Tales of Maj'Eyal (ToME)

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Tales of Maj'Eyal (ToME)

Post by netsapiens »

puHA det spil har ædt nogen timer hos mig på det seneste.
Turn based, action roleplaying... roguelike.. something.. det er enormt udfordrende og combat og character growth er dyb og kompleks.

Kan hentes her
Hvis man vil have oldschool rpg look, så findes der en graphics mod her
Let's play på youtube hvis man vil se hvad det er inden man henter.

Husk at sætte sværhedsgrad til "roguelike", så man kun har et liv med permadeath :)
Man kan blive lvl 50 i spillet, min rekord efter tre dage er lvl 6, og kun en gang er jeg nået ud af den første dungeon.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Tales of Maj'Eyal (ToME)

Post by Robert »

Jeg har leget lidt med det - det ser rigtig godt ud.

Men jeg savner en god introduktion til de forskellige koncepter og grundlæggende virkemidler. Den video du refererer er en hjælp, men lidt lang. Jeg burde nok gå igennem tutorial igen. Det er f.eks. lidt svært at finde ud af om det ene våben er bedre end det andet.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Tales of Maj'Eyal (ToME)

Post by netsapiens »

Ja, man skal ikke forvente at blive holdt i hånden :)

Men man lærer som man spiller, og hvis man er utålmodig kan man google spoilers, walkthroughs og wiki's som man kommer frem.
Jeg kan nu godt lide at tage det roligt, og så bliver man så dejligt overrasket når man lærer noget nyt, eller frigør en ny klasse.

Jeg har nu overlevet til lvl 11, med en Shadowblade, og unlocked en summoner og en archmage. Der er potentielt mange timer i det her spil :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Tales of Maj'Eyal (ToME)

Post by Robert »

Mit første reelle bud, en Higher Beserker (adventurer, ikke roguelike) døde een gang for meget i Old Forest på Level 10.

Next to go - formentlig en Summoner.

Har du et brugernavn derude? Mit er RobO. Jeg har godt nok ikke rigtig checket hgvad man kan bruge det til.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Tales of Maj'Eyal (ToME)

Post by netsapiens »

mit navn er abuchris.. jeg ved heller ikke om det kan bruges til noget.
Og jeg ved heller ikke hvordan i alverden man overlever med en Archmage :) er du GAL jeg dør ofte på lvl 1.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Tales of Maj'Eyal (ToME)

Post by netsapiens »

Hov.. old forest, er det der man skal under vand? Jeg døde fordi jeg ikke kunne få luft.. ANER ikke hvordan man skal klare det, så jeg hører gerne et fif :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Tales of Maj'Eyal (ToME)

Post by Robert »

Nej, jeg døde ved tre piedestaler, som skulle aktiveres een af gangen. To af dem gav mig rigeligt at tygge på.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply