Søger et simpelt og gratis strategispil

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Søger et simpelt og gratis strategispil

Post by Mikkel »

Måske umuligt at finde det gratis - men spørger man ikke, så får man ikke noget svar! :)

Jeg kan huske for år tilbage da jeg spillede Age Of Empires og det var da alt for fedt et spil og det var især sjovt at spille over LAN.

Findes der en version som minder om AoE og kan downloades og spilles over LAN? Det kunne være sjovt at sætte et spil op herhjemme som man kunne spille imod sine drenge.

Eller er der måske et helt 3. spil (andre genre er også velkomne!) som der også kan anbefales (Drengene er 7 og 8).

På forhånd tak
Image
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Søger et simpelt og gratis strategispil

Post by Nissi »

Mikkel wrote:Måske umuligt at finde det gratis - men spørger man ikke, så får man ikke noget svar! :)

Jeg kan huske for år tilbage da jeg spillede Age Of Empires og det var da alt for fedt et spil og det var især sjovt at spille over LAN.

Findes der en version som minder om AoE og kan downloades og spilles over LAN? Det kunne være sjovt at sætte et spil op herhjemme som man kunne spille imod sine drenge.

Eller er der måske et helt 3. spil (andre genre er også velkomne!) som der også kan anbefales (Drengene er 7 og 8).

På forhånd tak
Hmm. Det bliver nok svært at finde et gratis spil, som der også har en vis kvalitet. Ved i hvert fald ikke lige hvad det skulle være.
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Søger et simpelt og gratis strategispil

Post by BACON! »

Det er desværre ikke lige gratis RTS spil som der findes flest af. Hvis det skal være i stil med Age of Empires, så er mit bedste forslag nok at købe Empire Earth på gog.com ($6). Ellers er Netstorm et ældre spil som er blevet gratis, og som endda kan køre på de fleste nyere versioner af windows. Det er så godt nok ikke et helt "almindeligt" RTS, men jeg synes det er ret godt.
Et bud på et turbaseret strategi spil vil nok være Battle for Wesnoth, som efterhånden er ret strømlinet og også til at holde ud at kigge på.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
AngryObi
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 55
Joined: Sun Jan 20, 2013 1:47 pm
Location: København

Re: Søger et simpelt og gratis strategispil

Post by AngryObi »

Warcraft III er ofte tilbud i diverse butikker. Hvis i kører LAN skal i kun bruge en key. Man kan også spille flere på eurobattlenet uden ekstra keys. Spillet koster en 50'er og det samme med dets udvidelse Frozen Throne.
Post Reply