Pass it on - aktivitet dalende

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply

Hvorfor den lave aktivitet i pass it on

Spillene der udbydes er for uinteressante
11
55%
Jeg har ikke nogen spil som jeg vil af med eller som jeg vil tilbyde
6
30%
Er kørt lidt træt i konceptet og holder en pause fra det
0
No votes
Jeg nyder det gode vejr og er derfor ikke så aktiv herinde
3
15%
 
Total votes: 20

User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Pass it on - aktivitet dalende

Post by Sir William »

Antallet af bud der bliver givet i "Pass it on" er meget dalende og selv om reglerne skriver, at når et spil får under 3 stemmer så slutter "legen.

Men der har jo generelt været stor interesse for konceptet som jo er ganske godt fordi det jo netop giver mulighed for lidt udveksling.

Da jeg i denne uge har ansvaret for runde 15 og der ikke har været overvældende megen interesse for mine "indskud" tænkte jeg over hvad grunden kunne være.

Det er trods alt ikke mit koncept, den ære tilfalder Stony. Men kunne godt tænke mig at høre, hvorfor aktiviteten er faldende og om der er brug for en pause eller lignende.
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Pass it on - aktivitet dalende

Post by Caniggia »

Der har simpelthen været for langt mellem snapsene, i hvert fald ift. min smag. Der har været enkelte gode spil oppe, men der har jeg selv haft et eksemplar, og derfor har det været rimelig omsonst at byde ind med noget der. Jeg tror simpelthen ikke, at vi er nok her på forummet til, at legen kan løbe rundt i det lange løb.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Pass it on - aktivitet dalende

Post by qute »

Caniggia wrote:Der har simpelthen været for langt mellem snapsene, i hvert fald ift. min smag. Der har været enkelte gode spil oppe, men der har jeg selv haft et eksemplar, og derfor har det været rimelig omsonst at byde ind med noget der. Jeg tror simpelthen ikke, at vi er nok her på forummet til, at legen kan løbe rundt i det lange løb.
Jeg tror godt det kan løbe rundt, men de "gode" handler ER jo gjort. Så jeg tror det kunne være en god ide med en pause.
Image
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Re: Pass it on - aktivitet dalende

Post by SmiteMeister »

jeg har ellers adskillige spil jeg gerne vil af med. bare ingen i de sidste par afsteminger som var interessante for mig.
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Pass it on - aktivitet dalende

Post by ozimek »

Jeg er bestemt ikke træt af konceptet, men jeg har kun budt de gange hvor jeg har været interesseret i spillet. Jeg synes også det er gået meget stærkt nogle af gangene. Måske skulle man have lidt flere dage til at byde ind? Det er ikke alle potentielt interesserede, som kommer forbi hver dag eller hver anden dag.

Der har været masser af spil, som har fået pæne antal stemmer, men som ikke har vundet, så der må stadig være potentiale.

Det kan måske være lidt ond cirkel over det, hvis ét knapt så eftertragtet spil vinder, da byderne så måske holder igen med at byde "hotte" spil.

Måske var der potentiale for noget math trade lignenden i stedet? Jeg er ikke helt sat mig ind i konceptet på BGG fordi det ikke lige har været i nærheden. Det ville være fint at holde en runde for DK, så portoen bliver behærsket.

Var det noget?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Pass it on - aktivitet dalende

Post by Helle »

Jeg synes også, at der indimellem har været meget kort tid. For min skyld måtte, der gerne være længere, så hver af de to delprocesser var lidt længere.

Derudover, så syntes jeg også, at spillene var mere interessante i begyndelsen end nu her.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Pass it on - aktivitet dalende

Post by Sir William »

Tror nu ikke længden for at byde og stemme ville give mere, hvis ikke emnerne der udbydes er interessante nok. Men igen, der kan jo heller ikke stilles krav om hvad der skal udbydes, men med reglen om min. 3 stemmer skulle jo sikre at der kom noget på bordet.

Hvad folk så kan lide kan jo være bredt, vi har jo alle en varierende smag og vi er teoretisk en del mennesker herinde så der skulle jo være mulighed for at finde en aftager til ens spil.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Re: Pass it on - aktivitet dalende

Post by Frouvne »

ozimek wrote:[...] Måske var der potentiale for noget math trade lignenden i stedet? Jeg er ikke helt sat mig ind i konceptet på BGG fordi det ikke lige har været i nærheden. Det ville være fint at holde en runde for DK, så portoen bliver behærsket.

Var det noget?
Jeg har heller ikke sat mig ind i detaljerne, men umiddelbart lyder det interessant. Hvad med at starte en anden tråd herom, hvis du sætter dig mere ind i tingene. Det ene behøver jo ikke nødvendigvis træde i stedet for det andet.
frouvne, administrator

Image
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Pass it on - aktivitet dalende

Post by Caniggia »

Jeg tror, at hovedpointen i dette er, at man prøver at matche brugeres ønsker ved at benytte en cirkulær bytteproces. Altså:

A sender spil til B, B til C og C til A. Alle har en ønskeliste, og man kan derved matche alles ønsker. Ideen er A og C f.eks. ikke ville være i stand til at bytte indbyrdes, da A ikke har noget at tilbyde C. Men via en "mellemmand " (eller mange) løser problemet sig.
Post Reply