Vinci - engelske regler

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Vinci - engelske regler

Post by Gunness »

Jeg har netop investeret i et af de tyske eksemplarer af Vinci, som GG sælger, og vil derfor gerne have fat i nogle engelske regler.

Men hvilke engelske regler er de nyeste? Der er nogle 2nd Edition regler på BGG, der er nogle regler på sitet med online-udgaven af spillet (http://zocktempel.dyndns.org/vinci/) og der er en temmelig lang errata-liste på BGG, som jeg ikke kan gennemskue om er til første eller anden udgave af spillet.
Kan nogen hjælpe? Tak!

Mvh
Jacob
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Gunness

Jeg har stadig ikke fundet svaret - og ved faktisk heller ikke helt, hvor jeg skal finde det.... alternativt kan man gennemgå rettelserne meeeen ... Jeg vil forsøge at finde et svar, men rigtigt godt at du spørger her - måske nogle har svaret og så er der jo ingen grund til at lede videre :D

Helle
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Helle wrote:Måske nogle har svaret og så er der jo ingen grund til at lede videre :D
Hehe, ganske korrekt. Nu har jeg jo plaget både dig og din mand ;) Jeg venter spændt.

Mvh
Jacob
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg købte Vinci fra GG for et lille års tid siden og derefter udprintede jeg 2nd edition rules fra BGG.

Jeg er ret sikker på at de regler der ligger der, er de korrekte regler. Jeg har i hvert fald ikke oplevet nogle regel-uoverensstemmigheder, når jeg har læst på BGG.

Reglerne på online-vinci er en smule modificerede så de passer til online-spil, så dem skal du ikke starte ud med..

Hvis du ellers har nogle spørgsmål til regler, så skriv endelig. Så skal jeg svare så godt jeg kan :D

Fremragende spil i øvrigt 8)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Kanzler wrote:Hvis du ellers har nogle spørgsmål til regler, så skriv endelig. Så skal jeg svare så godt jeg kan :D
Det er meget fornemt :D
Og tak for opklaringen - så slipper jeg for at sidde og krydschecke erratalister med 2 regelsæt. Wuhu!

- Jacob
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Kan man pt. få Vinci i engelsk version, eller er den 'out of print'?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg er ikke for nylig stødt på den - men har heller ikke ledt voldsomt, da den er så billig den tyske udgave... Under alle omstændigheder findes der et par rigtig gode hjælpeark på Boardgamegeek. Men i forhold til dit spørgsmål bliver jeg dig svar skyldig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Jeg er ikke for nylig stødt på den - men har heller ikke ledt voldsomt, da den er så billig den tyske udgave... Under alle omstændigheder findes der et par rigtig gode hjælpeark på Boardgamegeek. Men i forhold til dit spørgsmål bliver jeg dig svar skyldig.
Ok. Jeg er nemlig kun stødt på den tyske udgave og mente at have læst på BGG, at den engelske udgave ikke længere kan købes. Men så må det jo være den tyske, jeg skriver på ønskesedlen :)
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Spillet er vel egentlig også sprog-uafhængigt. Man skal bare have skaffet sig de engelske regler og så de hjælpeark, som Allan omtaler :D
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Kanzler wrote:Spillet er vel egentlig også sprog-uafhængigt. Man skal bare have skaffet sig de engelske regler og så de hjælpeark, som Allan omtaler :D
Jeps!
Det var noget andet, hvis der var 200+ actionkort med tysk tekst på... så ville jeg nok ikke være interesseret! :)

Men det er et cool lille spil, jeg har besluttet mig for at introducere til et par venner.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony har den engelske udgave på udsalg til 150,-
Post Reply