Age of Mythology

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Age of Mythology

Post by Sir William »

Har fundet spillet til ca. 150 kr. - brugt - og det lyder umiddelbart billligt. BGG karakteren er også rimelig og kan nok finde nogle der vil spille.

Men tænkte på om der var nogen herinde der har prøvet det? Som jeg læser det, så er det ikke et Warhammer spil men mere noget med at opbygge styrker og så rykke lidt ligesom Axis and Allies.
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Re: Age of Mythology

Post by Jesper »

Mener du Age of Mythology ligesom PC-spillet?

Hvis det er, så er det et udmærket Civ-lite/Puerto Rico - spil.
Hver spiller har sit eget land, som de kan opdyrke og bygge bygninger på, så de kan producere mere og angribe andre.

Det er slet ikke som Axis og Alies - for det første er der intet kort, så angreb foregår meget mere abstrakt.

hvis du vil have flere detaljer så spørg bare...
Sir William wrote:Har fundet spillet til ca. 150 kr. - brugt - og det lyder umiddelbart billligt. BGG karakteren er også rimelig og kan nok finde nogle der vil spille.

Men tænkte på om der var nogen herinde der har prøvet det? Som jeg læser det, så er det ikke et Warhammer spil men mere noget med at opbygge styrker og så rykke lidt ligesom Axis and Allies.
Jesper Rugård Jensen
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Jeg har haft det og det er slet ikke i nærheden af Axis eller andet troppe/flytte rundt spil.
Det er nærmere et ressource spil, hvor der skal opbygges bygninger/høstes ressourcer/opbygge hære.
Der er som sådan et rigtig fint spil desværre gør kampdelen, spilet meget bøvlet, hvilket giver meget downtime til ikke involverede.
Til 150 kroner er det absolut oplevelsen værd og så får man en masse komponenter :D
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Så er spillet købt, så nu skal det afprøves.

Nogen der ved om der findes et dansk regelsæt på nettet?

Læser at man med mere end 3 spillere skal spille i hold, men det er vel muligt at alle mod alle selv med 3+ spillere. Grækerne kan da vel godt kæmpe mod hinanden?
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Så vidt jeg husker spiller man ikke i hold? Men det kan godt være, at det er mig der husker forkert da det er længe siden. Man spiller bare mod hinanden med flere ens "civs"
Men det er helt klart et spil, som er designet for 3 spillere.
Image
Post Reply