Fanatic København - køb 3, betal for 2

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Jake Helms »

Fanatic-kæden åbner en ny butik i indre by lørdag d. 10. november og reklamerer blandt andet med et køb 3 - betal for 2-tilbud på deres hjemmeside.

De har bestemt ikke landets billigste priser, og der står ikke noget om hvad tilbudet indebærer, men hvis det er på alle varer, så er der sikkert nogen der kan finde et eller andet interessant :)

EDIT: Såfremt det gælder alle varer, så kan man tage alle 48 investigator-miniaturer fra Arkham Horror for 1280kr, for eksempel. Det er egentlig ikke det værste tilbud i verden, hvis man er til den slags.
Jesper_Norris
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 241
Joined: Tue May 01, 2012 1:36 pm
Location: Viborg

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Jesper_Norris »

Jake Helms wrote:reklamerer blandt andet med et køb 3 - betal for 2-tilbud
Tjaa, med deres priser er det jo nærmest "køb 2 - betal for 3"
Men det kan jo være, at de mener, at vi har for mange brætspil ;)
Senest spillet:
Image

BGG profil
Spil-samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Stony »

Jesper_Norris wrote:Tjaa, med deres priser er det jo nærmest "køb 2 - betal for 3"
Men det kan jo være, at de mener, at vi har for mange brætspil ;)
Det er vist ikke et helt rimeligt udsagn.

Hvis jeg tager et par hurtige stikprøver med de butikker der er mest sammenlignelige, må det blive en sammenligning op mod de konkurrenter der har en fysisk butik i København.

Jeg har bare plukket et par titler, som jeg har en stærk formodning om bliver solgt alle steder:

Et FFG spil:
A Game of Thrones (2nd. ed.)
Fanatic - 480,00
Fantask - 479,50
Faraos Cigarer - 479,00
Games - 549,00

FFG big box:
Twilight Imperium III
Fanatic - 650,00
Fantask - 719,50
Faraos Cigarer - 699,00
Games - 819,0

Et guldbrik spil:
Smallworld
Fanatic - 400,00
Fantask - 400,00
Faraos Cigarer - 399,00
Games - 429,00

En (ny-) klassiker:
Carcassonne
Fanatic - 200,00
Fantask - 200,00
Faraos Cigarer - 199,00
Games - 199,00

Tidens hotte titel:
Eclipse
Fanatic - 650,00
Fantask - Søgningen gav ikke noget resultat (udsolgt?)
Faraos Cigarer - 649,00
Games - 729,00

Sammenlignet med deres (mest) direkte konkurrenter, ser de ud til at være med over hele linien. Så kan man altid diskutere om ALLE disse er for dyre, hvilket er meget muligt hvis du sammenligner med udenlandske webshops el.lign. Men en del af forskellen ligger i den danske moms, generelt højere danske timelønninger, forholdsvis dyr husleje for forretning i København osv... De udgifter kan kun hentes ind et sted: På varens pris og/eller varens omsætning. Det synes jeg ikke man kan klandre butikken for. Det kan så være at netbutikkerne på sigt bliver disse butikkers død, men det er en helt anden debat.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Sir William »

Synes da også man skal støtte op om, at der kommer endnu en fysisk butik - og konkurrent til de andre - og så kigge forbi.

Det må jo være et signal om, at brætspil bliver mere og mere udbredt, så udbudet er der.

Kan ikke selv komme forbi den 10., da jeg nok skal holde fødselsdag men skal da forbi deres butik en dag for at vise min interesse for dem.

Og... med de priser som Stony har præsenteret, så er det da et rigtig godt tilbud.

Hvis man f.eks. er 3 der går om at købe Ecplise, så bliver enhedsprisen 433 kr., hvilket vel er en pæn pris i relation til også Internettet?
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Jake Helms »

Ja, fx Eclipse bliver et ret godt tilbud.

Jeg synes egentlig, at der er meget, som bliver billigere end andre steder, hvis man køber tre. Stykprisen på store udvidelser til Arkham Horror bliver fx 266kr - jeg kan ikke finde Dunwich Horror til den pris andre steder (men hvis nogen kan, så vil jeg da meget gerne høre det). 133kr for en af de små er der heller ikke mange steder der kan matche.

Ticket to Ride-spillene ryger ligeledes ned på 266kr. Battlestar Galactica til samme pris er heller ikke dårligt, så vidt jeg kan forstå.

Så er spørgsmålet bare, om jeg kan finde 3 spil til 400kr, som jeg vil have, og om jeg har 800kr at kaste efter brætspil :).
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Sir William »

Hvis det er den klassiske model med 3 for 2´s pris, så får du nok det billigste spil gratis.

Du behøver da ikke finde 800 kr., du finder bare nogle andre og så går I sammen om nogle specifikke spil. Deler prisen med 3.

Men selvfølgelig, hvis du har fundet 3 spil du vil have, så må du jo finde 800 kr. :mrgreen:
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Jake Helms »

Det er selvfølgelig korrekt :).

Nogen der er interesseret i at arrangere noget samkøb allerede nu? Jeg regner selv med at samle en af de store Arkham Horror-udvidelser op, som står til 400kr på deres hjemmeside - hvis der er to andre, der skal have noget i samme prisklasse, så er jeg mere end frisk på at splitte den samlede pris i tre.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by digter »

Jeg er interesseret i Tobago til 400,- så jeg er klar :). Jeg ved dog ikke om jeg har mulighed for at tage ind til butikken lørdag, så kan først hente det en af de efterfølgende dage.

Ellers er jeg også interesseret i fælleskøb af Cosmic Encounter hvis der er 2 andre der er interesseret i samme spil eller spil i samme prisklasse?
Image
Jesper_Norris
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 241
Joined: Tue May 01, 2012 1:36 pm
Location: Viborg

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Jesper_Norris »

Stony wrote:Det er vist ikke et helt rimeligt udsagn.

Hvis jeg tager et par hurtige stikprøver med de butikker der er mest sammenlignelige, må det blive en sammenligning op mod de konkurrenter der har en fysisk butik i København.
Det kan godt være jeg var lidt for hurtig med kommentaren. Giver jer helt ret i, at fysiske butikker er at foretrække. Desværre så må Gunzone jo nok siges at være det nærmeste for mig, med mindre jeg kan nøjes med Anders And Brætspillet eller Uno i den lokale Bog & Idé.

Eclipse er forståeligt nok en hot titel. Det er et godt spil. Og ang. pris sammenligningerne så koster det 497,- hos Gunzone ;) som jo også er en fysisk butik.
Men ja, de priser du angav Stony, må jo siges at være rimelig ordinære ift de sammenlignede priser..

Ville bare ønske, at der poppede en butik eller to op her ude på landet ;)
Senest spillet:
Image

BGG profil
Spil-samling
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Larsine »

Jesper_Norris wrote:Eclipse er forståeligt nok en hot titel. Det er et godt spil. Og ang. pris sammenligningerne så koster det 497,- hos Gunzone ;) som jo også er en fysisk butik.
Men ikke en fysisk butik der betaler Københavner husleje.
Ville bare ønske, at der poppede en butik eller to op her ude på landet ;)
Hvem ville ikke det :-)
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by digter »

Jeg bliver desværre nødt til at springe fra på det 400-kroners fælleskøb. Beklager
Image
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by krasch »

Var inde og besøge butikken i dag, og den var god nok. Køb 3 ting, betal for 2 (billigste vare gratis). Dog var det et temmelig begrænset udvalg af varer de havde i butikken, så det eneste jeg kom afsted med var en masse plastiklommer til kort. Det kan man vel aldrig have for meget af..
Men ellers hyggelig nok butik - som forhåbentlig udvider sortimentet.
Image
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Jake Helms »

Ja, jeg nåede også derind, og jeg synes også at det var ret uheldigt, at der var så få varer. Ville muligvis gerne have haft et Ticket to Ride, men de havde kun Nordic Countries (som de så også havde 4 af, tror jeg nok), og det virkede lidt overkill at kaste 800kr efter 3 Arkham Horror-udvidelser på en og samme gang. De små udvidelser til samme spil havde de ikke flere af, uheldigvis. Fin lille butik, men det er vist ikke lige umiddelbart at sted man behøver at komme igen - medmindre de selvfølgelig får en masse spændende ting på kalenderen.
Michael - Gunzone
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 101
Joined: Fri Jul 09, 2010 11:56 am

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Michael - Gunzone »

Larsine wrote:
Jesper_Norris wrote:Eclipse er forståeligt nok en hot titel. Det er et godt spil. Og ang. pris sammenligningerne så koster det 497,- hos Gunzone ;) som jo også er en fysisk butik.
Men ikke en fysisk butik der betaler Københavner husleje.
Ville bare ønske, at der poppede en butik eller to op her ude på landet ;)
Hvem ville ikke det :-)
Hvor meget er en københavner leje ?
For vi ligger ca. 30.000 kr om måneden i leje og en go 7000 kr i kvartalet i strøm, så det er måske ikke strøget priser, men vil da mene vi ligger fint på niveau med "Københavner priserne"..
Besøg Gunzone.dk og find de bedste priser herinde: http://www.Gunzone.dk

Handler du hos Gunzone.dk er du med til, at kæmpe for bedre priser og større udvalg i brætspil.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Fanatic København - køb 3, betal for 2

Post by Stony »

Det vil være rent gætværk at komme med et bud på hvad butikkerne i København hver især betaler, for det afhænger jo af størrelse såvel som beliggenhed. Og så kan der være udsving på hvor god/dårlig aftale man har fået forhandlet hjem.

Men en hurtig søgning på emnet, ledte mig frem til Nyboligs Erhvervs Markedsrapport. Og den kan da vise nogle generelle tendenser.

Jeg har sakset et par grafer ud af deres 2012 udgave af rapporten. Af dem kan man se, at prisforskellen for København versus Århus ligger i området omkring 4-500 kroner pr. kvm. om året. (Da jeg ikke er bekendt med nogen spilbutikker der ligger på havnefronterne, har jeg tilladt mig at se bort fra den dyreste københavner-kategori.)
Til de øvrige jyske byer er gabet naturligvis større.

Ud fra dine tal, må I have et Århus-lejemål af en vis størrelse...? Jeg gætter 360 kvm.?

Image
Sidst spillet:
Image
Post Reply