Næste generation af tablet-brætspil

Her anbefales og diskuteres kort- og brætspil på iOS. Endvidere gives tips om nedsatte titler m.m.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Næste generation af tablet-brætspil

Post by Stony »

Nu er det lige før jeg kan finde på at investere i en velvoksen Window tablet...

http://youtu.be/X7jJD-G3KW4
Sidst spillet:
Image
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Næste generation af tablet-brætspil

Post by Fod »

Ja, i dén størrelse kunne jeg godt finde på at lege med.
Jeg tror nu bare at det er en stor touchscreen, sat til en pc. Men resultatet er vel det samme. 8)
- Nick
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Næste generation af tablet-brætspil

Post by Mik »

Japanerne havde for nogle år siden flere udgaver af elektroniske spilleborde, hvortil man kunne programmere diverse brætspil, som interagerede med spillernes klodser.

Fejlen ved disse (efter min mening) var, at selv om man kunne lave flot grafik på skærmen og også lave hologramlignende figurer i klodserne, så ville jeg stadig savne at håndtere rigtige penge, mænd, biler, kort osv.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Næste generation af tablet-brætspil

Post by Stony »

Mik wrote:Fejlen ved disse (efter min mening) var, at selv om man kunne lave flot grafik på skærmen og også lave hologramlignende figurer i klodserne, så ville jeg stadig savne at håndtere rigtige penge, mænd, biler, kort osv.
Til en vis grænse.... Jeg vil omvendt kunne sætte STOR pris på, eksempelvis at spille Terra Mystica på denne måde. Det er et tryk på en knap, og så er ALT sat op. Du kommer ikke til at spille nogle regler forkert, eller glemme en eller anden lille særregel. Og når du - mindre end en time senere - er færdig med dit 2-3 spiller spil, så trykker du på en knap, og så er du klar til en tur til.

Især opsætning og nedpakning vil for nogle spils vedkommende kunne vinde voldsomt ved en konvertering. Det vil så ganske rigtigt ske på bekostning af andre ting, og det vil altid være et spørgsmål om smag og behag. Men jeg kan (stadig) se et stort potentiale. Men nu er jeg også gadget-freak.
Sidst spillet:
Image
Post Reply