Salem (Kickstarter)

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

En opdatering til jer, der har backet spillet:
We are just a few weeks away from having completed artwork for the game and it is looking AMAZING! I'm attaching a few images, though with each of these a few tweaks still need to be made. This does put us a few months behind schedule, however we're adding 7 additional citizens to the game PLUS there will be 2 entirely separate ways to play the game (which has been labor-intensive for creating the rulebook). Everything should be ready to send to the printer within the next month and I can't wait to post an update once we get the proofs! We did a play-test yesterday and it is looking absolutely gorgeous. Thanks for your patience as we're spending more time on the art than we'd budgeted but from the very beginning it was important to us to make this game a work of art in addition to a unique game. You will not be disappointed!
Så... lidt mere ventetid til gengæld for flere komponenter og mere varieret gameplay. Det er ok med mig.

Image

Image
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Og lidt flere billeder fra den endelige udgave:
Hello Everyone!

Great news! We've got everything done except a final pass at the rules for legibility which we're hoping to get back this week (thank you everyone for your feedback, we have now put the rulebook in the hands of someone who does this for a living to make sure it's as clean and crisp as it can be). Once we get that illustrated we will be ready to send the files to the manufacturer!

In the meantime, feel free to enjoy the images below--the privacy screens/deduction sheets, an unfinished design of the back of the box (waiting on final text from the same editor) and one of the 9 punchboards that will be included in the game!
Image
Image

Der er flere billeder her.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Er der mon nogen, der kan huske, at de har backet Salem? :P
Det har været småt med nyheder på det seneste, men nu er der godt og dårligt nyt:

Det gode :D

I want to give everyone a completely upgraded game--male and female pilgrim meeples, the cross and pentagram meeples--everything to make the game as beautiful as I could. Working with a publisher to finance half of the games, I have the opportunity to do so! So we moved forward together.
Image
A lot of great things have happened because of this. The rulebook is far more solid than it would have been. There is funding to upgrade all components to the highest quality. I could do way more with the art than we had budgeted (for example, you’ll be getting 56 unique character portraits as opposed to 42, the box art is far more customized than previously planned, etc...)

Det dårlige :(
What has been frustrating about Essen and BGG con and the time of year in general is that the publisher and the manufacturer haven’t been available to update me so I’ve been assuming everything has been progressing smoothly.

Finally this last Friday I was able to have an actual conversation only to be told that the game on their end is going to be delayed by a few months. They are facing their own delays at the shipping/manufacturing level and have needed to push everything back by a few months. Which means production of Salem hasn’t begun. And still won’t for a few months.

...
Ud over det redegør han for budget etc., så man i det mindste kan følge med i, hvad der foregår.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Man skal aldrig sige aldrig.... dette helt latterligt forsinkede projekt lever åbenbart endnu. Iflg. bagmanden, den ikke synderligt troværdige Joshua Balvin, er produktionen endelig gået i gang. Efter tre år. (!). (!!!!).

Spillet bliver siden hen udgivet af firmaet Passport.
Anyway, jeg lover absolut intet, men det kunne da være.... :)

Her et par billeder af pre-production-kopien:
Image

Image
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Salem (Kickstarter)

Post by netsapiens »

Jeg tror bare jeg fortsat antager at det aldrig kommer, indtil det modsatte er bevist :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Det er det klogeste, jeg længe har hørt - det er mere så folk er forberedt, hvis der skulle komme en hilsen fra toldvæsnet en gang i... 2023 ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Salem (Kickstarter)

Post by netsapiens »

Nu har manden så lavet en publishing deal, så jeg forventer ihvertfald at det spil ankommer inden årets udgang. Og så er det i øvrigt sidste gang han får en krone af mig.
http://icv2.com/articles/news/view/3378 ... ches-salem
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Ja, det er en bizar situation - han blev interviewet på den nye udgivers site og gled meget hurtigt hen over KS-problemerne. Vi var en del, der skrev til udgiverne og protesterede, så de kom med en udmelding om, at de beklagede, men ikke havde noget med KS at gøre.
Jeg har også brugt min andel af krudt på at maile med Joshua Balvin og skrive på projekt-siden, men nu orker jeg ikke mere. Manden er et løgnagtigt fjols.
Hovedet på sømmet var, da en anden backer for nyligt skrev og brokkede sig over det dårlige forløb, hvortil JB svarede: "I recommend sticking to retail as Kickstarter is clearly not your thing." :evil: Mage til arrogance...

Nuvel, der er næppe nogen tvivl om, at spillet kun udkommer, fordi Passport udgiver det efterfølgende. Men hvis det dukker op, er det vel trods alt bedre end ingenting.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Salem (Kickstarter)

Post by netsapiens »

Jeg skal ihvertfald skynde mig og teste spillet og give det min ærlige mening på BGG.. især hvis min ærlige mening er lav.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

netsapiens wrote:Jeg skal ihvertfald skynde mig og teste spillet og give det min ærlige mening på BGG.. især hvis min ærlige mening er lav.
Altså under forudsætning af, at vi nogensinde får det 8)

Hvis og i fald - spillet er fra før de glade EU-Friendly-dage, så vi skal også lige sikre os, at alle stadig har så meget interesse i spillet, at de er med på at dække en evt. hilsen fra PostDK.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Salem (Kickstarter)

Post by pytman »

Gunnes har du hørt noget nyt..? Så lige reklame for det er til salg i retail nemlig.

Og noget helt andet, du har da ikke fået betaling endnu vel.? Det er jo mere end 14 dage siden så har glemt alt om det ;-).

-Jesper
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Jep, og forhåbentlig godt nyt. De første amerikanere har i alt fald fået spillet (med pap-meeples og hele svineriet). Efter sigende skulle det faktisk være overraskende godt, men desværre bedst med syv spillere.

Jeg har med vilje ikke villet melde noget ud, før jeg vidste noget mere konkret - synes jeg har råbt ulven kommer lidt for mange gange ;) Mr. Balvin er ikke just troværdigheden selv, men seneste udmelding var, at internationale ordrer ville ryge ud her i starten af august.

Mht. penge kan jeg simpelthen ikke huske det, men jeg tjekker lige min netbank :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Du (og de andre) har betalt :)
Der kan så evt. komme noget ekstraregning pga. toldvæsnet, men lad os nu se.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Salem (Kickstarter)

Post by pytman »

Gunness wrote:Jep, og forhåbentlig godt nyt. De første amerikanere har i alt fald fået spillet (med pap-meeples og hele svineriet). Efter sigende skulle det faktisk være overraskende godt, men desværre bedst med syv spillere.

Jeg har med vilje ikke villet melde noget ud, før jeg vidste noget mere konkret - synes jeg har råbt ulven kommer lidt for mange gange ;) Mr. Balvin er ikke just troværdigheden selv, men seneste udmelding var, at internationale ordrer ville ryge ud her i starten af august.

Mht. penge kan jeg simpelthen ikke huske det, men jeg tjekker lige min netbank :)

Ahh ok :D Forståeligt nok. Det har været en.. interessant rejse, for at sige det mildt, for det her spil :D
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Hahaha, han har sgu humor, ham Joshua, eller noget.... :shock:
"International fulfillment has begun--please note that because I am having to pay for all of this shipping out of my own pocket, it will likely take close to 6-months to complete"
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply