Hvad ønsker du dig i julegave?????

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Hvad ønsker du dig i julegave?????

Post by Helle »

Nu har jeg flere gange læst lister på bgg om, hvad "man" har fået i julegave.... hvilket jeg lige kom i tanke om, men tænkte jeg, hvorfor ikke lave en liste med, hvad man har sat på ønskelisten... det er klart, der altid er mere, man gerne vil have, meeeen.... :D

Egentlig vil jeg helst overraskes med et "klogt" spil, hvor der er en eller anden gåde eller lignende, som skal klares - helst noget deduktion eller lidt i retning af Zendo uden at være det ... :D

Jeg har fået Blue Moon City anbefalet og kunne egentlig godt tænke mig at prøve kræfter med dette. Og måske kunne et par udvidelser til vores Blue Moon kortspil, også være interessant - jeg ved bare ikke helt hvilke endnu.

Desuden har jeg fornylig set et spil, som hed Tsuro, men som jeg ikke kender ret meget til, som måske kunne være noget. Ihvert fald et, som jeg lige skal se lidt mere om... så måske.

Derudover, så fandt jeg Packeis am Pol ret interessant, men om det holder i længden ved jeg ikke rigtigt... Der med menes, om det kommer på bordet ofte nok til, at jeg egentlig vil have det - når det er så let at spille på nettet... Men det var ret fint at spille.

Medici vs. Strozzi kunne også være et ønske, men skal vist lige vide lidt mere om det først.

Derudover skulle der snart komme et børnespil, som Allan havde set i Essen - "kodebryder" frit oversat, som måske kunne være et spil, jeg kunne ønske mig til brug med Severin (hvis det var noget for ham - altså).

Et andet børnespil jeg også kunne ønske mig var enten Akaba eller Der schwarzer Pirat ... to blæsebælgsspil, som vist skulle være rigtigt udmærkede ... Men noget tyder på, at Severin er vokset fra de fleste børnespil før tid, så måske er det mest os andre, der af en eller anden grund finder børnespillene så interessante .... :roll: :? :wink:

Men derudover, så har jeg ikke lige noget, som jeg ved, at jeg mangler :D

Hvad mener du, at du mangler så alvorligt, at det skal på en ønskeliste???? Eller hvad overvejer du, om du måske mangler????
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 719 times
Been thanked: 841 times

Post by Gunness »

Ja, jeg er håbløst bagud på brætspilsområdet, og har ikke en brøkdel af de spil, som alle lader til at ligge inde med :) Så jeg ønsker mig Britannia. Jeg ville egentlig også ønske mig Twilight Struggle, men jeg ved ikke, hvornår der kommer et nyt oplag til salg?
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Gunness wrote:Jeg ville egentlig også ønske mig Twilight Struggle, men jeg ved ikke, hvornår der kommer et nyt oplag til salg?
Jeg mener der er et genoptryk undervejs.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Post by Andrea »

... he... den liste er jo megalang ;)

Men jeg har faktisk ikke brætspil på min ønskeseddel i år. Jeg ved godt, hvad jeg får af kæresten (og det er ikke brætspil), og han er umiddelbart mit bedste bud hvad angår brætspilsgivere i min omgangskreds. Mine forældre kunne måske lokkes, men de bor ikke i nærheden af en civiliseret spilbutik, og bestille over nettet kunne de ikke drømme om! Jeg har også tre veninder, der muligvis kunne finde på det, men jeg tror ikke, de slår sig sammen til julegavegiveriet i år.

Men! Hvis jeg skulle ønske mig noget, så ville det nok være:
Dungeon Twister (mangler flere ordentlige 2-personers spil)
War of the Ring (must have!)
Once Upon af Time - Dark Tales Expansion (som jeg ærlig talt tvivler på, jeg for alvor får spillet, men konceptet er fedt...)
Munchkin 2 - Unnatural Axe (nu trænger grundspillet til at blive piftet lidt op)
Mall of Horror (alene layoutet... mmmm....)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Ja, det er vel ved at være på tide at gøre sig overvejelser i den retning. Min ønskeseddel kunne f.eks. komme til at indeholde: Tempus, Reef Encounter, Blue Moon City og Factory Fun. Hvis de når at blive tilgængelige kunne Khronos og Leonardo da Vinci også være oplagte kandidater.
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Ingenting. Jeg køber selv de spil jeg vil have. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Det lyder meget fornuftigt Jens... :idea: (lyst hoved! - hvis tanken skulle kræve oversættelse)

Det kræver to andre ting: penge til at købe spil for, hvis man har mange ting man gerne vil have + andre ting at skrive på ønskesedlen (hvis man ikke har opfindsomme hoveder i sin nærhed :D )
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Hhmm.. tror egentlig en Xbox360 topper min ønskeliste, da spillet "Gears of War" skulle være vildt flot.

Brædtspilmæssigt er det nok primært: "Twilight Struggle" og "War of the Ring" der topper listen.

Måske jeg når at få mine nye katana inden jul (har to på vej fra en smedie i Kina), det er ihvertfald også et ønske... :)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Varming wrote:Måske jeg når at få mine nye katana inden jul (har to på vej fra en smedie i Kina), det er ihvertfald også et ønske... :)
Hej Varming .... nu er jeg jo et nysgerrigt væsen - vil du ikke udvide min horisont? Hvad er katana?

Helle
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Tsk tsk tsk.... Rigtig nørd er du da ikke. Endnu i hvert fald.

Er man i tvivl, så googler man:
http://images.google.dk/images?hl=da&q= ... i+billeder
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Hej Stony

Nej, det er ikke mig, der er nørden her i familien ...

Ja, det kunne man gøre, og det ville jeg egentlig ofte også gøre, men faktisk så tænkte jeg, at der var andre, der heller ikke vidste det... (men det er måske forkert) og så tænkte jeg på det oplysende element ....

Men nu skal jeg nok lade være at spørge mere ... det dukker nemlig altid bare nye spørgsmål op...

God søndag :D

Helle
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Jeg har forbud mod at skrive våben på min ønskeseddel - øv!
Ikke en gang en kompressor til min sømpistol kan det blive til... :(
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Andrea: Jeg håber det bliver jul for dig alligevel... :D

.. og ja - katana er dét, der mere populært bliver kaldet samurai sværd. Jeg har allerede ét og har to mere på vej (starten på en lille samling) og det er ikke dem man kan købe i souvenirbutikker sydpå, men skarpslebne våben - som jeg selvfølgelig har tilladelse til at have hængende.

Brædtspil og samurai sværd - jeg må have en høj geek rating :D
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Stony wrote:Tsk tsk tsk.... Rigtig nørd er du da ikke. Endnu i hvert fald.

Er man i tvivl, så googler man:
http://images.google.dk/images?hl=da&q= ... i+billeder
Jo, men det kan nogen gange være svært at vurdere, hvad man så får med, hvis man bestiller varen...

Image
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Varming wrote:Andrea: Jeg håber det bliver jul for dig alligevel... :D
Jeg begynder at have min tvivl, jo mere jeg tænker over det! :D
Post Reply