6 Takes med danske regler

Her anbefales og diskuteres kort- og brætspil på iOS. Endvidere gives tips om nedsatte titler m.m.
Post Reply
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

6 Takes med danske regler

Post by Mik »

6 Nimmt er nu kommet til Ipad, til en pris af 13 kr.

Det fungerer udmærket, selvom AI'en ikke er den stærkeste. Det lykkedes mig at vinde med færrest point, selvom det dog alligevel tog 7 spil inden den svageste af mine 3 modstandere nåede de 66 point (mod mine 50). Det lyder måske som en lille difference, men det var fordi den svageste modstander nåede 65 point, og derfor også endte på 74 point.

Spillet kan spilles solo eller af op til 4 spillere - formentlig kun f2f, så der er vel grænser for hvor fedt det er, selvom man slipper for at blande kort.
Men da spillet er bedst med 5-10 spillere, så er det lidt synd at man ikke kan være mere end 4. Som solitaire spil fungerer det udmærket. Bluegrass-musikken passer vel egentlig udmærket til oksehoved-temaet, men den var nu alligevel lidt ensformig, så den er nu slukket.
Image
Post Reply