Android?

Her anbefales og diskuteres kort- og brætspil på iOS. Endvidere gives tips om nedsatte titler m.m.
Post Reply
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 331
Joined: Mon Oct 16, 2006 3:47 pm
Location: Vejle

Android?

Post by Varming »

Hvad med Android, intet sted vi kan skrive om det?
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Android?

Post by Michael_Olsen »

Varming wrote:Hvad med Android, intet sted vi kan skrive om det?
Jeg kan ihvertfald varmt anbefale Elder Signs: Omens , hvis man er til den slags. Det er virkelig tæt på originalen.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Android?

Post by Sir William »

Vi kaprer da bare deres forum, så kan de lære det de der Apple snobber :P

Kan klart anbefale Condado, som faktisk er San Juan. De samme kort, samme regler og samme udvidelser, og så er det gratis. Du spiller mod computeren og synes selv, at den giver tilpas med modstand. Kan jo også bare være, at jeg er elendig til det spil.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Android?

Post by Larsine »

Condado kan også spilles mod andres spillere i en pass-and-play version, og du kan frit vælge mellem 8 forskellige AIs (2 beginner, 3 average og 3 experts), og kombinere mennesker og AIs som du har lyst. Hver AI har sin spillestil, men svære at slå er de nu ikke. Min statistik siger at jeg har vundet 71.71% af alle mine spil, med et gennemsnit på 38.07 point per spil. (maks 108 point).
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Android?

Post by Frouvne »

Varming wrote:Hvad med Android, intet sted vi kan skrive om det?
Jeg tror ikke rigtigt, at der er basis for at lave en tilsvarende undermenu for Android og her tænker jeg primært på de manglende titler. Det kan jo være, at jeg tager fejl og i givet fald må I jo rette mig! Det er om ikke andet altid en mulighed at skrive i det underforum, der har titlen: Computerspil, rollespil, figurspil og andre ikke-brætspil.
frouvne, administrator

Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Android?

Post by Michael_Olsen »

Frouvne wrote:
Varming wrote:Hvad med Android, intet sted vi kan skrive om det?
Jeg tror ikke rigtigt, at der er basis for at lave en tilsvarende undermenu for Android og her tænker jeg primært på de manglende titler. Det kan jo være, at jeg tager fejl og i givet fald må I jo rette mig! Det er om ikke andet altid en mulighed at skrive i det underforum, der har titlen: Computerspil, rollespil, figurspil og andre ikke-brætspil.
Fair enough, men er der en grund til at begrænse iOS forumet til, tja, iOS? Nå ja, man skulle nok give det et nyt navn så, men jeg tænker at man vel lige så godt kan inkludere Android og hvad der ellers måtte være?

Det er så kedeligt med den slags monopol, og vi kan vel hjælpe til med at ophæve det? : - )
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Android?

Post by digter »

Jeg har før forslået "brætspil på mobile enheder". Et andet forslag kunne være "Brætspil på smartphone og tablet"
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Android?

Post by Jens_Hoppe »

Hvis der faktisk er noget at skrive om, kan I jo bare crashe iOS forummet, indtil Allan ser lyset! :)
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Android?

Post by Frouvne »

Skobbolop wrote:Jeg har før forslået "brætspil på mobile enheder". Et andet forslag kunne være "Brætspil på smartphone og tablet"
Det er også en udmærket ide, men så skal man i titlen til hvert indlæg skrive hvilken enhed indlægget er rettet imod. Det er grunden til mit valg kombineret med min fornemmelse af at der er langt færre titler til Android. Monopol-diskussionen kan vi slet ikke blive uenige om. Men vis endelig at jeg tager fejl ved at skrive om spillene til Android. Det skulle kun glæde mig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tyfo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 121
Joined: Mon Nov 19, 2012 7:32 pm
Location: Aarhus

Re: Android?

Post by Tyfo »

Frouvne wrote:
Skobbolop wrote:Jeg har før forslået "brætspil på mobile enheder". Et andet forslag kunne være "Brætspil på smartphone og tablet"
Det er også en udmærket ide, men så skal man i titlen til hvert indlæg skrive hvilken enhed indlægget er rettet imod. Det er grunden til mit valg kombineret med min fornemmelse af at der er langt færre titler til Android. Monopol-diskussionen kan vi slet ikke blive uenige om. Men vis endelig at jeg tager fejl ved at skrive om spillene til Android. Det skulle kun glæde mig.
Det ér korrekt at der ikke er særligt mange titler til Android, men forhåbentligt begynder markedet at tage fart nu her. Det to uger gamle Google Play Services lukkede i hvert fald op for at der endelig kan komme Google-støttet asynchronous multiplayer op at køre, hvilket nærmest er påkrævet når man snakker digitale brætspil.

Tjek eventuelt min egen geekliste om kommende brætspil ud. Der sker ikke meget, men det er bedre end ingenting:

http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... to-android

Desuden er der også rygter om Kingdom Builder, Battle Line (andet end den miserable version der er på Play Store lige nu)
Image
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 331
Joined: Mon Oct 16, 2006 3:47 pm
Location: Vejle

Re: Android?

Post by Varming »

Jeg synes personligt det er ærgeligt, at vi ikke har et sted, hvor vi med Android kan skrive også - dels fordi der kommer til at ske rigtig meget på den platform og dels fordi det ville være en ting som kunne lokke mig ind på GermanGames og deltage. Lige pt. kommer jeg her kun pga. køb/salg, for at være helt ærlig. Resten af mine brætspil diskussions-behov bliver stillet på Facebook, hvor der er flere grupper der dækker os uden for Sjælland/Kbh.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Android?

Post by Frouvne »

Jeg har nu oprettet et underforum med titlen: Brætspil på Android. God fornøjelse!
frouvne, administrator

Image
Post Reply