Race for the Galaxy - Rebel udvidelse
Posted: Tue Jul 28, 2009 4:08 pm
Jeg har nu læst reglerne et par gange og set på bgg også.
Jeg tror sådan set nok, at jeg har forstået reglerne (måske), men det jeg ikke helt kan gennemskue er, om denne udvidelse ikke bringer meget ubalance ind i spillet? Så vidt jeg kan se, er det et par bestemte kort, som gør, at man kan angribe den andens besiddelser - så hvis man har Rebel, Imperium eller militærmagt (omend nok så lille +1), så kan man angribes. Det er så vidt jeg kan forstå, kun militære verdner, der kan erobres ....
Mit spørgsmål er egentlig, om nogen, der har spillet spillet, har en fornemmelse af, om det kan være rigtigt, at kun 2-3 kort gør, at der må angribes verdner hos de andre. I så fald betyder det ikke, at den ene spiller kan have disse verdner og de øvrige kan ligesom bare blive angrebet uden at kunne forsvare sig? Udover ved at bygge mere militær, hvilket kan være svært, hvis militære verdner med militærmagt på overtages af den anden spiller. Og hvad er modtaktikken mod dette - udover slet ikke at have noget militær. Og hvis der først bringes militærforøgende kort ind (Rebel pact) så ser det ud som om, at en modstander virkelig får noget at kæmpe med .,...
Giver denne udvidelse overhovedet ret meget til spillet (udover et par nye effekter på kortene), hvis man ikke vil spille med militærangreb? Eller er det korrekt, at det i så fald 'bare' handler om lidt nye kort, lidt nye mål og sådan?
Det er måske lidt fjollet at spørge før jeg selv har spillet spillet, men jeg er i tvivl, om der er noget jeg har misset.
Jeg tror sådan set nok, at jeg har forstået reglerne (måske), men det jeg ikke helt kan gennemskue er, om denne udvidelse ikke bringer meget ubalance ind i spillet? Så vidt jeg kan se, er det et par bestemte kort, som gør, at man kan angribe den andens besiddelser - så hvis man har Rebel, Imperium eller militærmagt (omend nok så lille +1), så kan man angribes. Det er så vidt jeg kan forstå, kun militære verdner, der kan erobres ....
Mit spørgsmål er egentlig, om nogen, der har spillet spillet, har en fornemmelse af, om det kan være rigtigt, at kun 2-3 kort gør, at der må angribes verdner hos de andre. I så fald betyder det ikke, at den ene spiller kan have disse verdner og de øvrige kan ligesom bare blive angrebet uden at kunne forsvare sig? Udover ved at bygge mere militær, hvilket kan være svært, hvis militære verdner med militærmagt på overtages af den anden spiller. Og hvad er modtaktikken mod dette - udover slet ikke at have noget militær. Og hvis der først bringes militærforøgende kort ind (Rebel pact) så ser det ud som om, at en modstander virkelig får noget at kæmpe med .,...
Giver denne udvidelse overhovedet ret meget til spillet (udover et par nye effekter på kortene), hvis man ikke vil spille med militærangreb? Eller er det korrekt, at det i så fald 'bare' handler om lidt nye kort, lidt nye mål og sådan?
Det er måske lidt fjollet at spørge før jeg selv har spillet spillet, men jeg er i tvivl, om der er noget jeg har misset.