Shopusa er det noget der kan betale sig?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 156
Joined: Sat Mar 07, 2009 3:41 pm

Shopusa er det noget der kan betale sig?

Post by denmyos »

Jeg sidder og kigger lidt på shopUSA, men er det noget der kan betale sig.
Fungere det?
Ud fra deres pris beregner ser det ud til at man skal bestille meget stor hjem for at få en fordel at deres koncept.

Er der nogle der har nogle erfaringer med dem.?
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Shopusa er det noget der kan betale sig?

Post by Michael_Olsen »

Jeg har brugt det et par gange, og jeg er en rimelig glad kunde. Det er korrekt observeret at det ikke kan betale sig at købe (relativt) billige ting. Det virker som om der er et startgebyr på omkring 150,-.

Det kan faktisk, hvis det drejer sig om nye spil, bedre betale sig at spørge Claus (www.boardgamer.dk) virker det som om (jeg har ikke noget med boardgamer.dk at gøre, jeg siger det bare).

Der kan være lidt fiflen med fakturaer, men som regel lader ShopUSA sig overbevise. Hvis det er fra Amazon, ebay eller lignende er der stort set aldrig problemer.

Det er lidt langsomt, regn med 2-3 uger fra det bliver sendt.

Er der andet du vil vide, så spørg bare : - )
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Shopusa er det noget der kan betale sig?

Post by Larsine »

Jeg har brugt ShopUSA et par gange, primært til ting man ikke kan købe herhjemme, så som Limited Editions som kun sælges fra producentens side.

Det har I alle tilfælde været billigere end at få det fortoldet af PostDK.

Normal kan du beregne din pris hos shopUSA allerede inden du køber den, men det ser ud til at deres prisregner ikke virker I øjeblikket :-(
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Shopusa er det noget der kan betale sig?

Post by netsapiens »

Jeg har selv med stor succes brugt bundlebox, som har den fordel over shopusa at de faktisk også gerne vil lægge pengene i en online butik for dig. I visse tilfælde vil en amerikansk butik nemlig heller ikke acceptere et dansk visa/kreditkort og så er bundlebox fede at have i baghånden.
Jeg har så aldrig brugt bundlebox til brætspil specifikt, men kun til ting som jeg simpelthen ikke kunne få herhjemme.
Og som Michael siger, så køber jeg en del brætspil fra USA via butikken, så hvis du leder efter noget bestemt, så sig til. Mine priser plejer at ende ca 30% over US retail priser, hvilket jo er ok med 25% moms i regnestykket :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply