Åben invitation til brætspil d. 9. December

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

Vi nærmer os julefrokost sæsonen. Jeg havde egentlig aftalt en brætspilaften denne dag, men nu skal folk til julefrokost istedet.

Men jeg vil stadig spille, så jeg lægger hus til en gang brætspil på denne dag. Jeg har ikke nogen fast plan for hvad der skal på bordet. Men dem der først springer til, kan eventuelt komme med ønsker.

Jeg bor i Taastrup i gåafstand til Høje-Taastrup station. (Det tager ca. et kvarters tid.)

Vi kan være op til seks spillere, og jeg disker gerne op med nogle juleøl. Nogen der har lyst? :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

...jeg kan eventuelt tilbyde at introducere folk for et eller andet fra min samling.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

Hov, jeg fik ikke angivet et tidspunkt...

Forventet start ved en 18.30-19.00 tiden.
Sidst spillet:
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by glorn »

det kunne være rigtig hyggeligt. (har heldigvis fredagsfri og først julefrokost dagen efter.)

jeg er på!

edit...

det var ikke fordi jeg ikke ville foreslå et spil, men jeg så på din liste og syntes den mindede ret meget om min brætspilssmag så jeg tror ikke der er nogen jeg siger nej tak til at spille.
Last edited by glorn on Mon Nov 21, 2011 12:55 am, edited 1 time in total.
David.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Frouvne »

Det er da et mægtig fint initiativ, som jeg da godt kunne tænke mig at bakke op om. Jeg må dog hellere lige tjekke med baglandet om datoen er ledig og jeg kan undværes før jeg kommer med en endelig tilmelding...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Brichs »

Jeg skal også lige cleare med mit bagland, men er klart interesseret. Kunne også være rart at spille noget Face to Face, fremfor altid over iphonen, Stony ;)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Helle »

Frouvne wrote:Det er da et mægtig fint initiativ, som jeg da godt kunne tænke mig at bakke op om. Jeg må dog hellere lige tjekke med baglandet om datoen er ledig og jeg kan undværes før jeg kommer med en endelig tilmelding...
Jamen, naturligvis kan du undværes :wink:
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Brichs »

Brichs wrote:Jeg skal også lige cleare med mit bagland, men er klart interesseret. Kunne også være rart at spille noget Face to Face, fremfor altid over iphonen, Stony ;)
Så er alt clearet med baglandet. Jeg er frisk på at spille noget den 9ende.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

Nu må vi se hvor mange vi bliver. Såfremt vi bliver seks mand, begrænser det mulighederne noget, og så tænker jeg en af følgende:

Game of Thrones incl. Clash of Kings
Imperial ( evt. 2030? )
Warriors and Traders
StarCraft incl. Broodwars
Steam

...som alle giver mulighed for seks spillere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

Adressen for dem der ikke kender den:
Lavendelvej 21
Taastrup

Jeg kan godt samle folk op på Taastrup station, men i så fald må folk gerne koordinere, så jeg kan hente alle på een gang.
Sidst spillet:
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by glorn »

jeg har altid gerne villet prøve Starcraft.

når det er sagt, hvis vi bliver 6 kan jeg prøve at få fat i udvidelsen til Glenn Drover's Empires: The Age of Discovery . det er også et super spil.
David.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

glorn wrote:jeg har altid gerne villet prøve Starcraft.

når det er sagt, hvis vi bliver 6 kan jeg prøve at få fat i udvidelsen til Glenn Drover's Empires: The Age of Discovery . det er også et super spil.
Jeg har selv spillet incl. den oprindelige udvidelse. (altså de hvide ekstra brikker, og ikke de nye lilla hvor der også er nye bygninger osv...)

Ja, det kunne også være en mulighed.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Brichs »

Jeg kunne rigtig godt spille Game of Thrones igen! Udover det ser Starcraft spillet også rigtig godt ud.


Jeg har et stort ønske om at se hvad Crokinole er for en snegl, men er det ikke kun 2p?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Frouvne »

Brichs wrote:[...] Jeg har et stort ønske om at se hvad Crokinole er for en snegl, men er det ikke kun 2p?
Det kan også spilles af 4! :D

Jeg har indtil nu holdt lav profil i.f.t. spilønskerne, da jeg kan være frisk på alle de foreslåede titler. Udvalget af mulige titler er meget afhængigt af antallet af spillere, så i første omgang syntes jeg også, det er interessant at se om vi bliver 4, 5 eller 6.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Mik »

Frouvne wrote:
Brichs wrote:[...] Jeg har et stort ønske om at se hvad Crokinole er for en snegl, men er det ikke kun 2p?
Det kan også spilles af 4! :D
Faktisk er det 4-spiller versionen (eller retter 2x2 spillere) som er den ægte vare.
Spillet er fint med 2 spillere, men som i de fleste partnerspil er der større udfordring når man skal arbejde sammen med en anden.
Image
Post Reply