Gæt komponenterne

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Gæt komponenterne

Post by Robert »

Og jeg mangler fantasi. Måske. Der kunne sagtens være et spil et sted derude der hedder Haribo. Der er rigtig mange pudsige spilnavne ude i æteren.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Gæt komponenterne

Post by Stony »

Jeg kan ikke huske om man kan vælge lilla som spillerfarve i Carcassonne: Hunters and Gatherers, men 1'eren kunne godt være en meeple derfra.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Gæt komponenterne

Post by Larsine »

Stony wrote:Jeg kan ikke huske om man kan vælge lilla som spillerfarve i Carcassonne: Hunters and Gatherers, men 1'eren kunne godt være en meeple derfra.
Faconen passer, men standard farverne er gul, grøn, rød, blå og sort.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Gæt komponenterne

Post by Jens_Hoppe »

Måske Søren mente at nr. 12 var fra Haribo: Die große Gummibärchen-Jagd? :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gæt komponenterne

Post by Mik »

Stony wrote:Why so serious?
Præcis!
:roll:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gæt komponenterne

Post by Mik »

Larsine wrote:
Stony wrote:Jeg kan ikke huske om man kan vælge lilla som spillerfarve i Carcassonne: Hunters and Gatherers, men 1'eren kunne godt være en meeple derfra.
Faconen passer, men standard farverne er gul, grøn, rød, blå og sort.
Tja. Problemet med brikker er at de ofte benyttes i mange spil og at de fabrikeres i 11 forskellige farver - mindst.

Og samme spil kan indeholde forskellige komponenter i forskellige udgaver. I Rusland bruger man f.eks. meeples af plastik. Men den lilla farve er ukendt for mig.

Derimod er den grønne cylinder (nr. 7) absolut ikke ukendt for mig - men hver gang jeg søger efter billeder af spil som indeholder denne type, viser det sig hele tiden at de er *lidt* anderledes. Meget irriterende!
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Gæt komponenterne

Post by Jens_Hoppe »

Mik wrote:Derimod er den grønne cylinder (nr. 7) absolut ikke ukendt for mig - men hver gang jeg søger efter billeder af spil som indeholder denne type, viser det sig hele tiden at de er *lidt* anderledes. Meget irriterende!
Jeg har det på samme måde med pyramiden i nr. 11, som jeg gerne vil have til at være fra Mexica. Men på de billeder jeg har fundet af Mexica-pyramider er de en anelse anderledes, så vidt jeg kan se... Hrmph!
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Gæt komponenterne

Post by jondifool »

hmm vi må hellere få den 12 ud af verden inden der går for meget slik i det. 12 = polarity
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt komponenterne

Post by Frouvne »

Jamen, så er vi da godt på vej. Følgende er nu gættet:

3. Mississippi Queen
5. Taluva
6. K2
8. Confusion
9. Red November
11. Mexica
12. Polarity

Carcassonne-manden er ikke fra hverken et Carcassonne-spil eller en udvidelse til disse. Den stammer fra et meget nyt spil.

Fabriksbygningen i nr. 4 stammer ikke fra Imperial, hvilket nok også ville have været det første spil, jeg selv ville have kigget nærmere på.

Terningen med bogstaver er ikke fra en Scrabble-variant - men den er dog fra et temmelig populært terninge-bogstav-spil.
Carcassonne
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Gæt komponenterne

Post by Larsine »

Nr. 2 er fra Risk Express
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt komponenterne

Post by Frouvne »

Larsine wrote:Nr. 2 er fra Risk Express
Det er korrekt!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt komponenterne

Post by Frouvne »

Mik wrote:[...] Derimod er den grønne cylinder (nr. 7) absolut ikke ukendt for mig - men hver gang jeg søger efter billeder af spil som indeholder denne type, viser det sig hele tiden at de er *lidt* anderledes. Meget irriterende!
Nej, det er bestemt ikke ukendt for dig! Du holdt den ene brandtale efter den anden for det spil en overgang, så jeg til sidst blev overbevist om, at det måtte prøves.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt komponenterne

Post by Frouvne »

Stony wrote:Nr 4 er vist fra Imperial
Det er allerede slået fast, at brikken ikke er fra det spil. Men den er fra et andet spil, du formentlig stadig har stående på dine hylder. Vi erhvervede os det begge i Essen, men har aldrig fået det spillet... :(
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt komponenterne

Post by Frouvne »

Den opdaterede liste over gættede titler er:

2. Risk Express
3. Mississippi Queen
5. Taluva
6. K2
8. Confusion
9. Red November
11. Mexica
12. Polarity
frouvne, administrator

Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Gæt komponenterne

Post by Bugge »

Nr.7 kunne meget vel være fra 20th Century.

S
Post Reply