Page 1 of 2

Endelig, endelig

Posted: Thu Jan 19, 2012 3:24 pm
by Johnny Ebsen
Her er den så....

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... banization

Kommer på gaden til Maj, men kan ses i Nürnberg, i Februar.

Johnny

Re: Endelig, endelig

Posted: Thu Jan 19, 2012 3:30 pm
by Stony
Tillykke med din debut. :)

Re: Endelig, endelig

Posted: Thu Jan 19, 2012 3:31 pm
by Jens_Hoppe
Tillykke med det! Jeg lagde godt mærke til spillet i BGG News' sidste indlæg om kommende Queen Games udgivelser. Coveret er flot, temaet lyder sejt, og jeg glæder mig til at prøve det. :)

Re: Endelig, endelig

Posted: Thu Jan 19, 2012 3:31 pm
by Frouvne
Stort tillykke! Det lyder som noget, man bliver nødt til at se lidt nærmere på!

Re: Endelig, endelig

Posted: Thu Jan 19, 2012 3:34 pm
by Gunness
Godt gået! Temaet lyder også spændende :D

Re: Endelig, endelig

Posted: Thu Jan 19, 2012 3:35 pm
by Brichs
Kæmpe stort tillykke!

Re: Endelig, endelig

Posted: Thu Jan 19, 2012 3:41 pm
by Mik
Og til kun "4.00 pounds" burde det blive en storsælger! :D

Tillykke Johnny!

Re: Endelig, endelig

Posted: Thu Jan 19, 2012 4:18 pm
by Jens_Hoppe
På BGG står der endnu ikke så meget om det:
In Urbanization, the players follow the development of a rural area, from the beginning of the industrial revolution to modern times. They guide their villages through hard times and try to attract citizens by building houses. Later, factories are erected and the villages grow into prospering cities.

The player who develops his city most efficiently will be victorious in the end.

Game play in Urbanization includes no random elements, and the game comes packaged with two expansions.
Kan du evt. fortælle lidt mere om spillet? Hvor tungt/tænksomt/komplekst er det? Skalerer det godt med forskelligt antal spillere? Er der nogle mekanismer i det du har lyst til at fremhæve? Den slags...

Re: Endelig, endelig

Posted: Thu Jan 19, 2012 10:16 pm
by Larsine
Stort misundeligt tillykke.

Hvornår kommer konkurrencen på BGG hvor vi kan vinde et microbadge?

Re: Endelig, endelig

Posted: Fri Jan 20, 2012 12:01 pm
by Johnny Ebsen
Hej alle,

tak for de mange lykønskninger. Spillet er et typiskt optimeringsspil hvor man skal forsøge at få det meste ud aktionerne man har. Der er 6 runder, hvor hver spiller har fire aktioner til rådighed (altså sammenlagt 24 aktioner). Chefen hos Queen Games betegnede spillet som komplekst men ikke kompliceret, og jeg syntes det rammer meget godt. Jeg har lagt en del energi i at få spillet balanceret således at det er lige godt med to, tre eller fire spillere, men det må i vurdere når i spiller det om det er lykkedes :wink: .
Jens_Hoppe wrote:På BGG står der endnu ikke så meget om det:
In Urbanization, the players follow the development of a rural area, from the beginning of the industrial revolution to modern times. They guide their villages through hard times and try to attract citizens by building houses. Later, factories are erected and the villages grow into prospering cities.

The player who develops his city most efficiently will be victorious in the end.

Game play in Urbanization includes no random elements, and the game comes packaged with two expansions.
Kan du evt. fortælle lidt mere om spillet? Hvor tungt/tænksomt/komplekst er det? Skalerer det godt med forskelligt antal spillere? Er der nogle mekanismer i det du har lyst til at fremhæve? Den slags...
Det mekaniske er noget jeg forsøger ikke at have i forgrunden. Der findes et par sager jeg ikke har set i andre spil, men det væsentlige for mig er historien jeg forsøger at fortælle, og den baserer på sangen "Telegraph Road" af Dire Straits. Jeg har forsøgt at ramme lidt af stemningen fra sangen, så man mærker i begyndelsen fattigdommen og senere i spillet gælder det om at kunne følge med udviklingen.

Johnny

Re: Endelig, endelig

Posted: Fri Jan 20, 2012 12:10 pm
by Mik
Johnny Ebsen wrote:Det mekaniske er noget jeg forsøger ikke at have i forgrunden. Der findes et par sager jeg ikke har set i andre spil, men det væsentlige for mig er historien jeg forsøger at fortælle, og den baserer på sangen "Telegraph Road" af Dire Straits.
Okay. Dit Telegraph Road spil har jo stadig regler osv. liggende på dit website.
Chefen hos Queen Games betegnede spillet som komplekst men ikke kompliceret
Rajive Gupta? Hvem har været udvikler på spillet (game editor)?

Re: Endelig, endelig

Posted: Fri Jan 20, 2012 1:51 pm
by Slapz
Tillykke med det :) Glæder mig til at have det i hånden og prøve det :)

Re: Endelig, endelig

Posted: Fri Jan 20, 2012 3:53 pm
by Aratar
Johnny Ebsen wrote:Her er den så....

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... banization

Kommer på gaden til Maj, men kan ses i Nürnberg, i Februar.

Johnny
Tillykke med det, Johnny! Håber, det må blive den første af mange :)

Re: Endelig, endelig

Posted: Sun Jan 22, 2012 10:07 pm
by Johnny Ebsen
Hej Mik
Mik wrote:Hvem har været udvikler på spillet (game editor)?
Uli Blennemann.

Re: Endelig, endelig

Posted: Mon Jan 23, 2012 10:12 am
by Mik
Johnny Ebsen wrote:Hej Mik
Mik wrote:Hvem har været udvikler på spillet (game editor)?
Uli Blennemann.
Hm. Tidligere ansvarlig for spiludvikling på Phalanx Games :shock: og for nylig også anvarlig for videreudviklingen af Struggle of Empire (Zeitalter der Vernunft) :shock:

Jeg håber at Gupta familien holder øje med kvaliteten!