Købes: ASL (Lukket)
-
- 250+ indlæg
Købes: ASL (Lukket)
Jeg tænker om det er på tide jeg får kastet mig over dette bæst, som jeg har hørt om siden 80'erne.
Men... det ser nu lidt dyrt ud, er svært at opdrive, og så videre, og så videre.
Er jeg mon så heldig at der er én som ligger inde med det, og gerne vil af med det, til en fornuftig penge? Helst 2nd edition, men 1st er ok.
Så vidt jeg kan gennemskue skal jeg mindst have grundreglerne og Beyond Valor (da jeg regner med at spille Solitaire ASL), og eventuelt Yanks.
Men... det ser nu lidt dyrt ud, er svært at opdrive, og så videre, og så videre.
Er jeg mon så heldig at der er én som ligger inde med det, og gerne vil af med det, til en fornuftig penge? Helst 2nd edition, men 1st er ok.
Så vidt jeg kan gennemskue skal jeg mindst have grundreglerne og Beyond Valor (da jeg regner med at spille Solitaire ASL), og eventuelt Yanks.
Last edited by Michael_Olsen on Sun Jan 19, 2014 2:37 pm, edited 1 time in total.
-
- 25+ indlæg
- Has thanked: 2 times
Re: Købes: ASL
Har du overvejet ASL Starter Kit?
Starter Kit #1 er ikke til at få, men Starter Kit #3 Tanks (som indeholder de nyeste regler og pap til både infanteri og kampvogne) ser stadig ud til at være på lager (jeg har set det på boardgameshop.eu).
Starter Kit er mere grundlæggende end fuld ASL, og hvis reglerne alligevel ser noget tunge ud, er der en venlig sjæl (Ray Richardsons) der har lavet en tutorial (omkring 100 sider så vidt jeg husker) på BGG.
Starter Kit #1 er ikke til at få, men Starter Kit #3 Tanks (som indeholder de nyeste regler og pap til både infanteri og kampvogne) ser stadig ud til at være på lager (jeg har set det på boardgameshop.eu).
Starter Kit er mere grundlæggende end fuld ASL, og hvis reglerne alligevel ser noget tunge ud, er der en venlig sjæl (Ray Richardsons) der har lavet en tutorial (omkring 100 sider så vidt jeg husker) på BGG.
-
- 250+ indlæg
Ja, men sagen er at jeg som sagt planlægger at bruge Solitaire ASL. Hvordan det spiller sammen med starter kit er komplet uigennemskueligt. Formenligt vil jeg mangle en del bræt og/eller brikker, for slet ikke at snakke om regler.
Men tak for forslaget.
Men tak for forslaget.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Jeg vil gætte på at Solitaire ASL spiller dårligt sammen med Starter Kit'ene, for mon ikke SASL antager at man har både regler og komponenter fra det "rigtige" ASL?
Når det er sagt støtter jeg også idéen med at starte med ASLSK: "Rigtig" ASL er en KÆMPE mundfuld at kaste sig over (og også en betydelig investering), og ASLSK kan give en et godt praj om ASL er noget for en eller ej. Så vidt jeg husker er netop Concealment en af de ting der er fjernet i ASLSK i forhold til ASL, og det gør at almindelige ASLSK scenarier er rimeligt spilbare som solitaire, hvis man er villig til at spille begge sider i scenariet.
Når det er sagt støtter jeg også idéen med at starte med ASLSK: "Rigtig" ASL er en KÆMPE mundfuld at kaste sig over (og også en betydelig investering), og ASLSK kan give en et godt praj om ASL er noget for en eller ej. Så vidt jeg husker er netop Concealment en af de ting der er fjernet i ASLSK i forhold til ASL, og det gør at almindelige ASLSK scenarier er rimeligt spilbare som solitaire, hvis man er villig til at spille begge sider i scenariet.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
-
- 250+ indlæg
Jo, det kræver grundreglerne, plus Beyond Valor og Yanks. Jeg tænker at Yanks formenligt kan undværes i første omgang hvis nødvendigt.Jens_Hoppe wrote:Jeg vil gætte på at Solitaire ASL spiller dårligt sammen med Starter Kit'ene, for mon ikke SASL antager at man har både regler og komponenter fra det "rigtige" ASL?
Så, for at undgå forvirring, det er det "rigtige" ASL jeg er ude efter. Eventuelt en 1st edition, det kan jeg godt leve med.
-
- 1000+ indlæg
Jeg checkede lige, fordi jeg synes jeg ofte bladrer forbi en større mængde Multi-man Publishing ting når jeg skal bestille varer.
Og second edition kan jeg ikke se er svær at skaffe. Den er på lager og klar til at købe hjem.
Jeg fatter hat af ASL, men jeg har lige smidt dig en pb med listen over alt hvad jeg kan skaffe af multiman publishing lige nu.
Mere hvis det griber om sig, eller du vælger at prøve en 2nd ed.
Held og lykke med at finde det du skal bruge
Og second edition kan jeg ikke se er svær at skaffe. Den er på lager og klar til at købe hjem.
Jeg fatter hat af ASL, men jeg har lige smidt dig en pb med listen over alt hvad jeg kan skaffe af multiman publishing lige nu.
Mere hvis det griber om sig, eller du vælger at prøve en 2nd ed.
Held og lykke med at finde det du skal bruge

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
-
- 250+ indlæg
Tak Claus, men det var jo mere det der med at holde prisen lidt nede som gør at jeg leder efter det brugt : - )
Forøvrigt var Beyond Valor ikke på din liste; den er nødvendig stort set lige meget hvad man vil. Det er illustreret her:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Asl_m ... y_3-3B.png
Så som du kan ser er et "grundsæt" egenlig regelbogen + Beyond Valor
Forøvrigt var Beyond Valor ikke på din liste; den er nødvendig stort set lige meget hvad man vil. Det er illustreret her:
-
- 1000+ indlæg
Jep, jeg fangede det faktisk godt første gangMichael_Olsen wrote:Tak Claus, men det var jo mere det der med at holde prisen lidt nede som gør at jeg leder efter det brugt : - )

Jeg ville bare lige sikre mig at du havde alle informationer i din søgen
Jeg håber Robert kan hjælpe nu

Sjov > regler .... HVER gang
-
- 250+ indlæg
Det ser ud til at Robert og jeg er enige, så tak igen Claus og jer andre. Jeg lukker tråden når jeg har hørt tilbage fra Robert.
Michael
Michael