Findes der dansk slang om brætspil?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Findes der dansk slang om brætspil?
I forbindelse med at den øvrige del af familien spillede et quiz-spil, Qube, hvor man skulle gætte pseudonymer og ordet plade-leg (=brætspil) dukkede op, kom jeg til at tænke på, hvad der mon findes af slang omkring brætspil. Tidligere har begrebet at lege med dukker været anvendt her på siden, men der findes måske endnu flere. Kender du til nogle - evt. nogle meget lokale - så lad os høre om dem! 

frouvne, administrator

-
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Republic of Rome, Puerto Rico, Hannibal: Rome vs. Carthage, Colosseum, Android, Caylus, Struggle of Empires, Power Grid
Re: Findes der dansk slang om brætspil?
Selvom det ikke helt er et brætspil, så har jeg til min gru hørt nogle bruge følgende vending om Warhammer (som jeg tidligere har spillet MEGET):
Lege med smølfer = spille Warhammer
Selv bruger jeg det ikke, da det er noget nedsættende overfor de kunstneriske, strategiske (og ofte fattige) warhammer-spillere.
Lege med smølfer = spille Warhammer
Selv bruger jeg det ikke, da det er noget nedsættende overfor de kunstneriske, strategiske (og ofte fattige) warhammer-spillere.
Senest spillet:

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Findes der dansk slang om brætspil?
Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om er "skubbe pap".
Lars
Lars