Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Her anbefales og diskuteres kort- og brætspil på iOS. Endvidere gives tips om nedsatte titler m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Post by Frouvne »

Jeg har en dårlig vane med hurtigt at downloade stort set alt hvad der minder om brætspil af en nogenlunde kvalitet. Af samme grund er det langt fra dem alle, der bliver spillet lige meget. Nogle er også så tunge at komme i gang med, at jeg aldrig rigtig får gang i dem. Det spil jeg har spillet mest på min iPad er uden tvivl Ascension: Chronicle of the Godslayer. Jeg finder at spillet er virkelig fint implementeret; det er intuitivt og runderne forløber lynhurtigt, når man er kommet ind i spillets rytme. Samtidig er det relativt let tilgængeligt i dets sværhedsgrad og kombinationen af disse ting gør, at spillet egner sig fortræffeligt til at blive spillet imens jeg sidder i offentlige transportmidler, hvor de fleste af mine spil Ascension: Chronicle of the Godslayer derfor er blevet spillet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Post by Myde »

Jeg tror jeg har spillet mere carcassonne på min iphone end mit rigtige spil :P
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Post by Stony »

Carcassonne er ubestridt den titel jeg har spillet mest på min mobiltelefon.

På andenpladsen - langt langt bagefter - må det være Ticket to Ride.

På min iPad er der vist ikke nogen soleklar vinder.
Sidst spillet:
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Post by glorn »

ascension, penny arcade, nightfall og le havre er alle spil jeg har spillet meget.

men jeg spiller mest mod AI'en da jeg ikke gider vente når jeg først går i gang (med undtagelse af nogle spil mod Brichs, den røver)
David.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Post by Helle »

Dominion, Timeline og Eldersign!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Post by Frouvne »

glorn wrote:ascension, penny arcade, nightfall og le havre er alle spil jeg har spillet meget.

men jeg spiller mest mod AI'en da jeg ikke gider vente når jeg først går i gang (med undtagelse af nogle spil mod Brichs, den røver)
Jeg har udelukkende spillet mod AI'en, da det jeg primært har søgt, har været den komprimerede spiloplevelse, som mediet er så godt til.
Helle wrote:Dominion, Timeline og Eldersign!
Timeline og Elder Sign har jeg også spillet en del gange. Den nærmeste konkurrent til det mest spillede spil på iPad for mig er dog nok Neuroshima Hex, som der er en fantastisk implementering af.
frouvne, administrator

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Post by glorn »

hvorfor jeg spiller på min iphone er lidt blandet. kan godt lide de strategiske overvejelser der er i brætspil, nærmere bestemt de overvejelser der er i et tur-baseret spil. Men der er hverken den sociale kontekst eller meta-spillet hvor man spiller mod andre spillere man kan læse over brættet (og prøve at fuppe).

jeg glemte lige neuroshima hex puzzle. 100 puzzles: første 20 lærer en spillet. de næste 30 lærer en de mere avancerede regler. og de sidste starter som små hovedbrud og slutter med puzzles, som man kan bruge en nat på at tænke over.
David.
User avatar
Lasborg
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:26 am
Location: Amager

Re: Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Post by Lasborg »

Min kæreste og jeg spiller rigtigt meget ticket to ride mod hinanden. Sjovt nok ofte når vi venter på toget eller sidder i toget.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Post by Foppwin »

Har klart brugt for mange penge på "brætspil" til IOS og er blevet skuffet mange gange. Når den sociale del er væk ender det mange gange op med at blive et halv dårligt computerspil.

Bedste spil på Ios for mig er: Kingdom rush
Bedste brætspil: Nightfall
andre gode spil: Dungeon raider, ascension, Le havre, San Juan
Danny

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvilket spil har du spillet flest gange på iOS?

Post by Brichs »

Jeg spiller rigtig meget brætspil på iOS; jeg er selv glad for hele "jeg kan tage et move nu, og komme mit spil i lommen" aspektet af det hele; selvom det ikke er alle jeg kender, der gider det ;)

Mine mest spillede spil er Ascension og Carcassonne, uden tvivl.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply