

glorn wrote:jeg var forbi webhallen.com's fysiske butik i københavn idag. Det er så bare en storefront for deres hjemmeside hvor man kan hente bestillinger. deres udstilling består af 0 brætspil og 10 computer-skærme sat lidt tilfældigt op.

dermed ikke sagt at det er en dårlig butik. hvis man kan finde rundt på deres hjemmeside er deres priser ok i min bog.
Det er vel også bare et postkontor til at få udleveret pakker hos, men gratis fragt betyder meget for priserne konkurrenceevne . Rigtigt meget.
Image
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Forhandlerliste

Post by Deus »

glorn wrote:jeg var forbi webhallen.com's fysiske butik i københavn idag. Det er så bare en storefront for deres hjemmeside hvor man kan hente bestillinger. deres udstilling består af 0 brætspil og 10 computer-skærme sat lidt tilfældigt op.

dermed ikke sagt at det er en dårlig butik. hvis man kan finde rundt på deres hjemmeside er deres priser ok i min bog.
Har efterhånden bestilt en hel del spil ved webhallen, og deres priser er yderst fordelagtige, hurtig og billig levering. De burde klart stå på forhandlerlisten.
Sturmmann
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 77
Joined: Sun Jan 13, 2013 1:04 pm
Been thanked: 1 time

Re: Forhandlerliste

Post by Sturmmann »

Jeg har lige købt to spil fra webhallen´s fysiske butik, og der var god service.

Der er dog det "problem", at deres tilbuds politik ikke er til at gennemskue.
(Så vidt jeg kan se, så er priser med rødt på tilbud, men de kan godt falde yderligere ugen efter)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Forhandlerliste

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har også handlet en enkelt gang hos Webhallen, og det er ikke bare et "postkontor" - de har sandelig også spil på lager (og man kan se hvilke på hjemmesiden)! F.eks. købte jeg mit Descent derinde, uden forudgående bestilling.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply