Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by Rune Petersen »

Jeg leder efter et eksemplar af Doom fra Fantasy Flight Games med engelske kort og regler. De nævnte dele skal være i orden, men anden slitage er mindre vigtig. Jeg har ingen interesse i den skandinaviske version.

Lad høre hvis du ligger inde med et eksemplar, der er til salg.
tm1807
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 41
Joined: Thu Jun 03, 2010 9:32 am
Location: 8660 Skanderborg

Re: Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by tm1807 »

Hejsa.

Jeg har et eksemplar af den engelske version til at stå.
Tjekker lige op på slitagen når jeg kommer hjem - men det er ikke voldsom brugt.

Hvad siger du til 250,- ?

Mvh.
Torben
tm1807
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 41
Joined: Thu Jun 03, 2010 9:32 am
Location: 8660 Skanderborg

Re: Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by tm1807 »

... og det var IKKE en engelsk udgave jeg har derhjemme... Til gengæld har jeg 2 danske??
Beklager!

Er der en anden der har en engelsk udgave som Rune kan købe?

Mvh.
Torben
Rumblebeast
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 50
Joined: Wed May 03, 2006 1:37 pm
Location: Nørrebro

Re: Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by Rumblebeast »

Det er værd at bemærke at der findes engelske regler til download på FFG's hjemmeside. Og heldigvis hvis man har en skandinavisk udgave af spillet, for en dårligere oversættelses af regler skal man lede længe efter.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by Frouvne »

Rumblebeast wrote:[...] for en dårligere oversættelses af regler skal man lede længe efter.
Det har jeg også ved flere lejligheder hævdet! Efterfølgende har jeg i øvrigt fundet ud af, at én af dem, jeg har hævdet det overfor, var ham, der havde udført oversættelsen! :lol:
frouvne, administrator

Image
User avatar
jvest
Posts: 4
Joined: Mon Mar 28, 2011 12:02 am
Favoritspil: Settlers of Catan
Location: Esbjerg

Re: Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by jvest »

Ville Doom være et spil, der ville være en let vej ind i bræt-rollespil?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by Frouvne »

jvest wrote:Ville Doom være et spil, der ville være en let vej ind i bræt-rollespil?
Det kommer nok an på, hvad du mener med let... Det ville i hvert tilfælde være sjovt, hvis man var tre-fire gutter (undskyld piger! :oops: ), der virkelig kan leve sig ind i det. I forhold til regelkompleksitet er det ikke super-svært men heller ikke det modsatte. Jeg tror bestemt at et spil som f.eks. Claustrophobia, der leverer en lignende vare, er lettere at gå til. Men der kan man så kun være to spillere...
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by Rune Petersen »

Rumblebeast wrote:Det er værd at bemærke at der findes engelske regler til download på FFG's hjemmeside. Og heldigvis hvis man har en skandinavisk udgave af spillet, for en dårligere oversættelses af regler skal man lede længe efter.
Hæ, ja, den danske oversættelse skraber så afgjort bunden. Jeg ejer faktisk den skandinaviske version (fik den som en gave) men jeg har hårdt brug for engelske kort. De danske kort er om noget lige så tarveligt dårligt oversat som reglerne.

Men hvis nogen har den engelske version og bare vil bytte kort og regler er jeg også frisk. Det er en oplevelse at spille Doom i dansk udgave... :P
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by Larsine »

Rune Petersen wrote:
Rumblebeast wrote:Det er værd at bemærke at der findes engelske regler til download på FFG's hjemmeside. Og heldigvis hvis man har en skandinavisk udgave af spillet, for en dårligere oversættelses af regler skal man lede længe efter.
Hæ, ja, den danske oversættelse skraber så afgjort bunden. Jeg ejer faktisk den skandinaviske version (fik den som en gave) men jeg har hårdt brug for engelske kort. De danske kort er om noget lige så tarveligt dårligt oversat som reglerne.
Jeg har lige købt Inkognito - The Card Game i den skandinaviske version. Men heldigvis var der også engelske regler med, for igen var det en dårlig oversættelse, og flere gange var jeg simpelthen nødt til at læse de engelske regler for at få mening i de danske regler.

Som regel er det Christian T. Petersens bror (Anders) der har oversat til dansk, og det er han bare ikke god nok til.
User avatar
jvest
Posts: 4
Joined: Mon Mar 28, 2011 12:02 am
Favoritspil: Settlers of Catan
Location: Esbjerg

Re: Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by jvest »

Frouvne wrote:
jvest wrote:Ville Doom være et spil, der ville være en let vej ind i bræt-rollespil?
Det kommer nok an på, hvad du mener med let... Det ville i hvert tilfælde være sjovt, hvis man var tre-fire gutter (undskyld piger! :oops: ), der virkelig kan leve sig ind i det. I forhold til regelkompleksitet er det ikke super-svært men heller ikke det modsatte. Jeg tror bestemt at et spil som f.eks. Claustrophobia, der leverer en lignende vare, er lettere at gå til. Men der kan man så kun være to spillere...
Tak, det vil jeg prøve at kigge på :-) Det handler nok meget om kompleksiteten, og at jeg nok vil føle mig overbebyrdet og forvirret og at skulle bladre i en regelbog på 200 sider.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Købes: Doom (engelsksproget udgave)

Post by Rune Petersen »

Bump. Jeg er stadig på udkig efter en engelsk udgave af Doom... :)
Post Reply