Gæt spillene v3.0

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gæt spillene v3.0

Post by Mik »

Dragespillet!
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt spillene v3.0

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:Nederst i midten finder vi Benjamin Franklin...
... som man kan se ham på et af kortene i Through the Ages: A Story of Civilization.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Gæt spillene v3.0

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:
Frouvne wrote:Nederst i midten finder vi Benjamin Franklin...
... som man kan se ham på et af kortene i Through the Ages: A Story of Civilization.
Det er sjovt, det spil havde jeg med i overvejelserne. Jeg kunne se at layoutet lignede TtA (grøn stribe foroven, f.eks.), men i alle de eksempler på kort jeg kunne finde på BGG, var tegnestilen en helt anden og meget mere simpel end den detaljerede Franklin du har. Forskellige udgaver, måske?
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt spillene v3.0

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:
Frouvne wrote:Nederst i midten finder vi Benjamin Franklin...
... som man kan se ham på et af kortene i Through the Ages: A Story of Civilization.
Det er sjovt, det spil havde jeg med i overvejelserne. Jeg kunne se at layoutet lignede TtA (grøn stribe foroven, f.eks.), men i alle de eksempler på kort jeg kunne finde på BGG, var tegnestilen en helt anden og meget mere simpel end den detaljerede Franklin du har. Forskellige udgaver, måske?
Det billede jeg har taget udgangspunkt i er følgende:

Image

Når eg nu gransker BGG nærmere kan jeg se, at der er tale om et kort, der indgår i en bruger-konstrueret variant.

Image

Jeg ejer selv den allerførste version af spillet, hvor grafikken var anderledes og da kortets skabelon er den samme som den der er benyttet i spillet fangede jeg ikke, at der var tale om en variant. Det gjorde naturligvis ikke opgaven lettere! :roll:
frouvne, administrator

Image
Post Reply