Hvad har du spillet i dag? Oktober 2009
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Hvad har du spillet i dag? Oktober 2009
Her er der mulighed for at delagtiggøre os andre i oktober måneds spiloplevelser! 

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2009
Til aften fik vi spillet Shanghaien for første gang. Som spillet udfoldede sig undervejs var det i alt for høj grad præget af held. Jeg giver det gerne et par chancer til, men det har nok ikke de store overlevelseschancer hos os.
frouvne, administrator

-
- 1000+ indlæg
Space Hulk.. det 6. bedste spil I VERDEN kom på bordet hjemme hos mig igår 
Oplevelsen var lidt mærket af at en af mine genestealers var defekt i konstruktionen, så jeg skal lige have testet Games-Workshops kundeservice her til morgen, men udover det morede jeg mig vældigt med at lave kebab og durum af terminators

Oplevelsen var lidt mærket af at en af mine genestealers var defekt i konstruktionen, så jeg skal lige have testet Games-Workshops kundeservice her til morgen, men udover det morede jeg mig vældigt med at lave kebab og durum af terminators

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Battleline og Ghost Stories - hvor jeg (og vi) vandt i begge spil.
Jesper Rugård Jensen
- Taibi
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Ark Nova
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 105 times
I dag kom der nye spil på bordet...
Vi startede dagen med Strada Romana - et ganske underholdende spil hvor det gælder om at blive den bedste Mercator i det gamle Rom. Satser du på de bedste vogne, de rigtige varer og kan du sikre dig både en god spredning og en vis form for monopol - så er du godt på vej mod sejren.
Desværre manglede der en hel række af varer, hvilket gjorde spillet noget kortere.
Der blev fulgt op med Acqua Dolce hvor det gælder om - i samarbejde med dine modspillere - at skabe et flot akvarium. Inden spillet vælges de forskellige mål for akvariet. Man skiftes til at sætte fisk, planter eller dekorationer i akvariet. Der skal fodres og så skal man naturligvis passe på at de forskellige fisk passer sammen.
I den avancerede udgave skal der også fokus på temperaturen.
Den første der tømmer sin hånd samtidig med at 2/3 af de valgte mål er nået vinder spillet.
Det blev fulgt op African Park. Du får 4 reservater som skal fyldes med dyr, men der er både floddyr (ex. krokodiller, flodheste), kødædere (ex. løver), store dyr (ex. elefanter) og græsædere (ex. gazeller) og ikke alle kan leve sammen. Når bunken er tom eller reservatet fyldt ud slutter spillet.
Der skal nu tælles point for dyr, flokke - mens der trækkes fra for deprimerede eller døde dyr.
Slutteligt blev der rundet af med et spil Fairy Tale - underholdende, men sikkert bedre med flere end to spillere.
Her til aften blev der fuldt op med endnu en runde Strada Romana, Acqua Dolce og African Park.

Vi startede dagen med Strada Romana - et ganske underholdende spil hvor det gælder om at blive den bedste Mercator i det gamle Rom. Satser du på de bedste vogne, de rigtige varer og kan du sikre dig både en god spredning og en vis form for monopol - så er du godt på vej mod sejren.
Desværre manglede der en hel række af varer, hvilket gjorde spillet noget kortere.
Der blev fulgt op med Acqua Dolce hvor det gælder om - i samarbejde med dine modspillere - at skabe et flot akvarium. Inden spillet vælges de forskellige mål for akvariet. Man skiftes til at sætte fisk, planter eller dekorationer i akvariet. Der skal fodres og så skal man naturligvis passe på at de forskellige fisk passer sammen.
I den avancerede udgave skal der også fokus på temperaturen.
Den første der tømmer sin hånd samtidig med at 2/3 af de valgte mål er nået vinder spillet.
Det blev fulgt op African Park. Du får 4 reservater som skal fyldes med dyr, men der er både floddyr (ex. krokodiller, flodheste), kødædere (ex. løver), store dyr (ex. elefanter) og græsædere (ex. gazeller) og ikke alle kan leve sammen. Når bunken er tom eller reservatet fyldt ud slutter spillet.
Der skal nu tælles point for dyr, flokke - mens der trækkes fra for deprimerede eller døde dyr.
Slutteligt blev der rundet af med et spil Fairy Tale - underholdende, men sikkert bedre med flere end to spillere.
Her til aften blev der fuldt op med endnu en runde Strada Romana, Acqua Dolce og African Park.

