Warhammer Quest ios

Her anbefales og diskuteres kort- og brætspil på iOS. Endvidere gives tips om nedsatte titler m.m.
Post Reply
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Warhammer Quest ios

Post by Foppwin »

Er der nogle der har prøvet dette spil og kan det anbefales?
Danny

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Warhammer Quest ios

Post by glorn »

så har jeg købt og prøvet det lidt til iphone.

1. det er et singleplayer spil.
2. det er et dungeoncrawler spil (hvis i ikke vidste det)

slut på den objektive anmeldelse :-P
spillet er meget flot lavet, men lider ganske svagt under små knapper og store fingre-syndromet. altså hvor man skal ramme noget meget præcist f.eks 2x2milimeter. De holder sig til warhammer universet, hvilket gør spillet værd at spille for historien alene i min bog. Det virker som det er 100% bygget over bræspillets mekanismer, men de skjuler næsten alle informationer og terningslag. så det føles ikke som et brætspil, men bare som en turbaseret dungeoncrawl. Dog har de bibeholdt rejsen frem og tilbage til byerne mellem eventyrerne og man kommer også ud for events når man sidder og trykker rundt i byerne.

havde det ikke været warhammer så havde jeg nok givet det 8 efter den gamle karakter-skala, men det sniger sig op på et 9-tal for mig.
David.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Warhammer Quest ios

Post by Frouvne »

Jeg har aldrig spillet brætspillet og har kun overfladisk nået at spille det på iPad. Det virker super-professionelt fremstillet og det skal nok få noget spilletid. Det pisser mig dog voldsomt af, når man forsøger at påtvinge mig at modtage push-beskeder, hvilket de gør ved kun at lade dig muligheden for at svare ja tak og du ellers ikke umiddelbart kan komme videre. Det er lige lovlig kommercielt ... og enormt frækt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Warhammer Quest ios

Post by Hammeren »

Frouvne wrote:Jeg har aldrig spillet brætspillet og har kun overfladisk nået at spille det på iPad. Det virker super-professionelt fremstillet og det skal nok få noget spilletid. Det pisser mig dog voldsomt af, når man forsøger at påtvinge mig at modtage push-beskeder, hvilket de gør ved kun at lade dig muligheden for at svare ja tak og du ellers ikke umiddelbart kan komme videre. Det er lige lovlig kommercielt ... og enormt frækt.

Jeg fik da mulighed for at sige nejtak lige bagefter den besked du snakker om, måske en indstilling på iPad ?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Warhammer Quest ios

Post by Stony »

Frouvne wrote:Jeg har aldrig spillet brætspillet og har kun overfladisk nået at spille det på iPad. Det virker super-professionelt fremstillet og det skal nok få noget spilletid. Det pisser mig dog voldsomt af, når man forsøger at påtvinge mig at modtage push-beskeder, hvilket de gør ved kun at lade dig muligheden for at svare ja tak og du ellers ikke umiddelbart kan komme videre. Det er lige lovlig kommercielt ... og enormt frækt.
Jeg er ret overbevist om at du efterfølgende kan gå ind i settings, og slå det fra igen for det enkelte spil.

Push beskeder behøver nu ikke være kommercielt materiale. Det kan også være noget så enkelt som "Det er din tur" i et multiplayer-spil.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Warhammer Quest ios

Post by Frouvne »

Stony wrote:
Frouvne wrote:Jeg har aldrig spillet brætspillet og har kun overfladisk nået at spille det på iPad. Det virker super-professionelt fremstillet og det skal nok få noget spilletid. Det pisser mig dog voldsomt af, når man forsøger at påtvinge mig at modtage push-beskeder, hvilket de gør ved kun at lade dig muligheden for at svare ja tak og du ellers ikke umiddelbart kan komme videre. Det er lige lovlig kommercielt ... og enormt frækt.
Jeg er ret overbevist om at du efterfølgende kan gå ind i settings, og slå det fra igen for det enkelte spil.

Push beskeder behøver nu ikke være kommercielt materiale. Det kan også være noget så enkelt som "Det er din tur" i et multiplayer-spil.

Fair nok. Kommercielt er det ikke nødvendigvis, selvom jeg husker det som om det var udvidelser de bad om lov til at sende besked om. Men det er super-irriterende med push-beskeder. Og det er super-irriterende, at de prøver at påtvinge mig dem. Jeg afbrød start-up processen, da jeg kun kunne vælge "ja". Det er muligt at jeg efterfølgende, som Hammeren skriver, ville have fået det standard vindue op, hvor jeg kan til eller fra-vælge dem. Da jeg senere havde lukket programmet fuldkommen ned og startede det op igen kom jeg direkte til et sådant i stedet for det, der var en del af applikationen. Jeg tror også, at du har fuldkommen ret i, at man efterfølgende vil kunne slå den slags beskeder fra, Stony, men det irriterer mig grænseløst, når man formynderisk tager valget fra mig og jeg så efterfølgende selv skal finde ud af hvordan jeg gør tingene mere hensigtsmæssige for mig selv.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Warhammer Quest ios

Post by digter »

Frouvne wrote: når man formynderisk tager valget fra mig.
sjovt, jeg troede ellers det var derfor man valgte et Apple-produkt :lol:
Image
Post Reply