Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
WilliamSkov
Posts: 2
Joined: Mon May 12, 2014 6:36 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by WilliamSkov »

Fik et spil Convoy (Auf Achse) med vennerne igår! Efter at have tilføjet nogle nye regler er det spil simpelthen ikke til at få nok af :)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Mik »

Jesper, Eivind og jeg fik spillet Istanbul inden Martin kom. Vi tog den længste af de planlagte oplægninger, og derfor nåede vi ikke helt at blive færdige inden Martin kom. Jeg havde ingen problemer med at få min femte Rubin som den første, men Jesper var lige i hælene. Jeg havde dog væsentlig flere penge, så min sejr var aldrig for alvor i fare. Og så fik Jesper spillet med hjem, til glæde for Jimmy i weekenden. :wink: 8/10

Aftenens hovedspil var Kashgar: Handler der Seidenstrasse. Endnu et spil om Silkevejens købmænd. Dette er en interessant variant på Dominion deck-building genren: Hver spiller har 3 karavaner. Hvert kort i en karavane en eller to handlinger, men en spiller kan kun udføre en af de forreste handlinger, hvorefter kortet lægges bagerst i karavanen. Så jo flere kort man lægger i den enkelte karavane, jo længere vil det tage førend man igen kan udføre de mest attråværdige handlinger. Ganske interessant mekanisme! Vi nåede to spil, som Jesper begge vandt - så det får han ikke lov til at låne :lol: 8/10
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Stony »

Igår fik jeg spillet lidt. Det blev til et par spil Star Realms, og der kommer vi tilbage til old-school Dominion deckbuilding. Det er slet ikke så nuanceret som Dominion, men der er dog et par ting der i mine øjne taler i Star Realms favør ift. Dominion. Formatet tiltaler mig mere. Her er et spil der ikke fylder ret meget mere end et spil kort. Faktisk bare som cirka to almindelige sæt kort. Det er væsentligt billigere. Og så synes jeg temaet passer bedre til deckbuilding. Man kan næsten fornemme hvordan rumskibene kommer ræsende, og leverer deres last af død og ødelæggelse. Det passer bare bedre sammen, end tilfældet er i Dominion. Det er ikke nogen nyklassiker, men mindre kan gøre det. Det var et positivt førstehåndsindtryk, og jeg har allerede bestilt promo-kortene, så jeg en stille aften kan forsøge mig med solo-udgaven. 6-7/10

Derefter blev det til et spil Splendor. Som Jens allerede har skrevet, så er det liiiiige simpelt nok, men det er ganske fornøjeligt, og hvis man er på udkig efter noget man kan spille med folk der ikke er så brætspils-vante - familien måske - så er det et fint bud på noget der faktisk vil kunne komme på bordet. 5/10
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Larsine »

I går aftes kom Jens, Eik, Laban og Kalle (En af Labans mange børn) på besøg for at spille.

Vi lagde ud med et spil Sun, Sea & Sand som Laban og Kalle ikke havde spillet før. Begge blev positivt overrasket over hvor meget taktik og strategi der var i et spil som ligner noget der nærmest er hjemmelavet. Produktionsværdien af spillet er i hvert fald ikke det det vinder på, idet bræt og brikker et trykt på noget der kan sammenlignes med en havregrynspakke. Det lykkedes over al forventning, og i uge 8 havde jeg 20 penge, fyldt med gæster og masser af skilte, så jeg købte bare en stor attraktion, en lille attraktion og det sidset skilt. Ved optællingen lå vi meget tæt, men jeg endte på 27 point, Jens på 25, Eik på 24 og Laban og Kalle på 23 point.

Bagefter spillede vi et spil Igel Ärgern, hvor jeg fik en suveræn sidsteplads. På et tidspunkt havde jeg to pindsvin i huller, og lå bagerst med de to andre, og derfra gik det aldrig rigtig godt. Eik lå længe til at vinde, men Kalle slog ham på målstregen. Eik kom in dsom nummer to, Jens som nummer tre, og Laban som nummer fire.

Eik tog hjem, og vi andre spillede tre spil Ave Caesar. Jeg lå ellers rigtig godt i de to første spil, men som sædvanlig blev jeg fanget i at have for mange 6'ere på hånden, og blev overhalet af alle andre. Jens vandt begge spil. I tredie spil var der til gengæld slet ingen tvivl om at jeg lå sidst fra starten, og der blev jeg liggende resten af spillet :-(

Det var da godt at jeg vandt hovedspillet den aften, for ellers var jeg da gået deprimeret i seng :lol:
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Jonezy »

Da vi efterhånden er nogle stykker fra Taastrup herinde, havde Steen (Stony) taget initiativ til at få en spilaften og måske en nogenlunde fast spilgruppe på banen. Derfor mødtes vi igår aften hos Jan (Uhre), hvor vi endte med at blive fem mænd høj til en hyggelig aften med velsmagende øl, lækker kage, en enkelt lakridspibe og ikke mindst gode spil. Udover Steen, Jan og jeg, var Carsten (Carlei) og Lars (tror ikke han var GG bruger) med.

Mens vi ventede på Steen tog vi et spil Ricochet Robots, som er et filler spil, hvor man skal være hurtig til at lure den hurtigste vej for en robot til at komme et bestemt sted hen på brættet. Det var jeg så ikke imponerende til, så efter at have vundet den første token, vandt jeg ikke flere. Steen kom 5 minutter inde i spillet og nåede alligevel næsten at vinde spillet, men jeg mener at det var Jan eller Lars som vandt med en enkelt token. Sjovt lille spil og en solid filler.

Efter at have nærstuderet Steens medbragte samling af spil faldt valget på Age of Empire III, som viste sig at være et særdeles godt bekendtskab. Spillet er et solidt mix af worker placement og area control med et tema som hænger godt sammen med spillet. Da jeg var Holland, havde jeg den fordel, at jeg fik en kaptajn worker hver tur, hvilket jeg tænkte at jeg skulle bruge på at få merchant skibe, men dem var der kamp om, så jeg måtte finde en anden plan. Da jeg senere fik købt en tile, som gjorde mine kaptajner endnu stærkere i discovery aktionen blev strategien at tage på opdagelses udflugter hver tur og lave mine VPs på den måde. Det var så en meget stærk strategi skulle det vise sig, selvom jeg følte mig bagud i det meste af spillet. Jeg vandt nemlig med et lille hul til Jans franskmænd på 2.pladsen. Vi troede vist alle, at Steen ville vinde, da hans italienere ligende nogen, som havde taget halvdelen af Rom med over til kolonierne med det arsenal af bygninger, han havde fået ravet til sig.

Age of Empire III var en rigtig god oplevelse og er klart et af de bedste worker placement spil, som jeg har spillet. Det fungerede også rigtig godt med fem spillere, da nedetiden var begrænset og der altid var noget at tage stilling til. Super oplevelse!

Lars var lige ved at blive overtalt til at være med til at slutte aften af med et spil Fauna, men han lod fornuften sejre og tog hjem, da skulle op på arbejde i dag. Derfor endte vi aftenen med en 4-spiller Fauna, som er et spil, hvor man skal gætte fakta om forskellige dyr. Brættet er et verdens kort, som er inddelt i en masse områder, så man kan gætte på, hvor de enkelte dyr kommer fra. Desuden kan man gætte på vægt, længde og hale længde. Vi startede med at score en masse point på en sydamerikansk søløve og en helt almindelig løve, men så kom chinchillaen.... den bor så ikke i alverdens kæledyrs-bure, men derimod i Andesbjergene (og ikke i det central asiatiske plateau, vel Steen...;)). Lige efter kom så en bæltedyr-lignende skabning, som åbenbart bor i Australien (hvilket Jan og jeg egentlig havde gættet på, men vi var nogle kyllinger, som ikke turde smide mere end en kube efter det gæt) og sådan fortsatte det, indtil Carsten vandt spillet med en korrekt gættet længde på en Coyotes hale. Jeg så Game Night folkene på Boardgamegeektv spille spillet og kan konstatere at det er meget meget sjovere selv at gætte med og prøve at gøre sig klog på dyrearter, man ikke ved en skid om.

Sjov afslutning på en hyggelig aften, og så kunne jeg gå hjem på 5 minutter.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Mik »

Torsdag fik vi afsluttet det femte eventyr i Pathfinder-sagaen, og det blev noget af en skuffelse.
Hvor de første fire scenarier var rimeligt svære og dermed underholdene (selvom vi, som sædvanlig, aldrig rigtig følte os i farezonen), så var det femte scenarie noget af et antiklimaks. De 3 normale lokaliteter blev hurtigt lukkede, og den ensomme statue (eneste kort) i den sidste lokalitet var ikke noget specielt ved. Nu kan man så kun sætte sin lid til det sjette og sidste eventyr. 8/10

Da vi blev hurtigere færdige med det foregående spil end forudset, havde vi god tid til at spille noget nyt.
Det blev Castle Dice, et kickstarterspil jeg prøvede i USA:

Man kaster x antal terninger som giver mulighed for at samle hver sin type resurse. Desuden giver de også mulighed for at kaste en bestemt dyretype eller en bandit, som stjæler fra spilleren. Efter at have sat sine plyndrende terninger til side, lægges øvrige i en fælles pulje, hvorfra spillerne får lov til at tage en enkelt terning ad gangen - indtil alle er fordelt. Hvad er vigtigst? De 3 træ som kan fås på en enkelt terning, eller den ene jern, som ikke er til rådighed på andre terninger? Eller måske et dyr, som giver bonus til den spiller som har flest af slagsen?

Det gælder om at bygge borgdele, som dels giver point, og dels andre fordele. Man kan også "bygge" indbyggere til sin landsby, og disse giver ekstra resurser eller beskytter en imod overfald. Underholdene terning/kort-spil som ikke kan uden strategi, da Martin med lethed vandt begge spil. 7/10
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Jonezy »

Var en tur på Amager i går til en omgang 6-mands A Game of Thrones 2nd edition med en flok ikke-germangames brugere.

Mens vi ventede på de to sidste syvsovere nappede vi lige 3 spil No Thanks, som jeg havde medbragt, hvis vi nu skulle vente på nogen (kald mig bare Nostradamus...;)). Det faldt i god jord og var som altid hyggeligt, så måske jeg har skaffet nogle flere fans til den herlige lille filler, som No Thanks er.

Så gik hovedmenuen ellers i gang. Vi startede med en solid regel gennemgang, hvorefter vi spillede 3 prøve runder inden vi tog hul på spillet for alvor. Jeg endte med at blive de hvide Starks, så jeg regnede med at skulle turtle den i et godt stykke tid, men en meget skrøbelig alliance med de sorte Greyjoys gjorde, at jeg brugte for meget energi på at se skræmmende ud tæt ved dem og de blev endda for lidt for store, så da ham, der spillede de grønne Tyrrells skulle hjem efter runde 5 var jeg i alliance med de røde Lannisters i total krig mod Greyjoy og det så faktisk skidt ud, så jeg var egentlig glad for at vi besluttede at starte helt forfra igen. Jeg skulle have ladet Greyjoys få lidt flere områder syd for mit rige og koncentreret mig om at turtle ordentligt kunne jeg se bagefter.

Vi tog altså endelig et fuldt spil med 5 spillere, hvor jeg så endte med at være de gule Barathons. Jeg voksede mig stille og roligt større og større imens min allierede de hvide Starks sloges med de sorte Greyjoys. Omkring runde 7 lå jeg til at vinde, da der gik total leader bashing i den og selv mine gode venner Starks kom farende og plyndrende. Fra runde 8 lå mit rige i ruiner og jagten gik ind på en opportunistisk sejr for de andre riger, på nær Lannisters, som var bombet mere tilbage end mig. Det endte med at Starks, som jeg ellers havde prøvet at bestikke med burgere og alt muligt tidligere i spillet for at få den sidste borg, tog en overraskende sejr.

Jeg er sådan lidt hmmmmm... over den oplevelse. Troede egentlig jeg var mere til area control og forhandlinger end jeg nok egentlig er. Det endte som forventet med at en tidlig stormagt blev pryglet og den som så udnyttede de efterfølgende huller mest opportunistisk vandt, hvilket endte med at give mig en følelse af tilfældighed efter en 3-4 timers lang epic og det er altså en smule utilfredsstillende, men selvfølgelig også en del af charmen.
Image
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by DraX »

Hej Jonezy.
Nu skrev du om Age of Empires 3. Jeg formoder det er med udvidelsen ?
Har du prøvet det uden udvidelse? Hvis ja, hvordan er udvidelsen i forhold til grundspillet? En god udvidelse, eller mere overflødigt i forhold til hvad man får?
Har selv spillet, og synes godt om det. Men tankerne går op og ned på om jeg skal have skaffet udvidelsen nemlig :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Jonezy »

DraX wrote:Hej Jonezy.
Nu skrev du om Age of Empires 3. Jeg formoder det er med udvidelsen ?
Har du prøvet det uden udvidelse? Hvis ja, hvordan er udvidelsen i forhold til grundspillet? En god udvidelse, eller mere overflødigt i forhold til hvad man får?
Har selv spillet, og synes godt om det. Men tankerne går op og ned på om jeg skal have skaffet udvidelsen nemlig :)
Nu har jeg kun prøvet det ene spil og det var med udvidelsen. Med udvidelsen fik hver farve/nation sit eget tile, som gav dem en lille fordel, hvilket jeg synes var et cool tiltag. Desuden var builder workeren også en god tilføjelse, som var med til at åbne nye muligheder op og så kan man spille med 6 spillere. Derfor tænker jeg, at udvidelsen absolut er en solid tilføjelse, men nu jeg har jeg jo ikke prøvet grundspillet alene, så det er nok bedre at spørge Steen.
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by digter »

Jonezy wrote: Jeg er sådan lidt hmmmmm... over den oplevelse. Troede egentlig jeg var mere til area control og forhandlinger end jeg nok egentlig er. Det endte som forventet med at en tidlig stormagt blev pryglet og den som så udnyttede de efterfølgende huller mest opportunistisk vandt, hvilket endte med at give mig en følelse af tilfældighed efter en 3-4 timers lang epic og det er altså en smule utilfredsstillende, men selvfølgelig også en del af charmen.
Tud tud. Du kan ikke give spillet skylden, når det er dig der er for svag til at begå dig i Westeros :)

(Siger manden, der efter 6 spil endnu ikke har vundet endnu...)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Sir William »

St. Bededag var jeg på besøg hos Robert, hvor også Merete (Myde) kom.

Vi valgte at spille spil vi kendte, så vi startede ud med Rail of North America. Sidste vi spillede med 5, havde jeg en mindre positiv oplevelse, så var spændt på om det var bedre med 3. Fik den vestlige del for mig selv og opbygget et godt netværk som i starten kostede mig en del bonds. Største problem blev min succes, da jeg til sidst skulle betale 3 $ hver runde. Hekdigvis sluttede spillet og jeg fik dagens første sejr. Kortet er klart bedst med 3 frem for 5.

Så forsøgte vi os med Ave Cæsar, den nye udgave, for at Robert kunne få input inden et arrangement på arbejdet. Var heldig i begge spil, som jeg vandt.

Bagefter var det tid til Castles of Burgundy, har kun spillet 2-player, så var lidt spændt. Det var tæt hele spillet igennem og blev afgjort på bonus tiles i sidste ende, hvor jeg havde flest af sådanne. Så dagens 4. sejr 8)

Blev så enige om at prøve Fast Flowing Forest Fellers, et sjovt spil hvor man rigtig kan genere hinanden. Igen var jeg heldig med kortene og fik dagens sidste sejr.

Vi sluttede af med Kingdoms, hvilket kun Robert kendte. Følte lidt at de 2 andre gik efter mig :shock: hvilket kostede en del efter første runde. Merete fik et godt forspring og vandt sikkert.

En rigtig god dag i godt selskab og en masse gode spil.
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by 40crew »

Efter en hård weekend med konfirmation og en baby der ikke gad at sove i aftes, magtede vi ikke at spille et længere spil. Så det blev endelig tid til at tage Ascension: Apprentice Edition frem. Reglerne blev gennemgået (og forstået) på ca 5 minutter og så kom vi ellers igang. Jeg har prøvet spillet på iOS, så jeg kunne godt hjælpe lidt med reglerne, og det hjælper at man jo spiller med åbne kort.

Så vi gennemgik kortene som de kom frem og det tog derfor lidt længere tid end de 20-30 minutter der lægges op til. Men 45 minutter er absolut også godkendt for et hurtigt spil hjemme hos os.

Jeg vandt knebent med 4 point, og jeg kan sagtens se det komme frem igen i en nær fremtid.
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Jonezy »

Min kammerat Lars kom forbi igår og vi lokkede Mani med på at spille lidt.

Vi startede med Augustus, eller Rise of Augustus som min udgave vist hedder. Det blev til 3 omgange klassisk Romer banko, hvor jeg blandt andet sejrede i et af spillene ved kun at fuldføre senator objectives. Augustus er jeg blevet særlig glad for, siden jeg fik det ind ad døren for en måneds tid siden. Det er hurtigt og simpelt, samtidigt med at man konstant skal træffe små beslutninger; og så synes Mani faktisk også, at det er sjovt.

Derefter flickede vi monster poter og spiste meeples fra Meeple City i Rampage. Jeg bliver ved at tænke, at det burde være sjovere end det egentlig er, men jeg er ikke helt klar på at give op på det endnu, da det er så originalt og anderledes. Det er bare som om, at der mangler et eller andet og det er ihvertfald klart sjovest, når man dropper at lave så mange point som muligt og bare går amok. Det er dog stadig stærkt grineren at kaste sit monster ned på bygninger og flicke køretøjerne efter hinanden.

Runebound kom så på bordet, hvor vi spillede standard scenariet med dragerne og med masser af husregler for at gøre spillet hurtigere. Det lykkedes så ikke og Runebound tager stadig en evighed med 3 spillere. Vi stoppede efter 2½ time og erklærede Mani og hendes Silhouette karakter som klar vinder, da hun var gået igang med at dræbe de blå monstre, mens Lars' Varikas og min Jaes bøvlede max med dårlige terninger og gule monstre. Runebound er stadig mit fortrukne oplevelses-/eventyr spil eller hvad man nu skal kalde det, da progressionen, omend noget langtrukkent, er vildt tilfredsstillende. Man starter uden en skid og 2-3 timer senere splatter man kæmpe drager, det er sgu fedt! :D
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Larsine »

Hele familien var hjemme fredag, og da dagen havde stået på praktiske gøremål, blev vi enige om at afslutte med et spil. Valget faldt på Sun, Sea & Sand. Baren blev købt som en af de første attraktioner, med undtagelse af Lisa der satsede på ander attraktioner. Der var desværre ikke alt for mange røde turister, så det betød at der blev kamp om at få fat i dem, og jeg er ikke sikker på at det kunne betale sig for os alle sammen. Jeg er til gengæld sikker på at Lisa havde valgt rigtig. Hun havde nemt ved at få fat i de turister hun havde attraktioner til, og det betød jeg at hun tjente penge på dem flere gange, og hun var aldrig rigtig lang bagud på penge. Da vi skulle tælle op til sidste var jeg ret sikker på at det var gået ret godt. Jeg havde flest turister (8 point), og flest skilte (4 point), ret mange attraktioner (16 point) og en del ledig pladser (6 point), men Lisa havde lige så mange tursiter (8 point), rigtig mange attraktioner (21 point) og en del ledig plads (5 point), så vi måtte dele første pladsen.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2014

Post by Mik »

Mandag stod den - for anden mandag i træk - på Eldritch Horror, som jo har fået fornyet liv af de mange nye kort. Vi spillede det lilla monster, og efter timers kamp opdagede vi at vi nok ikke burde sige nej til Fanden når han falbød sine pagter. Men da var det for sent at lave om på, så vi måtte se os slået af "dem der, udefra".

Næste gang må vi prøve at tage de mørke pagter vi kan få fat på. 8/10
Image
Post Reply