Spil med min 5 årige datter

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Andrea »

Larsine wrote:Er du sikker på at de figurer er børnevenlige? Børnene risikere jo at få et forvrænget forhold til hvordan kvinders bryster skal se ud.
Hvad? De ser da meget pæne ud, de figurer.
Jeg er mest forarget over den høje hat, en af hankønsvæsnerne har på - den er jo megaurealistisk! Ingen eventyrer ville nogensinde tage noget så upraktisk på!
Til gengæld er den nedringede kedeldragt et must i den varme jungle...
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Ja, med et børneperspektiv er spillet måske igen interessant. Hvis bare man kunne finde de malede miniaturer et sted i Europa... :?
Alternativt kunne man vel bestille dem fra AEG i USA? Det er døddyrt, selvfølgelig...

Hvad med dig, Tobias? Det er ikke noget man kan få hjem fra samme distributør som du får spillet fra?
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Ja, med et børneperspektiv er spillet måske igen interessant. Hvis bare man kunne finde de malede miniaturer et sted i Europa... :?
Alternativt kunne man vel bestille dem fra AEG i USA? Det er døddyrt, selvfølgelig... [...]
Spillet kommer jo nærmest til at koste det samme som et halvt War of the Ring Collector's Edition, når det har været et smut igennem PostDK's toldbehandling. Det er jeg ikke indstillet på at betale for et middelmådigt spil, som det nævnte. Til gengæld vil de malede figurer kunne gøre en verden til forskel, hvis det skal spilles for stemningens skyld... Suk!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Tobias »

Hvad med dig, Tobias? Det er ikke noget man kan få hjem fra samme distributør som du får spillet fra?
Figurene blev solgt med første shipment, hvis man bestilte et minimum antal spil. Jeg har ikke set dem i løs salg men skal gerne holde øje med dem og spørge mig frem.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Jens_Hoppe »

Tobias wrote:
Hvad med dig, Tobias? Det er ikke noget man kan få hjem fra samme distributør som du får spillet fra?
Figurene blev solgt med første shipment, hvis man bestilte et minimum antal spil. Jeg har ikke set dem i løs salg men skal gerne holde øje med dem og spørge mig frem.
Det lyder godt. Grunden til at jeg spørger er, at man tilsyneladende kan købe dem direkte fra AEGs hjemmeside nu, men som Allan hentyder til kan de $30 de koster, når først der kommer forsendelse, moms og toldbehandlingsgebyr på, nemt ryge op i 4-500 kr... Liiige i overkanten for en håndfuld malede figurer. :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Tobias wrote:
Hvad med dig, Tobias? Det er ikke noget man kan få hjem fra samme distributør som du får spillet fra?
Figurene blev solgt med første shipment, hvis man bestilte et minimum antal spil. Jeg har ikke set dem i løs salg men skal gerne holde øje med dem og spørge mig frem.
Det lyder godt. Grunden til at jeg spørger er, at man tilsyneladende kan købe dem direkte fra AEGs hjemmeside nu, men som Allan hentyder til kan de $30 de koster, når først der kommer forsendelse, moms og toldbehandlingsgebyr på, nemt ryge op i 4-500 kr... Liiige i overkanten for en håndfuld malede figurer. :D
Netop! De $30 skræmmer mig ikke - men... Og så har man ikke en gang fået fat i spillet, når man har sluppet de 4-500 kr.! Ouch! Hvis man var en del der bestilte sammen, ville regnestykket selvfølgelig se anderledes ud. Måske via ShopUSA?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Brichs »

Hvis nu firmaet kan sende med FEDex...så har jeg fra pålidelig kilde, at pakker bestilt tirsdag går direkte igennem tolden, da der samme dag kommer mange pakker fra "skurk-landende" (Thailand, bl.a.), hvor der bliver gået ekstra godt igennem med hensyn til toffer og andet snyd.

Personlig erfaring siger at pakken er fremme torsdag uden ekstra told.

Selvølfelig kan tingene i lufthavnen have ændret sig, men det er erfaringen + forklaringen fra piloter i Kastrup.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Larsine »

Tobias wrote:
Børnene risikere jo at få et forvrænget forhold til hvordan kvinders bryster skal se ud
Hvad mener du 8)
Jeg synes de er lidt små, og så skal sådan nogen da være pakket ind i noget sexet, som f.eks. denne figur:

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Tobias »

mmmmmmmmmm sweets
Image
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by weilmann »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Mvh
Martin
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Jens_Hoppe »

Undskyld mig, jeg skal lige ud og have et glas mælk.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Tobias »

Hvad med dig, Tobias? Det er ikke noget man kan få hjem fra samme distributør som du får spillet fra?
Jeg skulle gerne få de pre-painted figurer hjem i maj. Jeg får 5-6 æsker hjem. Jeg kan dog ikke sige noget om prisen endnu.
Hvis nogen kunne tænke sig at lægge en billet ind for figurene, så skriv en PM til mig.
Forudbestillingen er selvfølgelig uforpligtende.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Frouvne »

Her er hele striben af figurer i den malede udgave:

ImageImageImageImage

Selvom figurerne der følger med er flotte, tror jeg indlevelsen vil øges væsentligt med de malede figurer. Det lægger dog et vist pres på, at man også får malet de øvrige komponenter...

Image
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:[...] Selvom figurerne der følger med er flotte, tror jeg indlevelsen vil øges væsentligt med de malede figurer. Det lægger dog et vist pres på, at man også får malet de øvrige komponenter... [...]
Eller måske de også er malede?! Produkt-teksten er ikke helt entydig...
Contents includes a painted version of each of the miniatures in the orginal boxed game, plus an extra set of walls, bridge w/planks, and boulder.
Men det ville vel ikke give mening, at der medfulgte endnu et umalet sæt af de øvrige komponenter...?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Spil med min 5 årige datter

Post by Frouvne »

Tobias wrote:
Hvad med dig, Tobias? Det er ikke noget man kan få hjem fra samme distributør som du får spillet fra?
Jeg skulle gerne få de pre-painted figurer hjem i maj. Jeg får 5-6 æsker hjem. Jeg kan dog ikke sige noget om prisen endnu.
Hvis nogen kunne tænke sig at lægge en billet ind for figurene, så skriv en PM til mig.
Forudbestillingen er selvfølgelig uforpligtende.
Er der nogen udvikling i sagen, Tobias?
frouvne, administrator

Image
Post Reply