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Fredag blev det til et spil Attika efterfulgt af Imperial. Grundet mandefald var vi kun tre spillere, og det egner Imperial sig ikke særlig godt til.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
I går var vi sammen med Severins kusiner, hvilket gav anledning til at Klondike blev fundet frem. Det blev til 3 spil og det spil egner sig i mine øjne fortræffeligt til at børn og voksne kan spille det i fællesskab. På vejen hjem i toget løste vi efter bedste evne et par mysterier i Black Stories.
frouvne, administrator

- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Fik prøvet Automobile på Consim i dag - det er helt klart et gensyn værd. Men det er jo også Martin Wallace.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Fredag var det første fredag i måneden, og dermed spilledag. Vi var kun 4 og jeg havde taget et hav af spil med, som jeg vidste de ville kunne lide. Alligevel insisterede de tre andre på at vi igen skulle spille Dust. Jeg protesterede, og fortalte hvorfor jeg synes at det var et dårligt spil, men at jeg naturligvis var villig til at give det en sidste chance, hvis de absolut insisterede, og det gjorde de desværre. Nu kendte vi jo reglerne, så den del tog i det mindste ikke en time, men en hurtig opsummering tog alligevel 15 minutter. Derefter kom selve spillet, som endte med at tage 3 timer. Efter en time var det tydeligt at jeg ikke havde en chance for at vinde spillet. Efter yderligere 45 minutter var det tydeliget at endnu en spiller ikke havde en chance for at blande sig i toppen, og efter yderligere 45 minutter, var det tydelige hvem der ville vinde. Rune havde på daværende tidspunkt 37 point, og nærmeste modtander lå på 28. Kun Rune havde i en runde tjent 11 point, og alle andre fik typisk 4-7 point. Alligevel insisterede de på at spille færdigt, for hvis vi rottede os sammen kunne vi måske stoppe Rune. Men vi kunne naturligvis ikke samarbejde, og selv hvis vi kunne havde det kun haft minimal effekt. Spillet cementerede min mening om spillet, og jeg har nu meldt ud at hvis de en anden gang vil spille Dust, bliver det uden mig.
Men vi sluttede natten af med at spille tre spil Dominion. Desværre vandt Rune dem alle tre, så han var den helt stor vinder den aften. Endnu engang roste de alle spillet, og snakkede om hvorfor vi ikke spillede sådan nogle spil lidt tiere, til hvilket jeg kun kunne svare: "Fordi I vil spille Risk 2210/Dust/A&A og lignende spil!", hvilket førte samtalen over i hvor lang tid siden det var vi sidst havde spillet Risk Godstorm
Lars
Men vi sluttede natten af med at spille tre spil Dominion. Desværre vandt Rune dem alle tre, så han var den helt stor vinder den aften. Endnu engang roste de alle spillet, og snakkede om hvorfor vi ikke spillede sådan nogle spil lidt tiere, til hvilket jeg kun kunne svare: "Fordi I vil spille Risk 2210/Dust/A&A og lignende spil!", hvilket førte samtalen over i hvor lang tid siden det var vi sidst havde spillet Risk Godstorm

Lars
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
... hvorefter du sidder tilbage med det store dilemma om det er nok, at det er spillene der ryger på bålet eller om hele spilgruppen må følge med i flammerne...Larsine wrote:[...] hvilket førte samtalen over i hvor lang tid siden det var vi sidst havde spillet Risk Godstorm![]()
Lars

frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
Søndag havde vi besøg af Eik, hans kæreste Lene og hans to sønner Anton og Søren. Efter te og kage skulle der spilles. Jeg, Anton, Søren, Larna og Lilli spillede Betrayal at House on the Hill. Vi havde udforsket en stor del af huset, men ikke fundet specielt mange omens da vi pludselig allesammen skrumpede til mussestørrelse. Desværre var der også et par katte i huset, og så gik den vilde jagt ellers rundt i huset, hvor de gode forsøgte at flygte i en legetøjsflyvemaskine, medens den onde og hans katte forsøgte at dræbe os. Men det lykkedes for alle de gode at komme op i flyvemaskinen og flyve ud via havedøren. Hurra, hurra, hurra, ups er det ikke en høg der kommer flyvende der? Det var en af de sjoveste historier jeg endnu har oplevet i BaHotH.
Den anden gruppe (Lisa, Eik, Lene og Lea) spillede Dominion, noget som Lisa ellers ikke har været specielt glad for, men hun syntes faktisk ikke det var så tosset igen efter et par spil.
Hefter spillede jeg Dominion med Lena, Eik og Anton. Jeg syntes ellers det gik meget godt, men åbenbart ikek godt nok, for jeg endte kun på 18 point. Eik havde 36 point, Anton havde 21 og Lene havde 6 point.
Inden aftensmad blev det til et spil Set med Lene og Lisa, hvilket gik forrygende. Jeg endte med 17 point, Lisa havde 5 point og Lene havde 3 point.
Vi sluttede af med en omgang Flæskesteg, med rødkål, kartofler og brun sovs
Lars
Den anden gruppe (Lisa, Eik, Lene og Lea) spillede Dominion, noget som Lisa ellers ikke har været specielt glad for, men hun syntes faktisk ikke det var så tosset igen efter et par spil.
Hefter spillede jeg Dominion med Lena, Eik og Anton. Jeg syntes ellers det gik meget godt, men åbenbart ikek godt nok, for jeg endte kun på 18 point. Eik havde 36 point, Anton havde 21 og Lene havde 6 point.
Inden aftensmad blev det til et spil Set med Lene og Lisa, hvilket gik forrygende. Jeg endte med 17 point, Lisa havde 5 point og Lene havde 3 point.
Vi sluttede af med en omgang Flæskesteg, med rødkål, kartofler og brun sovs

Lars
- Larsine
- 2500+ indlæg
Nu bor jeg jo på landet, og på landet må man nogle gange tage hvad man nu kan få, og en fast spilgruppe den første fredag i måneden, er ikke noget man bare sådan lige uden videre smider ud, for så ender det jo med at man sidder derhjemme og ser Vild med Dans med familien...Frouvne wrote: ... hvorefter du sidder tilbage med det store dilemma om det er nok, at det er spillene der ryger på bålet eller om hele spilgruppen må følge med i flammerne...
Og nogle gange er det jo rigtig sjovt (altså ikke at se Vild med Dans). Vi har spillet nogle rigtig gode spil, som f.eks. Dominion, Carcassonne, San Juan, Puerto Rico, Finstere Flure, Ticket to Ride, Colosseum, Junta, Betrayal at House on the Hill, Fury of Dracula, Monster Mayhem og andre, som de alle sammen bliver glade for, men desværre har de også denne fascination af lange tåbelige krigsspil.
De får nu nok en chance mere, men det bliver under ingen omstændigheder med Dust.
Lars
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Efter i dagens hjemmeskole at have set en del af The Living Planet med David Attenborough, der hovedsageligt handlede om vulkaner, var vi naturligvis nødt til at følge op med at spille Der Untergang von Pompeji. Spillet formåede at leve op til mine forventninger til det, der dog heller ikke var alt for høje. Spillets simplicitet taget i betragtning syntes jeg, at der var lige lovlig mange faser; første gang du trækker dette kort så..., anden gang så..., når der er trukket 6 brikker så... etc. Men alt var i øvrigt ganske simpelt og lige til at gå til.
frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Men du kan ikke komme udenom, at temaet er fantastisk, og alle, jeg har spillet med, har elsket at smide de andres små byboere i den ildsprudlende vulkan! Hm... gad vide, hvad det fortæller om min omgangskreds...Frouvne wrote:Efter i dagens hjemmeskole at have set en del af The Living Planet med David Attenborough, der hovedsageligt handlede om vulkaner, var vi naturligvis nødt til at følge op med at spille Der Untergang von Pompeji. Spillet formåede at leve op til mine forventninger til det, der dog heller ikke var alt for høje. Spillets simplicitet taget i betragtning syntes jeg, at der var lige lovlig mange faser; første gang du trækker dette kort så..., anden gang så..., når der er trukket 6 brikker så... etc. Men alt var i øvrigt ganske simpelt og lige til at gå til.

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Man kan ikke komme udenom, at det er et temmelig abstrakt - og alligevel må jeg medgive dig, at det er et fabelagtigt tema!Andrea wrote:Men du kan ikke komme udenom, at temaet er fantastisk, og alle, jeg har spillet med, har elsket at smide de andres små byboere i den ildsprudlende vulkan! Hm... gad vide, hvad det fortæller om min omgangskreds...

frouvne, administrator