Le Havre, Tigris & Euph., Tikal o.a. til 7,- stk.

Her anbefales og diskuteres kort- og brætspil på iOS. Endvidere gives tips om nedsatte titler m.m.
Post Reply
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Le Havre, Tigris & Euph., Tikal o.a. til 7,- stk.

Post by Pharmand »

I app store lige nu.
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Le Havre, Tigris & Euph., Tikal o.a. til 7,- stk.

Post by 40crew »

Kan du anbefale noget specifikt?
Image
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Le Havre, Tigris & Euph., Tikal o.a. til 7,- stk.

Post by Pharmand »

40crew wrote:Kan du anbefale noget specifikt?
Ikke af de ovenstående da jeg endnu har til gode at prøve et af dem. Le Havre til IOS har fået fine anmeldelser, så det købte jeg. Jeg spiller hovedsageligt selv Lords of Waterdeep på iPad, og det er rigtig fedt.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Le Havre, Tigris & Euph., Tikal o.a. til 7,- stk.

Post by Stony »

Jeg har fået mig nogle hyggelige spil i Tikal. Le Havre blev jeg aldrig rigtig begejstret for, så jeg har heller ikke fået kastet mig over app'en. T&E har jeg med fornøjelse spillet i pap-udgaven, men app'en fængede ikke rigtig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Le Havre, Tigris & Euph., Tikal o.a. til 7,- stk.

Post by akwlinka »

jeg er ret begejstret for Le Havre, men det er ikke et spil man kommer let ind i, hverken i fysisk form eller som app. Med appen har man dog en tutorial der genopfriskede spillet for mig.

udover Carcassonne, San Juan og Agricola er det det brætspil, hvor jeg har gennemført flest app spil.
Image
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Le Havre, Tigris & Euph., Tikal o.a. til 7,- stk.

Post by Pharmand »

akwlinka wrote:jeg er ret begejstret for Le Havre, men det er ikke et spil man kommer let ind i, hverken i fysisk form eller som app. Med appen har man dog en tutorial der genopfriskede spillet for mig.

udover Carcassonne, San Juan og Agricola er det det brætspil, hvor jeg har gennemført flest app spil.
San Juan har jeg længe overvejet både som app og med pap. Er det godt, og er overførslen til digital god?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Le Havre, Tigris & Euph., Tikal o.a. til 7,- stk.

Post by Mik »

Pharmand wrote:San Juan har jeg længe overvejet både som app og med pap. Er det godt, og er overførslen til digital god?
San Juan var en af de allerførste apps jeg hentede til min Iphone/Ipad, da jeg skiftede telefonsystem før jul. Jeg har dog aldrig været den store spiller af digitale spil, så jeg skal ikke kunne udtale mig om kvaliteten. Umiddelbart ser det ud til at fungere fint, men jeg har kun lige prøvet et par omgange.

I anledning af det nye tilbud hentede jeg Brief History of the World ned, og udover at sikkert aldrig gider at gennemføre det har jeg været rimeligt imponeret over udførelsen. Har aldrig spillet brætspilsversionen, da jeg allerede har det fulde spil (History of the World), som jeg spillede meget før 1995. Og det virker rimelig godt. Nu har ikke gidet læse op på reglerne, så jeg har forladt på forslag fra AI'en til at komme med anbefalinger, og derefter formet min egen tur baseret det. Igen blev det kun til et par runder, men det jeg har set fungerede fint.
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Le Havre, Tigris & Euph., Tikal o.a. til 7,- stk.

Post by akwlinka »

Pharmand wrote:
akwlinka wrote:jeg er ret begejstret for Le Havre, men det er ikke et spil man kommer let ind i, hverken i fysisk form eller som app. Med appen har man dog en tutorial der genopfriskede spillet for mig.

udover Carcassonne, San Juan og Agricola er det det brætspil, hvor jeg har gennemført flest app spil.
San Juan har jeg længe overvejet både som app og med pap. Er det godt, og er overførslen til digital god?
Man kan roligt investere i san juan. Det har et godt interfase, og et spil tager ca. 10-15 minutter. Ai'erne er ok, men det kan være fordi jeg ikke er særlig godt til spillet, sådan generelt.
Tutorialen ved jeg ikke om er god, da overgangen fra analog til digetalt spil, har været så let og lige til at jeg ikke har fundet det nødvendigt at lære spillet af spillet.
Image
Post Reply