Pass it on - 15. runde

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Pass it on - 15. runde

Post by Sir William »

Da afstemningen efter 14. runde er afsluttet, vil jeg formode at jeg nu er i den situation at jeg skal oprette en ny.

I denne 15. runde af "Pass it on" kan man byde på 3 spil. Det drejer sig om:

Age of Mythology
Game of life
Globetrotter

Spillene er åbnede, men sammen i meget god stand. AoM har kun været spillet en gang, mens de 2 andre har været spillet et par gange men ikke overvældende.

Jeg vil starte en afstemning torsdag med de bud der er kommet ind.

Reglerne til "Pass it on" findes her.
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Pass it on - 15. runde

Post by weilmann »

Så vil jeg da være hurtig og byde ind med et helt nyt

EGO

Det er stadig i folie :-)
Mvh
Martin
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Henrik Madsen »

Jeg synes det ser lidt sløjt ud med spil. Selvom jeg ikke var en af de 3 der stemte, så kan jeg da godt smide mit El Grande ind igen.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Sir William »

ja, egentlig ikke mange bud set i lyset af at der jo var nogle der stemte på dem.

Er glad for dit bud, ville jo være underligt at lave en afstemning for kun et spil.

Tænkte på om legen måske skal til at slutte? Skal jeg mon lave det som en afstemningsmulighed, at legen slutter? Trods alt et mit koncept, så det er vel næsten Stony der afgører hvornår og hvordan det i sidste ende skal slutte.
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Henrik Madsen »

Jeg synes stadig konceptet holder. Frekvensen er bare for stor. Vi kunne holde en måneds pause.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Sir William »

Henrik Madsen wrote:Jeg synes stadig konceptet holder. Frekvensen er bare for stor. Vi kunne holde en måneds pause.
Hvordan skal den så udmøntes? Skal jeg lade min afstemning gå over længere tid eller skal vi udskyde min afstemning en måned eller skal legen slutte for at blive genoptaget igen efter sommerferien.

Enig i af konceptet holder, men sidste uges afstemning havde ikke megen aktivitet og antallet af "bud" i denne runde er også begrænset.

Så skyldes det, at spillene der kommer frem er for uinteressante, at folk har mistet interessen (dermed en pause kunne være god) eller folk ikke er aktive herinde?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9180
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Stony »

Det er en hel naturlig udvikling, at spillene efterhånden bliver mindre interessante. Dels fordi folk sjældent "byder op" i værdi, så en eller anden byder ind med Space Hulk 3rd Edition for det No Thanks der er på bud i en given runde. Man byder som regel omtrent samme værdi eller noget der er lidt lavere. Der er undtagelser, men de fleste bud er enten samme værdi eller lidt under. I hvert fald for enkeltstående spil. Så kan der komme pakkeløsninger, hvor den samlede værdi overstiger det der bliver udbudt, men så er der sædvanligvis en del af disse spil, folk ikke er synderligt interesserede i, så de byder kun for den del der interesserer dem. Så det der er budt over, fiser hurtigt ud igen. Endelig er de mest interessante spil nok allerede gået. De bliver jo ikke byttet igen, før den nye ejer som minimum har prøvet det, og før eller siden løber folk tør for spil de gerne vil af med.

Jeg havde regnet med, at folk ville være flinke nok til at komme med deres bud, når de nu engang havde stemt på et eller andet. Det lader desværre ikke til at holde stik. Derfor er det heller ikke tilstrækkeligt med det slutkriterie jeg har angivet. Jeg kan så tilføje at runden også slutter, såfremt der efter en uge, ikke er kommet mere end et enkelt bud. Så er spørgsmålet bare, om ham/hende der har givet det bud automatisk vinder spillene...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Larsine »

Personlig synes jeg bare at spillene i denne runde er kedelige, og jeg ønsker derfor ikke at byde på dem.

Lars
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9180
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Stony »

Men nogen har jo stemt på dem.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Sir William »

Var nu også overrasket over, at der var nogen der stemte på dem. Men antog så, at der måske var et af spillene der trak.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Sir William »

Rykker muligheden for at komme med bud til i morgen ca. kl. 12.

Dernæst vil jeg oprette en afstemning som strække sig en uge.

Hvis så ikke der kommer mindst 3 bud som skitseret i Stonys regelsæt, vil jeg stoppe legen.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Pass it on - 15. runde

Post by qute »

Stony wrote:Men nogen har jo stemt på dem.
Er løsningen åbne stemmer?

Jeg synes ikke det giver mening at der er 5 stemmer men derefter kun 3 tilbud :?
Image
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Caniggia »

qute wrote:
Stony wrote:Men nogen har jo stemt på dem.
Er løsningen åbne stemmer?

Jeg synes ikke det giver mening at der er 5 stemmer men derefter kun 3 tilbud :?
Jeg tror, at denne måde at "tvinge" folk til at aflægge et bud, kun vil mindske antallet af personer, der ville være interesseret i at deltage. Du har jo ingen sanktionsmuligheder andet end fremtidig udelukkelse for deltagelse, men det kan nok give lidt dårlig stemning, hvilket jo ikke var meningen. Derfor vil jeg hellere tolke et højt antal stemmer, som at det pågældende spil har en stor interesse blandt brugerne, og de vil derfor også byde ind, hvis de synes at de har noget at komme med.
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Pass it on - 15. runde

Post by weilmann »

Sir William wrote:Rykker muligheden for at komme med bud til i morgen ca. kl. 12.

Dernæst vil jeg oprette en afstemning som strække sig en uge.

Hvis så ikke der kommer mindst 3 bud som skitseret i Stonys regelsæt, vil jeg stoppe legen.
Det er OK for mig. Hvis folk har brug for en pause tager vi en pause. Jeg vil ikke insistere på at "vinde spillet", bare fordi jeg er den eneste der har budt.
Mvh
Martin
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Re: Pass it on - 15. runde

Post by Frouvne »

Man kan nok ikke komme udenom, der er en vis afmatning at spore, når man ser hvilke spil, der bliver budt ind med. Jeg har dog generelt været imponeret over, hvor længe legen har holdt sig i gang og hvor højt niveauet har været en stor del af tiden. Hvis man skal rekapitulere, er legen forløbet som følger:

Stony startede legen op med et eksemplar af Yspahan.

Det blev vundet af Caniggia med Dominion

Det overtog larkin efter at have budt Pandemic

qute snuppede Pandemic og afleverede selv Chicago til:

Zaphoddk, der havde budt ind med Pillars of the Earth og Lost Cities

Dem snuppede Stony i byt for et eksemplar af Factory Manager

Helle modtog det efter at have budt en samlepakke bestående af: Merchants of Amsterdam, Meridian, Shanghaien, Bison, Feurio, Rette sich wer kann og Blitz und Donner

Dem snuppede Stony og lagde i stedet i puljen: Neuroshima Hex + et valgfrit spil blandt Meridian, Bison, Feurio, Rette sich wer kann, og Blitz und Donner

Dem valgte Helvard imellem og lagde i stedet Cuba i puljen

Endnu en gang vand Stony og havde denne gang to lister med spil, hvor man kunne vælge et på hver: A-listen med: Hammer of the Scots, Bridges of Shangri La, A Game of Thrones LCG + en enkelt expansion, The Boardgamegeek Game og endelig Field Command. På var: Take Stock, Bison, Feurio, Rette sich wer kann og Blitz und Donner

Flugt vandt denne afstemning og havde budt med: Battlelore og udvidelsen hertil BattleLore: Epic BattleLore.

Det varndt Tobias med Chaos In the Old World

MesterLars snuppede Chaos In the Old World for Ideology og Leonardo da Vinci

De blev taget af Vaks, der havde budt: Red November, Ingenious: Travel Edition og Runebound (First Edition)

Dem sikrede Sir William sig for Age of Mythology, Game of life og Globetrotter

Det syntes jeg da har været flot! Det kunne selvfølgelig være sjovt, hvis der blev pustet liv i legen og den kunne fortsætte yderligere - og ellers syntes jeg nu alligevel, at jeg har været imponeret over resultatet af Stonys initiativ. :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply