Gæt et spil-quiz

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Mik wrote:Image

Tja. En ny ledetråd er vist på sin plads. Her kommer et kort uddrag af reglerne:
"On your turn, you must take one influence or plague cube from an action space of your choice."
Hm. Enten er det for sværte at gætte, eller også gider folk bare ikke?
Sidste ledetråd: spillet foregår i en landsby.
Jeg tror, at grundreglen: "Det er IKKE tilladt at bruge google, BGG og andet..." er lige skrap nok. Nu tillod jeg mig at bryde den og så leder dit hint hurtigt vej til et godt hit... Måske reglen skal gradbøjes lidt - jeg tvivler på at der er nok der har og/eller har prøvet det aktuelle spil til at det ellers bliver fundet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Frouvne »

Så tillader jeg mig (på baggrund af en målrettet søgning = *snyd*) at gætte på Village.

Og følger op med følgende spørgsmål: I hvilket spil får man følgende tip i regelbogen: "Don't be eliminated from the game! If you have only one base on the board, defend it vigorously!"?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Mik »

Frouvne wrote:Så tillader jeg mig (på baggrund af en målrettet søgning = *snyd*) at gætte på Village
Rigtigt! 8)
Og følger op med følgende spørgsmål: I hvilket spil får man følgende tip i regelbogen: "Don't be eliminated from the game! If you have only one base on the board, defend it vigorously!"?
Og med samme brug af snyd fik jeg googlet mig frem til svaret på 18 sekunder!
Så jeg betragter mig selv som diskvalificeret! :mrgreen:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Sir William »

Frouvne wrote:Så tillader jeg mig (på baggrund af en målrettet søgning = *snyd*) at gætte på Village.

Og følger op med følgende spørgsmål: I hvilket spil får man følgende tip i regelbogen: "Don't be eliminated from the game! If you have only one base on the board, defend it vigorously!"?
Vauw, den sætning kunne jo hidrøre til rigtig rigtig mange spil. Troede næsten det var mantra i de fleste krisspil 8)

Det der først sprang op hos mig - og som nok ikke er korrekt - var La Citta. Ved det ikke er korrekt, men et bud er bedre end intet - tror jeg :lol:
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Mik »

Sir William wrote:Vauw, den sætning kunne jo hidrøre til rigtig rigtig mange spil.
Googlesøgninger i PDF-filer og billedsøgning har gjort det stort set umuligt at forhindre at folk finder svarene på nettet. Hvilket jo også er årsagen til at flere og flere uddannelsesinstitutioner tillader brug af nettet.
I stedet bør man formulere sine spørgsmål på en måde at de ikke kan søges.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Helle »

Diplomacy?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Frouvne »

Svaret er endnu ikke gættet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Allan Jacobsen »

Jeg synes ikke google skal bruges. Man kan jo bare gøre hintsene lettere og lettere...

Og ganske rigtigt, så var det fra Mayfair-udgaven med Family Business
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Mik »

Man skal blot selv lave en googlesøgning, og ændre spørgsmålet så svaret ikke popper op med det samme.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Frouvne »

Så prøver vi at se om lidt yderligere tekst samt typografien kan lede jer på sporet.


Image
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Oseali »

Frouvne wrote:Så prøver vi at se om lidt yderligere tekst samt typografien kan lede jer på sporet.


Image
Det er fra Starcraft the board game fra FFG, selvom tippet er der, bliver det sjældent efterlevet af nye spillere, fordi man ikke helt har fanget det med at placere sine orders i rigtig rækkefølge (som egentlig er 80% af en succesfaktor i spillet)
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Oseali »

Jeg starter med den næste gætning, som er flg:

"The game ends after 9 rounds, and the player with most Victory Points wins"

Så må vi se om det er nok.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Helle »

Oseali wrote:Jeg starter med den næste gætning, som er flg:

"The game ends after 9 rounds, and the player with most Victory Points wins"

Så må vi se om det er nok.
Det tror jeg, at jeg spillede et spil, der gjorde fornyligt, men jeg kan da ikke huske, hvad det var ...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Gunness »

Et skud i tågen, men det er jo så populært for tiden: Eclipse?
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Gæt et spil-quiz

Post by Stony »

Eclipse?
Sidst spillet:
Image
Post Reply