Fiasco

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Fiasco

Post by pytman »

Nogen der har kendskab til dette? Faldt tilfældigt over det og tror det vil falde i rigtig god jord i min rollespilsgruppe..

Og nogen der ved hvor kan man få fingrene i det, gerne i dk eller UK/DE? (Har fundet det men kun i USA til knap 70$ med porto)

-Jesper
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Fiasco

Post by JoelP »

Man kan købe det som pdf på deres egen hjemmeside og så printe det selv. Har en mistanke om at det er den billigste løsning

http://rpg.drivethrustuff.com/product/78548/Fiasco
IvanHo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Wed Dec 16, 2009 2:41 pm
Location: Odense

Re: Fiasco

Post by IvanHo »

TableTop (på You Tube) har lige spillet det.

Og som så mange andre små rollespil kan det findes hos Leisure Games (uk).
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Fiasco

Post by Brichs »

Hvis ikke man er bange for .pdf'er kan jeg klart anbefale .pdf'en. Der er omkring 50 sider med regler, og de er let overskuelige - ikke megen tekst pr side, og mange eksempler.

Jeg har .pdf'en og den er mere end rigelig til mine behov; jeg ender nok med at printe et par af tabellerne ud, så de er handy, men ellers er der ikke brug for det som så.

Jeg har snakket med den ansvarlige for rollespil i Faraos Cigarer, og det er mere eller mindre umuligt at få spillet til dansk distribution.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Fiasco

Post by pytman »

IvanHo wrote:TableTop (på You Tube) har lige spillet det.

Og som så mange andre små rollespil kan det findes hos Leisure Games (uk).
Må jeg da hellere tjekke ud, de plejer at være meget sjove..
Image
IvanHo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Wed Dec 16, 2009 2:41 pm
Location: Odense

Re: Fiasco

Post by IvanHo »

Jeg må hellere lige huske at nævne at de ikke rigtig spiller efter reglerne i TableTop. Så bliv ikke forvirret.
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Fiasco

Post by pytman »

IvanHo wrote:Jeg må hellere lige huske at nævne at de ikke rigtig spiller efter reglerne i TableTop. Så bliv ikke forvirret.
Hmm ok, må lige læse reglerne igennem i Fiasco. Har kun set TableTop so far.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14643
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 462 times
Been thanked: 662 times
Contact:

Re: Fiasco

Post by Frouvne »

pytman wrote:Nogen der har kendskab til dette? Faldt tilfældigt over det og tror det vil falde i rigtig god jord i min rollespilsgruppe..

Og nogen der ved hvor kan man få fingrene i det, gerne i dk eller UK/DE? (Har fundet det men kun i USA til knap 70$ med porto)

-Jesper

Det var da en interessant lille sag, du fik bragt frem i lyset der, Jesper. Efter at have set afsnittet med TableTop og prisen på pdf-en var jeg nødt til at se nærmere på den. Om ikke andet har jeg lidt interessant sommerlæsning til en rimelig pris.
frouvne, administrator

Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Fiasco

Post by pytman »

Frouvne wrote:
pytman wrote:Nogen der har kendskab til dette? Faldt tilfældigt over det og tror det vil falde i rigtig god jord i min rollespilsgruppe..

Og nogen der ved hvor kan man få fingrene i det, gerne i dk eller UK/DE? (Har fundet det men kun i USA til knap 70$ med porto)

-Jesper

Det var da en interessant lille sag, du fik bragt frem i lyset der, Jesper. Efter at have set afsnittet med TableTop og prisen på pdf-en var jeg nødt til at se nærmere på den. Om ikke andet har jeg lidt interessant sommerlæsning til en rimelig pris.
Det ser rigtig spændende ud.. :P Kunne være man kunne få nogle med som er bange for alle dice roll i D&D og lign.. :P
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Fiasco

Post by JoelP »

http://www.shutupshow.com/post/20406644 ... iew-fiasco

Den anmeldelse, som i sin tid gjorde mig interesseret i det. Synes ikke tabletop episoden virkede specielt godt, måske fordi den var lidt for familie-venlig og amerikansk?
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Fiasco

Post by Brichs »

IvanHo wrote:Jeg må hellere lige huske at nævne at de ikke rigtig spiller efter reglerne i TableTop. Så bliv ikke forvirret.
Hvilke regler tænker du på?

Jeg må indrømme jeg ikke har nærlæst reglerne ned i peditesser endnu, men jeg har da skimmet dem nogle gange, og jeg synes da ikked er er noget de gør decideret forkert.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
IvanHo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Wed Dec 16, 2009 2:41 pm
Location: Odense

Re: Fiasco

Post by IvanHo »

Hvem der vælger Tilt afgøres af et slag, ikke bare af antal terninger f.eks. Desuden er deres setup lidt underligt. Flere detaljer kan findes på story-games.com hvor designeren også kommer (Jason Morningstar var forresten på Viking-Con for nogle år siden).

Men heldigvis kan Fiasco sagtens tåle at man fumler lidt med reglerne. Det er et bundsolidt spil.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Fiasco

Post by Brichs »

IvanHo wrote:Hvem der vælger Tilt afgøres af et slag, ikke bare af antal terninger f.eks. Desuden er deres setup lidt underligt. Flere detaljer kan findes på story-games.com hvor designeren også kommer (Jason Morningstar var forresten på Viking-Con for nogle år siden).

Men heldigvis kan Fiasco sagtens tåle at man fumler lidt med reglerne. Det er et bundsolidt spil.

Åh! Jeg har ikke fået set de sidste 3-4 minutter endnu - så har ikke set tiltet. Derfor, jeg ikke lige fangede hvad der var galt, tror jeg :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Wuffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 173
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:43 pm
Location: København

Re: Fiasco

Post by Wuffer »

Ahh købte det for et stykke tid siden som print+pdf. Mener det var fra en engelsk side. Fik pdf'en og en måneds tid efter blev bogen tilsendt med et par printede scenarier (London 1593 & Los Angeles 1936).

Kigger lige min mail igennem for at se om jeg kan hitte, hvor jeg købte det fra.

Bortset fra det, så har vi spillet det nogle gange. Det er super sjovt og hyggeligt, men det kræver en gruppe, som vil rollespille og gider finde på sjove/int. historier. Reglerne er nemme og spillet ligetil. Kan ikke rigtig kalde det en filler da det tager nogle timer, men i forhold til en omgang D&D, så jo :D
Post Reply