Heroes of Might and Magic VI

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Heroes of Might and Magic VI

Post by Sir William »

Så lige på nettet, at der nu bliver udgivet en 6. udgave af Heroes of Might and Magic.

http://mightandmagic.uk.ubi.com/heroes6/

Er så selv begyndt at spille Heroes of Might and Magic igen, men da jeg ikke havde udvidelserne, måtte jeg jo lige købe dem. Koster kun 99 kr. for grundspillet og begge udvidelser.

Tror nok stadig at jeg synes, at Heroes of Might and Magic III har været det bedste, men V er nu ikke så ringe.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Heroes of Might and Magic VI

Post by Robert »

HoMM IV er klart det bedste. V opgav jeg efter at have prøvet demoen. HoMM II var rigtig godt - HoMM3 var OK, men led af en mangel på variation.

Efter oplevelsen af HoMM 5 og Civ 5 kan mine forventninger til HoMM 6 ligge på et ret lille sted.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Heroes of Might and Magic VI

Post by Sir William »

Robert wrote:HoMM IV er klart det bedste. V opgav jeg efter at have prøvet demoen. HoMM II var rigtig godt - HoMM3 var OK, men led af en mangel på variation.

Efter oplevelsen af HoMM 5 og Civ 5 kan mine forventninger til HoMM 6 ligge på et ret lille sted.
Ulempen og også noget af det gode ved HoMM IV, var at dine helte kunne blive en aktiv del af ens hær. Desværre kunne man så også skabe nogle afsindige stærke hære, med 3 helte kombineret med Guardian Angels, den ene stærk med bue, den anden magiker og den sidste sværdkæmper. Havde en så stærk hær, at jeg var uovervindelig til sidst. Grafikken var dog underlig i IV, squires der gik som om han havde siddet på en hest alt for længe og der var ikke nok fantasy over figuerne. Det er ikke et dårlig spil, grafikken kunne bare have været bedre.

HoMM III gav meget til spillerne i form af map generator, flot grafik og godt gameplay.

HoMM V synes jeg nu stadig er et flot spil, der blev vi introduceret til 3D, kan ikke udtale mig om CIV V. Havde dog opfattelsen, at det var et godt spil.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Heroes of Might and Magic VI

Post by Stony »

Robert wrote:HoMM IV er klart det bedste. V opgav jeg efter at have prøvet demoen. HoMM II var rigtig godt - HoMM3 var OK, men led af en mangel på variation.

Efter oplevelsen af HoMM 5 og Civ 5 kan mine forventninger til HoMM 6 ligge på et ret lille sted.
Sjovt. Mange opfattede HoMM IV som en fejl, og netop derfor forsøgte man i HoMM V at vende tilbage til nogle af de gamle værdier.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Heroes of Might and Magic VI

Post by Robert »

Jeg kørte træt i HoMM3 efter et stykke tid. "Too much sameness".
Jeg har ikke haft samme oplevelse med HoMM 4.

Civ 5 er såmænd sjovt nok et lille stykke tid . men det kan slet ikke holde til et nærmere eftersyn.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Re: Heroes of Might and Magic VI

Post by SmiteMeister »

civ 5 vinder mere og mere jo mere man spiller. Har snart 100 timer bag mig. er specielt godt til multiplayer.

homm5 var det bedste spil i serien§!! Mest gennemtænkte skill-trees, bedste initiativsystem i kampe, så pixier faktisk er noget værd overfor en super langsom hydra osv osv osv.

homm4 var bare... kikset?
Post Reply