Jeg har faktisk netop i dag indset en anmodning om forhåndsbesked til forbrugerombudsmanden.
Jeg tror jeg har brug for dette, fordi en fast, månedlig aftale afføder nogen interessante problemer.
- Må man fakturere den primo måneden, men først sende ultimo?
Hvad når der udgives en større expansion og der ikke kommer en pack?
Hvis der går en kalendermåned uden en pack, er det så ok at fakturere, og efterfølgende kreditere?
Hvordan skal aftalen mellem kunde og forretning strikkes sammen?
Det er den slags ting der holder mig vågen om natten for tiden
Men jeg har en KLAR forventning om at jeg kommer til at lave nogen abonnementsmodeller med forudbetaling for eks. 6 pakker eller 12 pakker, á la det som Stunke linkede til.
Det bryder så vidt jeg kan se ikke mod markedsføringslovgivningen, så længe jeg kan finde en metode til at lave en aftaleindgåelse, knyttet til produktet. Det kan godt være det bliver en semi-manuel proces hvor man skal lave en aftaleindgåelse først, hvorefter jeg kan give de kunder der har accepteret den aftale, adgang til de specifikke produkter.
Men lige nu har jeg 120 varenumre på vej.. og dem som allerede ER oprettet i systemet skal tilpasses min nye produktdatamodel, og dem som ikke er oprettet, skal oprettes. Så jeg gemmer lige det med abonnementet til medio eller ultimo februar.
Jeg synes bare lige jeg ville holde jer opdateret.