Gæt et spil-quiz

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Gæt et spil-quiz

Post by Allan Jacobsen »

Vi skal da have en lille quiz?

Reglerne er simple:
Man givet et hint til et spil - et uddrag af regelbogen, et billede, et årstal+designer eller hvad man nu kan finde på, og så skal vi andre gætte det. Den, der gætter...finder et nyt spil, der skal gættes :)...udvidelser tæller IKKE med, men det gør genoptryk. Det er IKKE tilladt at bruge google, BGG og andet...

Er hintet for svært, skal man poste et nyt efter et passende stykke tid.

Jeg begynder:

Hint: "Counter cards (with the blue arrow icon) are the only cards that can be played when its not your turn"
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Helle »

51th state?
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Allan Jacobsen »

Ikke det spil,nej :)

Jeg kommer med et nyt hint i morgen eftermiddag :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Stony »

Hmmm. Siger mig ikke umiddelbart en disse... :?

Med mindre man i Magic: the Gathering har indført en blå pil som symbol for spells der kan.... nej næppe.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Allan Jacobsen »

Det er heller ikke MTG

Jeg er klar over, at der er en milliard brætspil derude, så derfor skal hints jo gerne blive lettere for hver ny hint :)
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Gæt et spil-quiz

Post by chr88 »

Det lyder meget som Family Business! 8) Jeg har spillet det en god håndfuld gange, og det passer i hvert fald ganske fint på det regeluddrag. Hvis det er korrekt, må du, Helle eller Stony hellere end gerne lave den næste quiz, da jeg ikke lige har tid nu til at finde sådan et godt og svært regeluddrag, som du har lagt ud med. :)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Mik »

chr88 wrote:Det lyder meget som Family Business! 8) Jeg har spillet det en god håndfuld gange, og det passer i hvert fald ganske fint på det regeluddrag. Hvis det er korrekt, må du, Helle eller Stony hellere end gerne lave den næste quiz, da jeg ikke lige har tid nu til at finde sådan et godt og svært regeluddrag, som du har lagt ud med. :)
Ja, hvis du ikke har tid, så overtager jeg den blot - for jeg mener bestemt at dit svar er rigtigt. :D

Så næste quiz starter med et billedudsnit:
Image
Image
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Allan Jacobsen »

Det er helt korrekt :)
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Affenberg »

Mik wrote: Ja, hvis du ikke har tid, så overtager jeg den blot - for jeg mener bestemt at dit svar er rigtigt. :D

Så næste quiz starter med et billedudsnit:
Image
Argh! Det udsnit har jeg set før!
Tak guldfiskehukommelse! TAK! :evil:
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Mik »

Image

Tja. En ny ledetråd er vist på sin plads. Her kommer et kort uddrag af reglerne:
"On your turn, you must take one influence or plague cube from an action space of your choice."
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Larsine »

chr88 wrote:Det lyder meget som Family Business! 8) Jeg har spillet det en god håndfuld gange, og det passer i hvert fald ganske fint på det regeluddrag. Hvis det er korrekt, må du, Helle eller Stony hellere end gerne lave den næste quiz, da jeg ikke lige har tid nu til at finde sådan et godt og svært regeluddrag, som du har lagt ud med. :)
Niks, det står overhovedet ikke i reglerne, i hvert fald ikke i min udgave, som er fra SpielFreaks, og der er slet ingen blå pile på nogen af kortene.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Jens_Hoppe »

Men der findes åbenbart en version med blå pil-ikoner:

Image
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Mik »

Jeg har også Spielfrieksudgaven, som efter min mening er den bedste til dato - i hvert fald bedre en Mayfair-udgaverne. De blå pile er fra den formentlig nyeste version - fra Mayday.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Mik »

Mik wrote:Image

Tja. En ny ledetråd er vist på sin plads. Her kommer et kort uddrag af reglerne:
"On your turn, you must take one influence or plague cube from an action space of your choice."
Hm. Enten er det for sværte at gætte, eller også gider folk bare ikke?
Sidste ledetråd: spillet foregår i en landsby.
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Brichs »

Mik wrote:
Mik wrote:Image

Tja. En ny ledetråd er vist på sin plads. Her kommer et kort uddrag af reglerne:
"On your turn, you must take one influence or plague cube from an action space of your choice."
Hm. Enten er det for sværte at gætte, eller også gider folk bare ikke?
Sidste ledetråd: spillet foregår i en landsby.
Jeg har absolut ingen anelse, men...Troyes?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply