Spil butikker i DK?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Spil butikker i DK?

Post by Marcussen »

Hej - hvad er der af spil butikker i DK.. kender følgende:

Fantask (KBH)
F. Cigar (KBH)
Games (KBH)
Dragonslair (Odense)

What else?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

http://www.goblingate.dk/ (Århus og Aalborg hvis jeg husker ret)

Dertil adskillige online shops, men nu skal jeg nok være sød og holde min mund.
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Dragons Lair, Århus
Dragons Lair, Aalborg
Goblin Gate, Århus
Gamesweb, Århus
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Arena fokuserer mere på liverollespil, men har også et lille brætspilsudvalg.

Faraos Cigarer har i øvrigt lige startet en filial op i Lyngby.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jeg går ud fra, at det du leder efter er steder, hvor du kan sælge dit spil????

Hvis jeg var jer, ville jeg lave et sæt danske regler, hvorved jeres spil ville være langt mere spiseligt også for de velassorterede boghandlere. Det kunne være i kopi medfølgende og ikke indlagt i æsken. Der er en lang række boghandlere og warhammer-lignende forretninger over hele Danmark, som også har et pænt udvalg af brætspil. Temaet er jo skønt.

For vanlige brætspillere, så gør reglerne måske ikke nogen forskel, men flertallet af den danske befolkning vil foretrække danske regler (antagelse - endnu ikke videnskabeligt bevist).
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg tror dels at Helle har fat i noget, men kan også være bange for at det ikke helt holder alligevel. Jeg ANER ikke om eksempelvis GAD eller Bog & Idé er villige til at tage varer ind fra en helt ny leverandør, som kun leverer denne ene type vare, og så er det måske det. Jeg er tilbøjelig til at tro at de har et fåtal af faste leverandører, og det så er dér du skal have dit spil ind. Det giver så endnu et mellemled, som spiser en del af avancen og/eller fordyrer spillet.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Selvfølgelig - har jeg fat i noget - men du har sikkert ret boghandlerne bruger en række mellemleverandører, men jeg tror sådan set godt, at en række af de bog handlere som har spil i forvejen de vil være interesserede i at tage et nyt spændende dansk spil ind.

Det vil være nogle bestemte boghandlere man skal satse på, ligesom det vil være nogle bestemte hobbyforretninger. Og det er i den proces, der skal danske regler med - de butikker, som er listet her, samt GG og diverse andre online-shops (på nær nogle få) vant til at sælge udenlandske spil og der vil ikke være den store modstand.

Men klart det vil være en fordel, hvis I har fået det anmeldt i en avis eller lignende. Så der er nogle, der har udtalt sig om spillet.

Nu har jeg jo allerede skrevet med Kasper og hørt deres priser, og det betyder at der ikke er plads til fordyrende led, hvilket også fra starten var jeres udmeldning - ikke sandt Christian - at I selv ville distribuere...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote:Hvis jeg var jer, ville jeg lave et sæt danske regler, hvorved jeres spil ville være langt mere spiseligt også for de velassorterede boghandlere. Det kunne være i kopi medfølgende og ikke indlagt i æsken. Der er en lang række boghandlere og warhammer-lignende forretninger over hele Danmark, som også har et pænt udvalg af brætspil. Temaet er jo skønt.
Jeg fik faktisk et piratspil. Dread Pirate, til min fødselsdag, som var købt i Bog & Idé. Der havde gavegiverne fået et print med af de danske regler fra forretningen, så det er bestemt en fin idé.

(at oversættelsen så ikke var supergod er en anden sag - det burde slet ikke være noget problem for jer ;)).
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Men...... tidspunktet er nok ikke det mest heldige, hvis man vi have fat i boghandlerne. Julehandlen er i fuld gang, og måske er det bedre at se tiden lidt an. Jeg aner ikke hvordan sådan en biks fungerer, men jeg vil gætte på at et nyt spil er mest interessant for dem op til jul. Men det er som sagt det rene gætteri.


/jesper
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hvis I er indstillet på at forhandlerne kan have spillet i kommission, så har i altså også langt større mulighed for at komme i gang!
Delling
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 28
Joined: Tue Nov 28, 2006 12:07 pm

Post by Delling »

Der er også Hobbyhouse i både Århus og Odense, de har nogle brætspil ved jeg.
Post Reply