Die Macher - forskelle mellem de tre versioner...

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Die Macher - forskelle mellem de tre versioner...

Post by Frouvne »

Er der nogen, der har gjort sig den umage, at kigge nærmere på forskellene imellem de tre versioner af Die Macher, der er udkommet? Jeg har læst en smule kritik af den nyeste version i sammenligning med den anden version... dog ikke nogen sønderlemmende kritik. Jeg har selv lige anskaffet mig et eksemplar af andenudgaven, men ved at den amerikanske tredjeudgave er på vej her til butikken... Så måske skal jeg vælge den i stedet?!

Komponenterne til tredjeudgaven så jeg i Essen og dem er der vist ikke noget at udsætte på. Øjensynligt er der et par regelændringer, der giver den nye version et minus i karakterbogen. Til gengæld skulle der medfølge forslag om en måde, man kan spille spillet lidt hurtigere på, hvilket absolut kunne være et plus. At den forrige version var på tysk, kan jeg godt vælge at se som et plus - de få ord der indgår kunne være med til at give stemning, når nu spillet handler om magt og politik i Tyskland.

Jeg vil meget gerne høre nogle kommentarer, hvis du ved noget. Det kan godt være, at Die Macher er et langt spil, men efter at have set Scott Nicholsons beskrivelse på Boardgames with Scott

http://www.boardgameswithscott.com/?p=40

er jeg ikke i tvivl om, at Die Macher er et spil, der spilles!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Er der nogen, der er blevet opdateret på forskellene mellem versionerne af Die Macher siden denne tråd blev startet? :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply