Spil soundtrack

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Spil soundtrack

Post by Erik Mejer Hansen »

Så, nu bliver artiklerne til specialet altså for kedelige. Det er vist på tide med (endnu) en overspringsøvelse.
Jeg ynder at høre musik når der spilles brætspil, det hænger nok sammen med at jeg væligt godt kan lide stærkt tematiserede spil og her kan musik være med til at underbygge stemningen.
Et eksempel:
Når der skal spilles Arkham Horror får jeg straks en hang til at høre Tom Waits (Blood money eller Beautifull Maladies: The island years). Det har sikkert noget at gøre med de associationer som hr. Waits giver mig (film noir detektiver og dårlig whiskey...sprøg mig ikke hvorfor) passer perfekt på temaet. Omvendt ville jeg nægte at spille til Smølfehits Julehits.

Her er min lille personlige spil soundtrack liste:
Warhammer Fantasy (hvorfor har jeg på fornemmelsen at de "rigtige" brætspillere fniser lidt i baggrunden når man indrømmer at man spiller warhammer?): Soundtracket til Bram Stokers Dracula. Dunkelt, dunkelt soundtrack tilsat skrigene heste. Perfekt (det var mere perfekt da jeg spille Vampire Counts, nu er det dvære. Så måske jeg skulle finde nogle druksange). Desuden har soundtracket til pc spillet Morrowind også være brugt med held.
Warhammer 40k: Soundtracket til det oprindelige Quake spil.

Men hvad høre man til abstrakte spil? Bruger I overhovedt musik til jeres spil? Kom frem med soundtrackene til jeres spil.[/u]
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Spil soundtrack

Post by Jens_Hoppe »

Erik Mejer Hansen wrote:Desuden har soundtracket til pc spillet Morrowind også være brugt med held.
Cool, det er også noget ret fedt musik der er i det spil.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Nu hører jeg ret meget filmmusik, så der plejer at ryge et eller andet af den slags på. Ret typisk
- Return of the King (god all-round'er)
- Conan the Barbarian (til de mere krigeriske seancer)
- Koyaanisqatsi (til de lange, tænksomme spil)

Men jeg har, som Erik, også haft Bram Stoker's Dracula fremme et par gange.
Og når jeg nu skal teste Merchants & Marauders på søndag, er jeg sikker på, at Korngolds mesterlige Sea Hawk eller Cutthroat Island (bedste pirat-score i umindelige tider) vil gøre lykke.

I øvrigt var Morrowind da et godt forslag. Jeremy Soule har også lavet flere andre gode spil-soundtracks.
User avatar
Helvard
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon May 01, 2006 4:12 pm
Favoritspil: Agricola, Le Havre, Race For The Galaxy, Carcassonne, Twilight Struggle
Location: Århus C
Contact:

Post by Helvard »

Når vi hiver Bang! på bordet bliver der ofte spillet et Ennio Morricone soundtrack, det er fantastisk at skyde på sheriffen med 'A Fistful of Dollars' i baggrunden..

- Thomas
Thomas Helvard, Århus
Mejlgade for Brætspil
Min Spilsamlig
--------------
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Fury of Dracula - Vampire Rituals (cd med dunkel musik) og The Skulls.
Lord of the Rings - Soundtrack til LOTR I+III.
Battlestations - en eller anden soundtrack-cd med blandet sci-fi-filmmusik på, som en af vores gamebuddies ejer.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Doom - Rage Against the Machine, Prodigy og Matrix-soundtracket.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Indlysende, men alligevel

Hammer of the Scots. - Braveheart soundtrack! :D
Post Reply