Butikker i London

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Butikker i London

Post by Robert »

Hvor finder jeg en liste over spilbutikker i London?

Jeg mener at huske at have set noget i dette forum, men kan ikke finde det. Der er vist også en liste over spilbutikker et eller andet sted på BGG.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Butikker i London

Post by Stony »

En hurtig søgning på BGG gav mig dette link:
http://boardgamegeek.com/wiki/page/UK_FAQ

Den rummer ganske vist oplysninger for mere end blot London, men det må være til at overskue at lure de fornødne oplysninger ud af den side. (Scroll ned til London.) :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Butikker i London

Post by Larsine »

Listen fra BGG er bedre end ingenting, men jeg undre mig over at de f.eks. har Hamleys på. Bevares det er da en imponerende legetøjsforretning, og jeg synes man skal besøge den hvis man er i nærheden og man stadig har sit indre barn tilbage, eler man har et barn med. Men man skal ikke besøge den for at finde masser af spil. De har masser af de sædvanlige familiespil, og det endda i mange forskellige afskygninger. Man kan f.eks. købe et håndlavet Monopoly til en urimelig pris, men ud over Carcassonne og Settleres skal du ikke forvente af finde euro-games.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Butikker i London

Post by Stony »

Mon ikke man ved at besøge de enkelte forretningers hjemmesider, vil kunne udlede hvilke forretninger der er interessante...? (Jeg har ikke selv kigget på en eneste af dem, så jeg gætter....)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Butikker i London

Post by Sir William »

Hej Robert

Oprettede selv denne tråd for et par år siden, da vi skulle til London.

viewtopic.php?f=50&t=2990&p=28624#p28624

Playin games skulle vist ikke ligge ved British Museum mere, havde en kollega der kiggede efter den uden nogen succes.

Nå ja, du skal nok satse på Waterstone ved Trafalgar Square, da det er den største og spillene var den gang nede i kælderen.

Men kan godt plotte det ind på et kort for dig, hvis du vil have de mere eksakte placeringer. Vi var kun i den centrale del af London, men tror at hvis du vil bevæge dig ud af centrum, kan du nok finde mere.

Jeg fandt en del af forretningerne, ved at google brætspil forretninger og London (altså på engelsk) og fandt vist nok en side der omhandlede gode steder at se i London herunder altså også butikker.

Kan også anbefale et besøg i en af de mange "Whittard of Chelsea", godt nok ikke meget med spil af gøre, men super udvalg af kakao, the og kaffe.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Butikker i London

Post by Robert »

Tak, det giver et rigtig godt sted at starte.

Robert.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Butikker i London

Post by Oseali »

Altså boardgameguru ligger i London, ikke fordi han har en fysisk butik, men mener godt man kan arrangere fysisk pickup derfra.

Men det vil altid være bedre at kunne befamle kasserne inden køb :-)
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Butikker i London

Post by akwlinka »

Jeg var i waterstones i marts, og gik skuffet fra deres brætspils sektion.
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Butikker i London

Post by Brichs »

Jeg var i Leisure Games, og det var en fantastisk oplevelse. Ligger godt nok ikke i midten af London, men i Finchley, men det var hele turen værd. Fantastisk personale, dejlige lokaler - skønt sted.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Butikker i London

Post by BlueSwan »

Jeg var i London tidligere på ugen og besøgte de to steder der primært blev anbefalet på BGG.

Kort fortalt vil jeg sige at såfremt man forventer typiske London-agtige MEGA-butikker og gode priser, så bliver man SLEMT skuffet. Butikkerne er ikke store og prisniveauet er stort set som i DK.

The Orchs Nest er den mest centralt beliggende, mellem Leicester Square og Tottenham Court Road. Butikken er lille, men har sådan set et fornuftigt udvalg. Et besøg værd da det alligevel ligger et sted hvor de fleste der besøger London kommer tæt forbi.

Leisure Games ligger længere ude i zone 4, tæt ved Finchley Central. Den er større end Orchs Nest og der er et par borde man kan spille ved (man skal dog betale for at leje bordene). MEN, størrelsesmæssigt er vi stadigvæk ikke i nærheden af Faraos Cigarer i København og selvom butikken er større er udvalget ikke specielt meget større end i Orchs Nest.

Jeg skulle dog lige supporte butikkerne, men da jeg ikke havde meget kuffertplads købte jeg bare Tichu hos Leisure Games og en udvidelse til Seasons hos Orchs Nest. Ingen af delene var i nærheden af at være must-buys for mig, men et eller andet synes jeg at jeg skulle have med.

Men altså, er det gode priser man leder efter, så skal man istedet bestille spil hos Boardgameguru.co.uk (Paul Lister) og så aftale selv at hente spillene hos Paul der befinder sig forholdsvis tæt på centrum.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply