Gør-det-selv-bræt

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Gør-det-selv-bræt

Post by Gunness »

Mit første indlæg i et særdeles spændende forum :)

Jeg må tilstå at være totalt forgabt i Mike Doyles kreationer, så jeg er gået i gang med at lave hans bræt mv. til Puerto Rico. Mand, det tager lang tid! Man skal ikke gøre det for pengenes skyld. Men flot bliver det.

Er der nogen, der har et godt forslag til, hvad man bruge til at lime sin spilleplade op på? Jeg har overvejet noget kraftigt karton, men det ser jo ikke synderligt pænt ud. Det optimale ville være noget af det her kraftige fup-læder, mange af de gode spil bruger, men det er ikke lige til at fremskaffe.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg bruger noget tykt pap. Det giver jeg så nogle striber dobbeltklæbende tape, og monterer så en måtte i noget skumgummi-agtigt materiale. Et par mm tykt og noget tættere og mere kompakt end skumgummi. De kan købes hos Panduro Hobby i forskellige farver.
Så giver jeg den ligeledes et skud dobbeltklæbende tape ovenpå, hvorefter jeg monterer mine udprintede kort som skal være på spilbrættet. Til sidst har jeg købt noget selvklæbende bogbindings-plast. Det stryger jeg udenom det hele, for at give kortet noget beskyttelse mod små uheld med kaffe/cola osv. Det klæber dog ikke særlig godt (kan trækkes af igen uden at beskadige papiret) så jeg eftermonterer kanten med god gammeldags tape.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Ok, det lyder glimrende. Tak for tippet!
Post Reply