Gæt Ejeren

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Gæt Ejeren

Post by Boardgamer.dk »

Sidste clue. Hvis der er nogen der i eftermiddag ikke har gættet det, så afslører vi det i eftermiddag :)
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Gæt Ejeren

Post by Robert »

PM sendt, formentlig med korrekt postnummer.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gæt Ejeren

Post by Sir William »

Brugte min 3. mulighed og gættede rigtig i 3. forsøg. Det er jo det man siger, alle gode gange 3.

Blev jo snydt omkring det med Måløv.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Gæt Ejeren

Post by netsapiens »

Så er legen overstået og der var indtil flere der gættede på undertegnede.
Der var så nogen der gættede på at man kunne finde firmaet på cvr registeret, men en løsning er jo en løsning.

Det er enormt spændende at være igang med boardgamer.dk og jeg er stolt af at Tobias vil overlade sin baby til mig :)
Nu skal der købes ind til lageret, og mine egne tanker og ideer omkring produktdatabasen og siden skal realiseres.
Og så skal der åbnes, og gerne med noget godt til alle der kigger ind forbi... og helst så tæt på den 1. februar som muligt.

Jeg har foreløbig valgt at holde facebook gruppen aktiv, så hvis man følger med derinde, så er man sikker på at få nyhederne, men jeg skal også nok sørge for at informere herinde. Germangames forummet er trods alt stadig "hjemme" :)


/Claus Møller
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3949
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 129 times
Been thanked: 122 times

Re: Gæt Ejeren

Post by Andrea »

Wuhuu! Tillykke med købet! Godt valgt af jer begge ;)

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Gæt Ejeren

Post by Frouvne »

Det er en overraskende nyhed for mig, at du har lysten til at kaste dig over den store arbejdsopgave. Men absolut en positiv en af slagsen! Stort tillykke både til dig og alle os andre! Jeg er meget spændt på at se i hvilken retning, du vil føre Boardgamer. Håber at din idé om "sjov før regler" ikke trækker Boardgamer væk fra de nogle gange tørre men i mine øjne også elegante spil. Når det så er sagt, så har jeg faktisk været voldsomt under indflydelse af dit lille ordsprog de seneste år og selvom jeg ikke kan gå ind for det som et enten-eller standpunkt, som jeg er sikker på det heller ikke fra din side er ment som, syntes jeg, at det er en rigtig god målsætning at holde sig for øje, hvorfor man spiller. Og der tæller det at have det sjovt i et socialt fællesskab selvfølgelig meget højt. Så derfor endnu en gang: Et lige så stort tillykke til os som til dig! :D
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Gæt Ejeren

Post by netsapiens »

Tusind tak for lykønskningerne.
Jeg kan godt love at min personlige smag kommer ikke til at påvirke lageret og sortimentet på boardgamer.
Jeg er trods alt for meget forretningsmand til at bygge en butik hvor jeg selv er den bedste kunde :)

Det er sjovt at du nævner min sjov > regler signatur, fordi jeg mener den faktisk præcis så bogstaveligt som den er skrevet, men ikke som du lægger op til i din post Allan.

Jeg mener nemlig sagtens at man kan have sjov med spil med mange regler. Mage Knight er nok min klare favorit i øjeblikket, og der er trods alt tre regelbøger nu, hvis man tæller udvidelsen med.
Det er så rigtigt at de mægtig tørre og matematiske spil aldrig bliver mine favoritter, men nu har jeg da købt et worker placement spil (dungeon petz), så der er håb forude :)

Årsagen til at jeg oprindelig tog udtrykket med i min signatur er at jeg har oplevet nogen gange at nogen spillere vil holde sig til reglerne mens man spiller, på en sådan måde at det påvirker den samlede oplevelse af skæg og fællesskab som der bør være omkring et brætspil.
Selvfølgelig skal man have lov til at sige: "ups, det kan jeg jo ikke, det havde jeg sgu glemt, jeg tager lige mit træk tilbage".. eller "hov, jeg glemte at give dig tre victory points i sidste runde.. vil du bare have dem nu?"
Det er selvfølgelig ikke ok at snyde, eller lade være med at spille efter reglerne. Men hvis vi sidder hjemme hos mig og spiller, og man er i tvivl om noget, så vælger vi en fortolkning og så løber vi med den, indtil vi har fundet det rigtige svar på et senere tidspunkt.. om man SKAL eller MÅ placere to ressourcer, når der på kortet står "place three resources on separate units" og man kun HAR to enheder.. det er ikke så vigtigt, det vigtige er at vi spiller, og vi hygger.
Og hvis man halvvejs inde i spillet kommer i tanke om at man burde have fået point de sidste fire ture for ens katedral-annekser.. så trækker man på skuldrene og spiller videre uden de point.
Måske jeg skal lave min signatur om, så der istedet står: "Regler skal ALDRIG komme i vejen for sjov" Det ville faktisk nok være mere retvisende :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Gæt Ejeren

Post by Gunness »

Også tillykke herfra, Claus - jeg følger med på FB, men det er rart, at du også holder os ajour herinde. Held & lykke med butikken, og jeg ser frem til åbningen.

Jeg har altid fundet, at din signatur ramte plet, men det er en glimrende uddybning, du kommer med hér. De fleste af os spiller vel bræt for at blive underholdt og have en god, social oplevelse. Der er ingen grund til at lade unødig regelrytteri komme i vejen :)
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply