Smallworld på iPad

Her anbefales og diskuteres kort- og brætspil på iOS. Endvidere gives tips om nedsatte titler m.m.
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Smallworld på iPad

Post by MesterLars »

MesterLars wrote:Hmmm ja... ku godt være man skulle overveje sådan en iPad. Det lyder jo super sprødt.

Hvis bare der kom lidt mere i den retning til min Android telefon :-(
Nå, nu har jeg købt en iPad (og den er fandeme lækker)
Har indtil videre (af brætspil) kun købt RA. Ikke et spil jeg har prøvet før.
Men det er ganske hyggeligt. Man kan tage et spil mod AI på 10 minutters tid...
Ok, men tror ikke AI'en er på stormesterniveau for jeg vinder ca. halvdelen af gangene, selvom jeg er begynder.

Tænker på om Small World (hvis der er AI) eller Neuroshima Hex! måske skulle være de næste der skal afprøves.

Andre der er hoppet på vognen?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Smallworld på iPad

Post by Stony »

MesterLars wrote:Nå, nu har jeg købt en iPad (og den er fandeme lækker)
Har indtil videre (af brætspil) kun købt RA. Ikke et spil jeg har prøvet før.
Men det er ganske hyggeligt. Man kan tage et spil mod AI på 10 minutters tid...
Ok, men tror ikke AI'en er på stormesterniveau for jeg vinder ca. halvdelen af gangene, selvom jeg er begynder.
Jeg har kun prøvet et enkelt spil, men når du vælger computermodstander, kan du scrolle ud til højre for at vælge nogle der er sværere....
MesterLars wrote:Tænker på om Small World (hvis der er AI) eller Neuroshima Hex! måske skulle være de næste der skal afprøves.
Der er AI i dem begge, men ingen af dem imponerer. Men hyggeligt er det da. Desuden kan Carcassonne varmt anbefales, også selv om den mig bekendt endnu kun er udgivet i en iPhone udgave.
Sidst spillet:
Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Smallworld på iPad

Post by MesterLars »

Stony wrote: Jeg har kun prøvet et enkelt spil, men når du vælger computermodstander, kan du scrolle ud til højre for at vælge nogle der er sværere....
Ja det er skam de sværeste jeg snakker om her. De dårligste er virkelig ringe :)
Et godt tip er at slå alle de irriterende statusbesked-popups fra - når man lige har fået styr på reglerne.
Stony wrote:Der er AI i dem begge, men ingen af dem imponerer. Men hyggeligt er det da. Desuden kan Carcassonne varmt anbefales, også selv om den mig bekendt endnu kun er udgivet i en iPhone udgave.
De må prøves :)

Men positivt det ser ud til der er mange spil på vej. Synes iPad'en er tæt på genial til formålet.

Edit: Ja der er lidt rod i quotes
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Smallworld på iPad

Post by Stony »

...alt efter temperament, og hvilke typer brætspil du kan lide, kan du også overveje at kigge nærmere på:

Settlers of Catan
High Society
Kingdoms
Medici
Wabash Cannonball
Samurai
Kingsburg
Set
Blokus
Ingenious
Money
Keltis

En del af disse er dog "kun" i iphone udgaver, som man så bare må forstørre på iPad'en.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Smallworld på iPad

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Wabash Cannonball [...]
Cool! Image Har du erfaringer med det og i givet fald hvilke?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Smallworld på iPad

Post by Stony »

Frouvne wrote:
Stony wrote:[...] Wabash Cannonball [...]
Cool! Image Har du erfaringer med det og i givet fald hvilke?
Grafisk lader det noget at ønske. Men det følger vel bare stilen. Der er lidt Winsome over det. Det er "kun" en iPhone udgave. Jeg har spillet det en enkelt gang, og til trods for at jeg ikke helt kunne huske reglerne, blev jeg kun slået med et mulehår, så jeg tror ikke AI'en er så stærk. Det er nok et generelt kendetegn for de konverteringer, der er lavet af de helt små udgivere. Desværre.
Sidst spillet:
Image
Rasmus Hviid
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 76
Joined: Tue Jun 26, 2007 8:52 am
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Smallworld på iPad

Post by Rasmus Hviid »

Stony wrote:...alt efter temperament, og hvilke typer brætspil du kan lide, kan du også overveje at kigge nærmere på:

Settlers of Catan
High Society
Kingdoms
Medici
Wabash Cannonball
Samurai
Kingsburg
Set
Blokus
Ingenious
Money
Keltis

En del af disse er dog "kun" i iphone udgaver, som man så bare må forstørre på iPad'en.
Udover dem som Steen nævner, er der også:


Tichu
Zooloretto
McGuire (en gratis Acquireklon)
Honey, That's mine (Hey! That's My Fish-klon)
Parcours. Robo (Roborally-klon)

PS. Jeg har ikke spillet dem på iPad, så om spillene fungerer godt på den ved jeg ikke.
Københavns Brætspilsklub: http://www.strategispil.dk
Jurymedlem for Guldbrikken
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Smallworld på iPad

Post by MesterLars »

Wabash Canonball AI'en skulle have fået et løft i seneste version.
Jeg er blevet afhængig af det og har vel spillet en 25 spil her i weekenden. Og AI'en giver god modstand.. og har måske endda lært mig et par tricks.
Så det kan helt klart anbefales.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Smallworld på iPad

Post by Stony »

Nu må vi se, om der snart er nogle flere der må have sig en ipad... :P

Der er ipad versioner på vej af spil som

Puerto Rico
Through the Ages
Caylus
Dominant Species
Sidst spillet:
Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Smallworld på iPad

Post by MesterLars »

Dem er jeg også spændt på. Lyder som must buys. :)

Tikal og ghost stories er vist også lige på trapperne. Og Cyclades også under udvikling.

Denne blog på bgg er god at subscribe til hvis man vil følge med i brætspil til iOS.
http://boardgamegeek.com/blog/164
Image
Post Reply